/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyd hakker
Fra : Hypacia
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 19-07-05 16:13

Hej Kandu.Dk.

Jeg har et meget irriterende problem. Lige pluselig nå jeg bare sidder og høre musik eller bare har min computer tændt kommer der en meget grim lyd, det lyder som en grammofon plade der er gået i hak, den er simpelhen ikke til at holde ud at høre på. For at jeg kan stoppe den er jeg nød til at genstarte min computer.

Jeg installerede nogle nye driver til min lydkort her for et stykke tid siden, ved ikke om det kan være noget med det af gøre. Jeg prøvet har afinstallere driverne og installere dem igen, men det bliver bare ved med at komme.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-05 16:16

Er det musik der er hentet på nettet? Da kan det måske være det der ikke er for godt, eller gælder det al musik også fra cd-er?

Kommentar
Fra : Hypacia

Dato : 19-07-05 16:24

Fijala:

Det er ikke kun nå jeg høre musik også bare nå den er tændt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-05 16:28

Prøv at fjerne driveren til lydkortet - genstart og den vil blive installeret igen. Husk at genstarte bagefter.
Så virker det højst sandsynlig igen.

Evt systemgendannelse.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 16:32

Haløjsa
Prøv at gå ind i enhedshåndtering, find frem til lydkortet, vælg fjern. Genstart computeren i fejlsikret tilstand, hvis lydkortet findes automatisk, så luk installationsboksen. Derefter installerer du så den nye driver du har, og genstarter maskinen, så skulle lydkortet gerne virke korrekt. Prøv evt. først at åbne lydindstillinger/mixer, og slå de forskellige indgange fra, så kan du evt. finde ud af hvilken del det er galt med, eller om det er en generel fejl.

Kommentar
Fra : ponti

Dato : 08-12-05 19:34

Du kan køre: START - KØR og skriv dxdiag. I programmet DXDIAGNOSTIC klikker du på fanebladet lyd og prøver så at ændre på din hardwareacceleration til lydkortet.