/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Tjekke input før insert
Fra : steenolsen
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 20-07-05 10:33

Hej,

jeg har en shop, hvortil jeg er ved at tilføje en produktkonfigurator. På de forskellige varer, vil der være et forskelligt antal dropdownmenuer, som bruges at konfigurere varen med. Antallet kan svinge fra 0 -> ? (i princippet uendeligt).

Når jeg registrerer kundens valg, skal selve varen registreres i tabellen varekurv, mens diverse tilvalg registreres i varekurf_konf. Min udfordring er at finde ud af hvordan jeg tjekker om indholdet af de mulige konfiguratorer PÅ DEN ENKELTE VARE, før jeg registrerer varen i tabellerne. Følgende skal der tages forbehold for:
- Nogle af konfiguratorgrupperne skal der foretages valg i, hvis de er koblet på varen f.eks. antal RAM i en pc
- Nogle af konfiguratorgrupperne SKAL der intastes et antal i før der er foretaget valg
- Nogle af konfiguratorgrupperne skal der IKKE indtastes antal i - f.eks. ved farvevalg af kabinet.

Nu har jeg kæmpet i to dage med at finde ud af at tjekke om ovenstående er overholdt, og det er jeg åbenbart ikke skarp nok til... Har du en god ide?

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 28-07-05 16:20

har et par spørgsmål,

hvad er varekurf_konf. ?

kan jeg se din side med kode eksempler?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-08-05 11:07

Hej steenolsen...

jeg kan forstå at når en kunde på din side tilføjer til din varekurv, så blir varen tilføjet til en tabel
i en database... hvorfor ikke bare lave "tilføjelsen" med "$_SESSION" og array's ... på den måde har du mere styr på det!
og så når kunden godkender, lægger du data'en i databasen...

<?php

session_start();
$kunde_id = session_id();

// typen DDR-RAM kun f.eks. èn 256 blok som er defineret
$_SESSION['varer']['ram']['ddr']['256'] = 246;

// selve varekurven
$_SESSION['varekurv'][$kunde_id] = $_SESSION['varer']['ram']['ddr']['256'];

// her vises hvad der ligger i kurven, pænt opstillet
echo "<pre>";
print_r($_SESSION['varekurv']);
echo "</pre>";

?>

Mvh. Cooper