/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor på Mallorca er bedst?
Fra : Satellit
Vist : 2330 gange
200 point
Dato : 20-07-05 10:31

Jeg overvejer en tur til Mallorca sidst i september, men da jeg aldrig har været der før, vil jeg meget gerne høre fra folk, der har været der.
Før i tiden var Mallorca jo "grisefesternes ø", men det siges at øen er meget smuk og værd at besøge. Dog mener jeg at have hørt at syd er at foretrække fremfor nord...eller er det omvendt?
Vi der skal afsted er i 40'erne og ønsker fred og ro, skønhed, gode bademuligheder ved gode strande, hyggelige restauranter og mulighed for at køre i bil eller bus til en større by - evt. Palma - for at se lidt på byen og butikkerne en gang imellem.
Er der nogen der kan anbefale et sted på øen? Enten et område eller et bestemt hotel?

Kommentar
Fra : moneymaker

Dato : 20-07-05 11:08

Jeg ville tage til Alcudia området, der ligger i det nordlige af øen. Området har alt det du søger. Øen er ikke større, end du sagtens kan lave en dags tur til Palma. Du skal bare være opmærksom på, at sidst i september også er sidst på sæsonen dernede.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-07-05 12:06

Jeg har to gange boet på et lille billigt,men pænt og rent familiehotel i ARENAL. Det hedde MONACO og ligger 500-1000
meter fra stranden.Der er mange fine spisesteder i området,og der er roligt om natten,da hotellet ikke ligger i
nærheden af større forlystelsessteder.Men det vil jo altid være en smagssag hvad man ønsker.
oz1eqp Arne

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 20-07-05 12:06

Helt sikkert den nordlige del, f.eks. Alcudia som allerede nævnt.

Smuk natur, øens bedste 12 kilometer lange badestrand, smuk by der er delt op i en meget gammel bydel og så nyere mere turistpræget. På havnen er der mange små hyggelige restauranter.
og to dage om ugen er der marked i den gamle bydel.
Mulighed for at leje bil og hele øen kan køres rundt på en dag.
Lidt sydøst for Alcudia, ud til kysten er Dragegrotterne (Cuevas del Drach) Den oplevelse må I ikke snyde jer selv for.
Det er en gåtur langt under jorden til en kæmpestor underjordisk sø, og der er arrangeret en underjordisk koncert hvor musikerne kommer sejlende ud af mørket i små både. Lyd og lys er helt fantastisk.

mvh dova

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 20-07-05 16:47

Jeg ville sige Arenal-kysten, og i øvrigt er der - hvis det stadig findes - et smadderhyggeligt værtshus med navnet "Henry VIII" hvor man bl.a. kan få engelsk morgenmad og en ægte engelsk fadøl. Hyggeligt sted imho.

--
Med venlig hilsen

Henrik Blunck
Har boet på hotel i Magaluf, Arenal, Palma de Mallorca. Hotel Caballero er blandt mine favoritter -- du kan læse mere om hotellet her: http://www.mallorcaok.com/es_zona_a120.html

God tur.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 20-07-05 17:31

Jeg fandt lige lidt info om Hotel Monaco i Arenal.
Hotel Monaco (Horse21) Volver a la lista de hoteles
This hotel is situated in the tourist area of El Arenal, on the island of Palma De Mallorca. Only five minutes from the airport, a short drive from Palma and only a stroll away from a broad, sandy beach. Surrounded by bars, restaurants, shops and lively nightlife. Services provided are of the highest standard.

Descripcion de localidad: To get our hotels from the airport you must take the exit N.12 of the freeway and you are already in the same street of the hotel,then you have to follow until you have to turn to the right. In that corner the Monaco Hotel.
Comentarios: This Hotel can be booked only on-request. You will receive the answer regarding your request within 48 hours. The hotel requires your credit card number for this booking. If you make a reservation, you are to arrive at the hotel before 18:00 o'clock at the day of the arrival. Your booking will be valid up to this time. Cancellation policy of this hotel is 3 day (s) in advance. Please, have a notice that otherwise Hotel charges 100% of 1 night stay.
Hotel capacity: 4 pisos , 33 cuartos , 0 Numero de cuartos tipo "Lux":
Senas: Gaspar Rullan Garsias 24 , El Arenal, Espana
Precio (cuarto/ noche): Single desde 16 EUR Double desde 22 EUR

oz1eqp Arne

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 21-07-05 15:24

Tak for svaret dova.