/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot CD
Fra : moneymaker
Vist : 333 gange
28 point
Dato : 19-07-05 20:23

Hvad mener de kloge hoveder om denne tilsyneladende uundværlige Boot CD

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=19023273&ListingType=7&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=1

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:31

Hej, hvis det virker, ville jeg sige billigt.
Har tænkt på at købe et.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:34

Men mange af programmerne kan du selv hente, men her er de samlet, praktisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:34

Det er da noget du selv kan hente rundt omkring - det må absolut være bondefangeri at forlange penge for sådan noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:36

Nah - ved nærmere eftersyn er der da enkelte ting der kunne være af interesse.

Men langt det meste kan du selv downloade.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:39

Tror det er noget der er hjemtaget fra Østen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:40

Min tanke, mange gode ting samlet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:46

Generelt må man jo ikke SÆLGE gratisprogrammer, men da der er enkelte der ikke er gratis og han påstår licenser er iorden, så tja.......

Ikke min kop the.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:49

Enig, men QXL godkender mange af disse auktioner for tiden.

Kommentar
Fra : moneymaker

Dato : 19-07-05 20:50

Tjaaa ved ikke lige om det er bondefangeri til 45 kr.
Jeg kunne se det smarte i at for 45 kr var der en, der havde samlet det hele for mig på en CD.
Andre der vil sige deres mening om produktet ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 21:00

Jeg syntes. at have set den til nedhentning et eller andet sted.
Men så skal du selv brænde - så måske er det ok pris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 21:04

Så er det jo jeg mener det ikke KAN være lovligt at forlange penge.........

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 21:11

Det er nok for at brænde dem, han tager penge...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 38 point
Dato : 19-07-05 21:38

her er et direkte link! http://www.ultimatebootcd.com/
Du kan downloade den gratis derfra eller bestille den via
http://www.ultimatebootcd.com/physical.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-07-05 21:40

Og min mening? Den er temmelig uundværlig hvis man bakser meget med ens egen og andres PC'er!

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 19-07-05 21:42

hvorfor ikke bare downloade den eller lav en selv ( der kommer jo også porto på )

se her
http://www.ultimatebootcd.com/download.html

http://www.nu2.nu/pebuilder/

du kan da selvfølgelig også lave din egen helt speciele der er jo software nok til at lave sådan en cd / eller som jeg har gjort en DVD skive fyldt med tools

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 21:43

Ingen tvivl om at CDen er god nok - det var mere det med at den skulle koste penge.
Men det må jo være iorden når QXL godkender det.....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 21:46

ad smxxx kommentar19-07-05 21:11: Selv om programmerne er gratis er det ikke tilladt at udnytte dem komercielt, uden programejerens samtygge. Det bedtyder at hvis du f.eks. samler en masse gratisprogrammer på en CD, må du ikke brænde kopier og tjene penge eller på anden måde få udbytte af arbejdet. Jeg har f.eks. en hel samling af diverse nyttige programmer (Gratis) på en CD, denne CD må jeg ikke kopiere og 'sælge', da jeg jo så har udbytte af salget.
Jeg har på det sidste set eksempler på at Open-Office som er en gratis officepakke, sat til salg diverse steder på nettet. Det vil jeg også påstå er ulovlig, da programmet ikke må udnyttes kommercielt (så skulle det da være ændret her for nylig). Sælgerne kan så råbe lige så højt op som de vil, om at de jo har pakket det fint ind, brændt CD, har forsendelseomkostninger osv. Men hvem skal forhindre firmaerne i det????????????????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 22:14

Brassovitski:::::::har aldrig sagt det var iorden, men ser du nærmere på QXL, så forgår det, som du skriver, i meget stor grad, hvilket jeg ikke kan forstå, da det heller ikke er tiladt på QXL´s auktioner, men ser du efter, står der på siden, at han har licenserne i orden. Hvilket han jo så åbentbart ikke har.
Men ikke alle ser hvad der bliver skrevet HER, vel.
Jeg plejer som regle at anmelde disse auktioner, da jeg heller ikke bryder mig om det.
Jeg vidste heller ikke, at man kunne hente hele pakken på nettet.
Så du behøver ikke se surt til mig.....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-07-05 10:03

Undskyld smxxx det er ikke dig jeg er sur på, men de personer der prøver at slå mønt på andres uvidenhed, og hvis man kigger lidt på den persons profil der har sat CD'n til salg, er det åbenbart noget han gør i stor stil, jeg har godt nok ikke kigget alle hans handler igennem, men der er en del.
Og iøvrigt hvad skal man med en masse programmer man ikke har brug for. Jeg har nu haft diverse computere igennem godt og vel 30 år, og har kun haft brug for meget få hjælpeprogrammer, selv om jeg har eksperimenteret en del, med diverse opsætninger osv.
En anden ting er, når man endelig har et problem er der jo megen god hjælp at hente her på kandu og på andre fora.
Have a nice day

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-07-05 10:08

Hej, har lige "talt" med ham, han har faktisk licens, til at sælge skidtet, så der var vi for hurtigt ude. Men hvorfor betale, når man hente det gratis, skal bare brændes, ligger som iso, hentede det selv igår, så mange tak for linket,,,,,,,,,,,

Godkendelse af svar
Fra : moneymaker

Dato : 20-07-05 18:30

Tak for svaret tedd.