/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
min nye hjemmeside
Fra : aske5000
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 19-07-05 15:47

hej jeg er blevet selvstændig den 6-7-2005. og derfor har jeg lavet denne hjemme side i publisher. men jeg kan ikke få den side som skal komme frem når man trykker på firmaet udfører det er side 5. hjemmesiden ligger her
www.willerbyg.dk skal lige sige at det er min første hjemme side men vad syntes i ?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 15:51

Jeg syntes det er en udemærket og nede på jorden side.
Hvis den skal være mere prof. Så ville jeg bruge en anden Font. og slet ikke så stor.
Eller er farverne da gode.

Mht. side 5 så ser det jo bare ud som om at du er kommet til at linke til den samme side 2 gange:

http://www.willerbyg.dk/index_files/Page447.htm

Der skal bare stå det side 5 hedder her: Page447.htm i stedet Page447.htm

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-07-05 15:56

Tilslutter mig sygate's mening, meeen må jeg tilføje, at jeg synes, at stavefejl skal rettes ?

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:03

ja du har ret jeg staver ikke for godt. så jeg måte blive håndværker. jeg har en som er ved at rette dem. og til sygate vad er en font. jeg sad og rode til langt ud på natten men det ville ikke virke det med at få vist den rigtige side som jeg lavede i går den kommer ikke på nettet. når man trykker på prewiev home page

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-07-05 16:08

Det er super, at du har en ven, der vil hjælpe med at rette evt. stavefejl. Jeg tillod mig at nævne det, fordi du har haft mange timers arbejde med siden, og så er det synd, hvis du ikke får et perfekt resultat.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-07-05 16:12

En glimrende side specielt som første forsøg.

MEN du bør måske komprimere dine billeder, de fylder meget, og for folk med en langsom forbindelse kan det tage lang tid at åbne din side.

En anden ting er.. har du lavet arbejde på Gefion, ellers kan det opfattes misvisende med billedet

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:13

ja du har ret. forord skulle være retet og willerbygs hisorie skulle være retet. men jeg må sige at jeg lærer noget nyt vær dag med den side. det i sig selv har været en udfordring. :) jeg har også en ide til når man trykker på manden skal pcen sige velkommen til min hjemmeside kig dig lidt om kring. og når man går ud af siden skal den sige forsat god dag. lol men ved ikke om det ville være for plat at lave det lol

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:16

til Backtee vad mener du med gefion er det en måde at lave hjemmesiden i ?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-07-05 16:16

Det vil være for plat..... Lydeffekter er ikke trendy længere

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:20

oki Backtee så gør jeg ikke det. men jeg har mange skøre ider det skal selvfølgelig heller ikke gå hend og blive en plat side

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-07-05 16:24

Det ser sør´me godt ud.
Dog skal du lige have lidt styr på billederne.

De to første billeder på forsiden af af et vådt blad og taget er fine og kan godt passe der. Men rest af billederne på siden er stor og malplaceret.

Lav evt. en side kun med billeder hvor de er sat lidt pænt op i måske en lille tynd sort ramme omkring, der viser dit arbejde.

Pøj Pøj med det...

ps. Og ingen musik eller lyde... fyha.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-07-05 16:25

Det ser sør´me godt ud.
Dog skal du lige have lidt styr på billederne.

De to første billeder på forsiden af af et vådt blad og taget er fine og kan godt passe der. Men rest af billederne på siden er stor og malplaceret.

Lav evt. en side kun med billeder hvor de er sat lidt pænt op i måske en lille tynd sort ramme omkring, der viser dit arbejde.

Pøj Pøj med det...

ps. Og ingen musik eller lyde... fyha.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 16:27

Nu kender jeg ikke lige publisher, men du har bare gemt side 5 med et forkert sidenavn.
Kender det godt selv at man sidder og stirre sig blindt til sidst

Font er bogstavstypen. Jeg ville bruge en anden. Men det er jo smag og behag

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:34

når sådan ja sygate. jeg kan godt se at de ikke passer de er meget store de bomstaver. jeg skal nok lige have justeret på størelsen også. logoet har jeg selv lavet. viste ikke vordan man skulle gøre men fik det vist og lavet det så selv også. og fik ros til skyerne. over det så jeg blev lidt stolt og fik blod på tanden til selv at begynde at lave min hjemme side. der er ikke så mange ting på. men syntes selv den er kort og enkel og har kun lige det som fortæller lidt om mig og sådan. men jeg tror som tiden går og sådan. bliver knaperne mindre. og der kommer flere sider på

