/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kos
Fra : Vindrue
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 19-07-05 22:11

Hvem har været på Kos i de seneste par år, og kan fortælle om aktiviteter, udflugter osv.? For unge mennesker. Udover nattelivet.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-07-05 00:58

Kos er en forholdsvis lille ø, men alligevel er der en del interessante steder at besøge - ikke mindst, hvis man er arkæologisk interesseret. Der er ganske enkelt et væld af antikke steder.

Kos by kan der sagtens bruges et par dage på. Det er sjovt at gå i de meget smalle gader og glo på butikker (selv om de ligner hinanden noget) - men det kan være en varm fornøjelse, for der er ikke megen vind. Den gamle Johanitterborg ved havnen er stor og et besøg værd, ligesom den gamle bydel er spændende (om aftenen er den reelt forvandlet til en kæmpe fest).

Ø-hop bør være en del af rejsen - f.eks. til Kalymnos (De sorte enkers ø) og Pserimos (badeø). Det er enormt flotte sejlture i det blå ø-hav.

Asklepion (lægevidenskabens oprindelige "universitet") bør også besøges. Det er ganske vist ruiner - men imponerende og med en fantastisk udsigt. På nordøen kan man i øvrigt med fordel bruge scooter eller cykel som transport.

I syd er der ikke så mange ting at se. Billeje i en dag er faktisk nok til at se øen. Her kan det anbefales at snuppe kaffe og kage på Sunset Wave Beach - og en stille øl i Zia. Sunset Wave er ikke så stor en strand - men til gengæld en af dem, hvor du kan risikere at have stranden fuldstændig for dig selv

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-07-05 01:01

PS: Der er varme kilder nordøst på øen - faktisk næsten der hvor vejen ender. Det er en lidt anderledes fornemmelse at ligge i havet, hvor de løber ud - med en kold øl i hånden .

God tur