/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Compaq +biosssssssssss
Fra : dr_scooter
Vist : 339 gange
10 point
Dato : 08-10-02 22:58

Er der nogle der ved hvordan man kommer ind i bios på en compaq lorte-maskine.
jeg synes at havde prøvet samtlige taster. inkl. del, F1, F2, F3, F4, F5, osv........

det er en pis-arrio 5726, 500mhz 128 ram osv.

jeg har lige formateret, og leget lidt med fdisk og ka sku ikke få lortet til at virke:)
så jeg håber på at man kan ordne et eller andet i bios så den virker.
Den kan nemlig ikke starte op med cd-rom support , i dossssssssssss.

vh. dr_scooter

ps. det er heldigvis de gamles:)
pps. sorry, jeg har ikke flere point

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-10-02 23:52

Hej dr_scooter,

så vidt jeg har kunnet læse mig til sku' det være knappen "F10" der sku' bringe dig ind i Bios'en på en Pressario 5726...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 22:00

Hej dr_scooter, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Er der nogle der ved hvordan man kommer ind i bios på en compaq
> lorte-maskine.
>
> jeg synes at havde prøvet samtlige taster. inkl. del, F1, F2, F3, F4,
> F5, osv...

Af samtlige maskiner (bundkort/BIOS) minus én, jeg har prøvet, har det
helt korrekt været F1 eller Delete. Den ene undtagelse var Escape-
tasten. (Om det var en Compaq, husker jeg ikke. Men det var en af de
dér særegne mærkevaremaskiner).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 08-10-02 22:22

"dr_scooter" <dr_scooter.news@kandu.dk> skrev....

> Er der nogle der ved hvordan man kommer ind i bios på en compaq
> lorte-maskine.

Man starter med at bede tumpen foran skærmen om at skride på WC,
fordi afføringen i den grad vælter ud af munden på ham.

> jeg har lige formateret, og leget lidt med fdisk og ka sku ikke
> få lortet til at virke:)

Compaq har(havde i dit tilfælde) bios utils på en lille skjult
partition på harddisken. Så du skal have fat i en startdiskette med
bios utils på for at komme ind i bios. Den kan hentes på Compaq's
hjemmeside. Led efter en Softpaq til dine (stakkels) forældres
Presario model.

--
Kent Oldhøj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 22:42

Prøv med F10 - virker hos mig!

--

Med venlig hilsen

John Stenbak Hansen

"dr_scooter" <dr_scooter.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qwHo9.84675$Qk5.3820695@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle der ved hvordan man kommer ind i bios på en compaq
> lorte-maskine.
> jeg synes at havde prøvet samtlige taster. inkl. del, F1, F2, F3, F4,
> F5, osv........
>
> det er en pis-arrio 5726, 500mhz 128 ram osv.
>
> jeg har lige formateret, og leget lidt med fdisk og ka sku ikke få
> lortet til at virke:)
> så jeg håber på at man kan ordne et eller andet i bios så den virker.
> Den kan nemlig ikke starte op med cd-rom support , i dossssssssssss.
>
> vh. dr_scooter
>
> ps. det er heldigvis de gamles:)
> pps. sorry, jeg har ikke flere point
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-10-02 11:00

1000 tak for hjælpen Kent Oldhøj....

sorry det beskidte sprog.... kan godt blive en smule AngrY på sådan en scumpaq:)

Venlig Hilsen dr_scooter

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 09-10-02 11:03

Tak for svaret Kent Oldhøj. (glemte lige at Accepter)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 20:53

dr_scooter wrote:
> Er der nogle der ved hvordan man kommer ind i bios på en compaq
> lorte-maskine.
> jeg synes at havde prøvet samtlige taster. inkl. del, F1, F2, F3, F4,
> F5, osv........

De 2 Compaq vi har i huset for øjeblikket skal begge have F10 aktiveret
når man skal i bios.

>
> det er en pis-arrio 5726, 500mhz 128 ram osv.
>
> jeg har lige formateret, og leget lidt med fdisk og ka sku ikke få
> lortet til at virke:)
> så jeg håber på at man kan ordne et eller andet i bios så den virker.
> Den kan nemlig ikke starte op med cd-rom support , i dossssssssssss.

Afhængi af hvilket CD'rom drev du har i kan det være nødvendigt at hente
drivere hos Compaq, det er ikke alle drev der understøttes af driverne på
Win 98 startdiskette, men langt de fleste.

>
> vh. dr_scooter
>
> ps. det er heldigvis de gamles:)

Det er da synd for dig for du har selvfølgelig stillet din PC til rådighed når
du har "leget" med så væsentlige ting som Fdisk mm. på andres maskiner.
Har du husket at lave en aktiv partion og formatere efter Fdisk ?
--
Med venlig hilsen
Pico
> pps. sorry, jeg har ikke flere point