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 16:34

når sådan ja sygate. jeg kan godt se at de ikke passer de er meget store de bomstaver. jeg skal nok lige have justeret på størelsen også. logoet har jeg selv lavet. viste ikke vordan man skulle gøre men fik det vist og lavet det så selv også. og fik ros til skyerne. over det så jeg blev lidt stolt og fik blod på tanden til selv at begynde at lave min hjemme side. der er ikke så mange ting på. men syntes selv den er kort og enkel og har kun lige det som fortæller lidt om mig og sådan. men jeg tror som tiden går og sådan. bliver knaperne mindre. og der kommer flere sider på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 16:54

Hvis du har en bedre side du har siddet og arbejdet med kan den også bruges.

Når du trykker preview er det ikke det samme som andre ser på nettet - det er kun for at vise dig hvordan den ser ud når du har oploadet den til nettet.

Så hvis det er det der er dit problem skal den blot oploades - så kan andre også se det du så i preview

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 17:00

Men leg lidt mere med den og få venner og bekendte til at vurdere den, og komme med gode forslag til placering af billeder osv.
Men pas på. Man bliver afhængig af at sidde og lege med det
Det gjorde jeg helt sikkert da.

Jeg gjorde det at jeg satte mine hjemmesider til vurdering inde på www.eksperten.dk

De blev fuldstændigt haglet til med kritik. Mest negativt. Men der er jo også nogle prof imellem derinde.
Så hvis du er modig så prøv at oprette en gratis profil derinde og få den vurderet under design/vurdering.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 19-07-05 17:18

aske5000, du har lavet en fin hjemmeside, men den har en stor ulempe: den kan kun betragtes med MS InternetExplorer, den virker ikke i Mozilla og Firefox, det skal man i dag tage hensyn til. Som skrifttype anvendes på skærm normalt en font uden serifer (fødder), størrelsen skulle være på 12 punkt of linieafstand på 14-15 punkt. Og all de styrekoder til formatering skulle du lægge i en seperat fil en såkaldt css-fil. så er du fri for at vedligeholde de samme ændringeer i alle sider.
kattefar

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 17:21

kattefar->

Tror du det er meget vigtigt at man kan se den med Mozilla og Firefox?
Er det ikke kun 0,1 procent af folk der skal bruge en håndværker der bruger andet end IE?

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 19-07-05 17:24

sygate - der skal du tro om igen (uden at være for nærgående)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 17:26

Og "kattefar" - alt vedr koder osv. bliver IKKE brugt i publisher.
Den laver tingene som man ser dem på sin skærm og skaber selv de filer der skal bruges til upload.
Det er et udmærket begynderprogram fordi du behøver INTET at kende til HTML.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 17:42

ja det er så nemt at efter 2 dage så havde jeg min side på netet. så det er til at gå til det publisher, der er også mage gode skabeloner inde i programmet og færdige knapper. og ja jeg kender ikke noget til koder og den slags, så det er nemt for en ny begynder

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 19-07-05 17:47

det er endnu nemmere hvis du anvender open office og oven i købet laver den næsten korrekte html koder og sider. prøv den, den er gratis

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 18:06

ok. det er rart med en god dialog. med jer alle. kattefar jeg skal nok prøve den. jeg har også hørt at dreamwever skulle være god

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 18:12

et andet spørgsmål høre moske ikke til her men vis man fks skal kunne søge på google efter min side hvordan bær man sig ad med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 18:24

Prøv at se her hvad en søgning på "willerbyg" gav.

Det er da vist dig

http://www.nystedcity.dk/arkiv2005/thomas/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 18:25

Men det vil nok vare et stykke tid inden den finder DIN side direkte.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 18:31

refi jog det er mig men vil ikke poste det her det ville virke som jeg prøvede at lave reklame for mit firma:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 18:43

Jamen det er det der sker når folk søger på willerbyg - og det var vel det du ville vide.

Du er ovenikøbet den eneste der kommer frem på søgningen.

