/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Handel på ebay
Fra : metalfaust
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 20-07-05 13:51

Vedr. konceptet paypal som anvendes på ebay. Er der nogen herinde som har erfaring med handel/salg på ebay? Hvis jeg f.eks. ser en i USA der sælger et stort parti kasketter, og har lyst til at købe dem hvordan og hvorldes? Skal paypal og lign. have pct. af sælger for transaktionen og hvad kan man gøre ved snyd/misvedligeholdelse af aftaler (f.eks. rød t-shirty i stedet for blå)?

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-07-05 14:45

Jeg har handlet en del på E-Bay og er aldrig blevet snydt.Kender ikke PAYPAL nærmere,men det skulle være temmelig
sikkrt at anvende.
Benefits of a PayPal account:

• PayPal is FREE for buyers.

• PayPal is accepted on almost all eBay listings.
Over 90% of items listed for sale on eBay.com accept PayPal as a payment method.*

• FREE PayPal Buyer Protection.
When you use PayPal to pay for a qualified listing on eBay.com, PayPal Buyer Protection provides free coverage up to $1,000 USD.

• Your security is our top priority.
When you make a payment using PayPal, the recipient never learns your financial information.

• No credit card needed until you're ready to pay.
Credit card information is not required to sign up for PayPal. This information is only needed when you're ready to pay for an item.
Det var lidt info om PAYPAL.Det er ret godt beskrevet på E-BAY's homepage.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 20-07-05 15:28

Ok det ser fint ud. Men hvad med det her: "No credit card needed until you're ready to pay."? Betaler man først når man modtager varen eller hvad?

Accepteret svar
Fra : oz1eqp

Modtaget 50 point
Dato : 20-07-05 16:07

Nej,så vidt jeg forstår det skal du ikke meddele kreditkort oplysninger ved tilmelding til PAYPAL,
men først når du skal betale varen,og du får garanteret ikke varerne før de har registreret din betaling.
Men der går kun kort tid med overførslen af pengene.Der kan være forskel fra firma til firma hvilken fremgangmåde
de anvender.Nogle trækker først beløbet fra din konto når varerne afsendes,mens andre kan finde på at gøre
det lidt tidligere.
Jeg har som sagt kun haft gode erfaringer med at købe varer via E-Bay,indtil nu har jeg foretaget 35 forskellige indkøb
uden at blive snydt.Så god fornøjelse med dine handler fremover.
oz1eqp Arne

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 20-07-05 16:18

Tak for svaret oz1eqp.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-07-05 16:31

Tak for point.
Jeg læste lige noget,som du bør have med.
Forbrugerrådet anbefaler, at forbrugerne bruger Dankortet, når de handler på nettet. Dankortbetaling er også forudbetaling, men til forskel fra kontanter, checks og almindelige bankoverførsler, kan forbrugerne få deres pengeinstitut til at tilbageføre pengene, hvis varen ikke kommer. Hvis der derimod er betalt med bankoverførsler via homebanking, så er forbrugeren ikke dækket af Dankort-beskyttelsen.

oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 20-07-05 17:28

Er desværre kun i besiddelse af Master-Card... Men det der paypal lyder da også som rimelig sikkert. F.eks. lyder det til at der lidt tid at løbe på efter at man har modtaget og i princippet betalt varen. Noget med en 20-dages frist...