/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
SU
Fra : scandinavia
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 20-07-05 15:12

Hej

2 spørgsmål vedr. SU

1. To personer der bor sammen - en i arbejde, en på SU. Er der nogen økonomisk ulempe hvis de to gifter sig?

2. To personer der bor sammen og har børn sammen - en i arbejde, en på SU. Er der nogen økonomisk ulempe hvis de gifter sig?

Håber på seriøse svar!

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 20-07-05 16:14

Ja 2 er der en ulempe.. du får mere i su hvis du er enlig mor. Vil sige din man bor/er registreret et andet sted end du gør... vil ikke udybe, er jeg sikker på der er nogen andre der vil

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 20-07-05 19:10

Hej scandinavia

Til dit første spørgsmål: NEJ

Citat
Ægtefællers indkomst

Selvom du er gift, har din ægtefælles indkomst eller formue ingen betydning for din egenindkomst eller for din SU.

Taget herfra: http://su.dk/index.html?/soege/selvbetjening/intro.html

mht. til børn og SU - så læs her.

http://su.dk/index.html?/soege/selvbetjening/intro.html

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 19:16

Nå for pokker! ..den vil ikke acceptere de direkte links

Det første kan du finde ved at klikke på:

"hvad må du tjene" ude i menuen til venstre - og derefter på "egenindkomst" (scroll ned i bunden)

Det sidste finder du ligeledes i menuen til venstre ..klik på "Du er forældre"

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 20-07-05 20:54

det gør ingen forskel om man er gift eller bare samlevende - reglerne er de samme.

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 21-07-05 07:40

Tak for svaret creamygirl.