Så du findes ude i den store verden

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 18:46

Husk at købe noget reklame på google. De har noget der heder ADWords (Noget lignende hedder det i hvertfald).
Der bestiller man en række ord som er beslægtet med sit firma, f.eks håndværker, snedker, tømrer osv.
Og det gode ved det er at man kun betaler når nogen klikker på annoncen der kommer til at stå i højre side fremhævet når en eller anden søger på et af de ord du har valgt på google.

Og samtidigt kan du selv bestemme hvor meget du maksimum vil have det skal koste dig om dagen, eller sagt med andre ord: Hvor mange du har råd til klikker ind på din side. Det er så vidt jeg husker slet ikke så dyrt endda.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 18:50

ja det er skønt. det er jeg meget glad for refi. nu har jeg været selv stændig i got 14 dage. jeg har haft noget at lave alle dage. jeg har taget en fri dag i går. men ellers så kører det godt i morgen skal jeg lave noget inde i kbh. for en muremester. og hen har en masse at lave til mig så det kan ikke være bedre. jeg er meget glad for at jeg tog det sidste skridt. jeg fortryder ikke spor. og det giver en masse goder også frihed. træken fra moms osv osv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 18:58

Få lavet nogle små visitkort du kan dele ud til kunder.

Og husk at få din hjemmesideadresse skrevet på alle dine fakturarer.

Det var da lidt billig reklame.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 19-07-05 21:49

jog det vil jeg gøre refi. taf for de gode råd dem kan man ikke få for mange af når man nu er startet. sider der nogle som kunne tænke sig at få lavet noget evt. et nyt køkken så siger i bare til venlig hilsen willerbyg.dk. det var ikke meningen at det skulle gå hend og blive reklame. men ring enlig så hjælper jeg gerne og servicen er i top. jeg har også kontakt med en god levrendør. som laver de floteste døre og vinduer. tag kan jeg også skaffe til en god pris. plus jeg har eget stilads. nu vil jeg løbe jeg er hjemme lørdag igen. god nat til alle og sov godt. kig ind på siden og ring vis i vil have lavet noget er i københavn fra i morgen til lørdag. jeg har også kunder fra nordsjælland så bare ring på min mobil så finder vi ud af noget.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 19-07-05 22:38

aske5000, lidt uden for tråden, men måske kan du finde på denne link: http://www.d-i-f.dk/ mere information om opstart og drift af egen virksomhed
kattefar

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-07-05 09:48

Med Gefion mener jeg, at du har et billede af Gefion springvandet på din side

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 23-07-05 00:06

hey så er jeg til bage her i nysted. for at slappe af, det har været en hård uge. jeg har arbejdet inde i kbh som snedker i denne uge. og det var rigtig godt. ham jeg arbejder for pt er en mure mester som er rigtig dygtig. og vi snakker skide fint sammen. så alt er cool som man siger

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 23-07-05 19:24

siden er opdateret. og gefion er fjernet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-07-05 19:31

Det pynter det hele...

Lav evt. lidt luft mellem billederne på forsiden og sæt en tynd pæn sort ramme omkring. Du kunne overveje at fjerne det sidste billede. Så tror jeg det passer til teksten og ser ikke så klumpet ud. Du kan jo selv prøve at se med og uden det sidste billede inden du oploader...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 19:35

Wow - det ser meget bedre ud nu.

Skal der kritiseres lidt - og det skal der vel

Har du husket at få tilladelse fra de byggefirmaer osv. du reklamerer for med hensyn til at bruge deres logoer.

Jeg tror ikke nogen af dem protesterer, meeen du skal nok lige sikre dig.

Ellers er det blevet meget flottere - og lidt stavefejl er også blevet rettet.

Flot flot.......

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 23-07-05 19:36

ok det vil jeg prøve. tak for rådet. taliskoko syntes du at siden er til grin eller for u prof. jeg har tænkt på at få en prof til at lave en hjmmeside til mig men er det nødvendigt at ofre 10.000 kr på det. kan den gå som den er nu er meget i tvivl om det her med at lave hjmmeside men man kan det svære ikke det hele her i livet

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 23-07-05 19:43

hej refi. ja de fleste af mine stave fejl er retet. men vis du finder nogen flere er du så ikke meget flink at kopire teksten og rette den og sende den til mail@willerbyg.dk det ville være top nice. fordi alle siger der er stave fejl i men jeg ved ikke hvor så til alle vis i finder nogen så bare mail det ville jeg sætte meget stor pris på. jeg kan til gendgæld hjælpe med tømrer snedker spørgsmål så vis i har sådan nogle er i velkommen til at ringe eller skrive hej hej

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-07-05 21:49

Det du laver nu til at starte med er fint... Spar de 10.000 kr. indtil videre... Du har sikkert andet og bruge pengene på.
Med tiden(2-4 måneder)skal din tekst laves om, så den får et mere proff. udtryk. Nu virker det lidt hygge-nygge agtigt, hvilket er OK, men med tiden skal du have de proff. briller på når du laver teksten.!!!!!

