/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon. Godt nok til fotograf?
Fra : CanonPowershotG1
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 20-07-05 15:27

Jeg har et Canon Powershot G1.
Er der nogen der ved om det er godt nok til at tage nogle seriøse billeder med?
altså hvis man skal tage penge for det på et stille og roligt plan?

Lukker helt sikkert spg.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 20-07-05 15:33

Hvad mener du med seriøse billeder? Hvilket format forventer du, at dine billeder skal printes i o.s.v.

De fleste gange er det ikke apperatets ydeevne, der bestemmer om du kan tage penge for billederne - men mere fotografens dygtighed.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : CanonPowershotG1

Dato : 20-07-05 15:36

Jeg mener egentligt om en god fotograf der lever af det ville kunne bruge det?
Eller har det nogle mangler i forhold til hvad man kan få på markedet i dag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 15:46

Aparatet alene gør jo ikke en god fotograf. Resten af udstyret og manden bag kameraet betyder endnu mere.

Kommentar
Fra : CanonPowershotG1

Dato : 20-07-05 15:57

Vil det sige at en god fotograf ville kunne købe et engagnskamera når han skal fotografere den kongelige famile?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 16:01

I realiteten ja - men det er nok i ydergrænserne.

Hvis ikke han/hun ikke har andet til rådighed, og billedet "lige var der", ville det garanteret blive brugt.

Men man ville nok ikke, som fotograf, møde op med et engangskamera

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 20-07-05 16:20

en "rigtig" fotograf ville ALTID vælge spejlrefleks

der er større muligheder med udskife af objektiver og flash

så spar lidt flere penge op og køb et eos 350D som start kamera

ole
www.fahnoefoto.dk

ps hvis du vil på "job" med kameraet ser et DSLR også mere proff ud

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 20-07-05 16:21
Accepteret svar
Fra : olefahnoe

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-05 16:25

har lige kiggede det igemmen og JA du kan godt bruge det til foto "jobs" men det er kun på 3,3M så på papir skal du ikke kommer over str 20x30 cm det er max ifølge div fotoblade

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-07-05 16:39

Hej Canon.

Jeg tillod mig at spørge på www.fotokritik.dk om dit spørgsmål.

Der er kommet 2 svar indtil videre:

Den ene siger det er helt perfekt men ikke til action billeder.

Den anden siger bare det er helt fint

Prøv at se:

www.fotokritik.dk

www.foto-databasen.dk

Gode steder for foto interesserede.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-07-05 16:45

Ups:

http://www.foto-basen.dk/

Var det nederste link

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-07-05 16:49

Nu er en professionel fotograf jo mange ting

Jeg har i min vennekreds en af slagsen og han bruger alt fra Hasselblad til et tudsegammelt idiotsikret kamera uden for kategori...
Det hele afhænger af, hvad du skal bruge det til, og hvad du kan få ud af billederne...

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : CanonPowershotG1

Dato : 20-07-05 16:56

Tak for svaret olefahnoe.

Kommentar
Fra : CanonPowershotG1

Dato : 20-07-05 16:57

Tak til jer andre også..