/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forskel
Fra : bublebee
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 20-07-05 17:55

Hvad er forskellen på DVD og RW ??

Vi har lige købt en dvd brænder og der står at den kan brænde på begge slags diske , men hvad er forskellen på disse 2 slags?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-05 18:05

Dvd er en skive hvorpå der kan være 4,7 gb i og den kan også fåe som dobbeltlags og der kan så være 9,5 gb.
RW står for re-writebel, altså en skivwe der kan slettes og skrives på igen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-07-05 18:06

rw betyder du kan genskrive dvdèn
alså rewrite

Granslam

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:09

Der findes forøvrigt 2 systemer til dvd

1 system der hedder DVD -R DVD -RW
1 system der hedder DVD + R DVD + RW

Begge systemer er næsten lige udbredte men kan ikke arbejde sammen.

DVD brændere idag kan næsten altid brænde både + og - systemer og i dobbeltlag og kan faktisk også brænde alm. cd-r og cd-rw og også bruges som cd-rom

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:11

Det er derfor der på egenskaber for drevet altid står alle disse bogstavkoder, det er alle de formater der kan læses og brændes og i hvilke hastigheder.

her er fx. et link til en brænder som kan det hele

http://prcdata.dk/page.asp?screen=1003

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-07-05 18:14

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
her kan du læse om dvd og hvad der hvad

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:22

Øh forresten hvor i haven skal du have plantet denne dvd.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 18:25

Tak for svaret Fijala.

Det var lige det jeg skulle vide :)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 18:30

Hehe a hva fijala....

Forresten. Kan alle dvd afspillere tage begge slags diske ??

Vi har en LG

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:35

LG og hvad mere?

Hvis den skal kunne tage begge systemer vil du kunne se det på æsken om alle betegnelser er der, ellers så søg på den på nettet og du vil der blive lidt klogere

Fijala

PS. Husk nu at vande den når den er plantet. Nu har du jo bragt spørgsmålet under Hus og Have

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 18:38

hehe nåå ja, vidste ikke lige hvor jeg skulle sætte det

Det er en LG DA-5620

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:46

LG DA-5620 er jo en hel hjemmebiograf og ikke et drev til en pc.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 18:48

ss nej vi købte en dvd brænder idag. Den virker fint.
Men spørgsmålet var så lige om alle dvd maskiner kan tage både dvd-r og dvd+r
ER ikke så klog på den slags.

Når vi nu har brændt en dvd skulle det jo også gerne virke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 18:56

øh jeg kan ikke lige finde noget om hvad den kan læse, men det kan i læse i brugsforvirringen om den kan. Det er der nemlig ikke alle der kan.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 19:00

SS tak , vi prøver ad. Det kan jo ikke skade :)

Ja for jeg kiggede også på nettet, der ku jeg ikke finde noget. Men vi prøver

Tak og hav en fortsat god grå dag....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-07-05 19:10

Grå dag, her i Nordjylland render vi da rundt med shorts og solen skinner det bedste den har lært.

God dag til jer også.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-07-05 20:44

ØV her har det regnet hele tiden