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 24-07-05 23:02

tak for rådet taliskoko. det vil jeg gøre ja det virker lidt som en familje side lol det skal det ikke være det skal med tiden laves om. jeg har snakket med en van som er ingenør og han har lovet at hjælpe med det. han har nogle gode forslag. til vad vi kan lave. men jeg har også tænkt på at få en til at lave den. det kan vist trække fra som firma men ved det ikke helt sikkert. men vis der er nogle som gider at prøve at lave en ny side til mig. og sender den til mig så jeg kan se den vis den er god og vælger at oplode den til mit domain. så vil jeg selvfølgelig betale for det. ved ikke vor lang tid det vil tage at lave en god prof side til mig. men sider der en der ude som er varm på iden lad mig høre fra dig det ville være cool. jeg kan sige den skal bare være prof look. det ville være cool.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 30-07-05 18:17

hej ville bare lige sige at min side er blevet opdateret med lidt nyt tjek den lige www.willerbyg.dk

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 03-08-05 17:38

den er opdateret igen hehe

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 03-08-05 20:34

@aske5000 - desværre virker pdf-filen ikke. du skal downloade filen fra adobe og lær den til din hjemmesidedirectory på serveren. derefter linker du visitkortet til den pdf-fil som så vil blive vist på brugerns skærm.
kattefar

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 03-08-05 22:24

Tillykke.... Nu er den ved at være der. Den sidste opdatering er virkelig god. Fint arbejde.

Pøj pøj med det hele...

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 05-08-05 12:36

mange tak taliskoko:). og ja kattefar jeg kan ikke få det til at fungere med den pdf fil øv

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 06-08-05 16:02

kattefar jeg har prøvet det du siger der. men det vil ikke lykkes for mig. kan du hjælpe lidt mere jeg pruger publisher 2003. jeg har prøvet den frem gangs måde du siger men den vil ikke. er der en anden måde at gøre det på

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 13-08-05 18:49

er min side blevet bedre nu ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-08-05 23:27

Siden bliver bedre og bedre, men lige lidt herfra som efter min mening kunne rettes til:

Vi starter fra toppen:

Gør teksten der står under dit øverste Banner mindre så det hele kan så på én linie, eller sløjf mobilnummeret. Og centrer så tesksten i forhold til Banneret.

Den tynde sorte ramme rundt om teksten der starter med "Tømrer og snedker arbejde udføres." Der bør rammen passe til teskten så at sige. Der skal altså ikke være så meget luft i bunden mellem teskt og rammen.
Centre evt. "tekst-kassen" efter den røde menu, når du har rettet til.
Hvis det er en avis-annonce, så skriv det i rammen med lidt større bogstaver.

Der er for meget luft for neden på siden.
Teksten under dit visitkort bør står på én linie og så skal den tekst ligesom hvile på bunden, så der ikke er så meget luft som nu. Hvis den overhovedet skal står der.!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 20-08-05 13:54

hej vad syntes i om siden nu er den ikke blevet bedre ???

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 20-08-05 14:08

hej Thomas,
den vises nu også fint i Firefox. Der er nu kun nogle meget små ting, som mangler eller skal rettes. <Men det haster ikke, tag dig den tid den behøves og laver til foråret en hel ny side med nyt layout og måske flere oplysningeer om din baggrund.
du har ja min email-adresse, hvis du har noget specifik, bar spørg.
kattefar

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-08-05 14:53

Hey.

Den er sørme blevet rød... Det er skidt efter min smag. Ja, det er faktisk ikke specielt pænt.

Og det virker uorganiseret når man klikker i menuen. Jeg snyes den virker mere rodet nu, siden.

Iøvrigt... Nede i linien hvor alle ens internet vinduer er åbne står der el hel masse Tømrer-Snedker-Vinduer osv. Der burde bare står Firmaets navn.

Kommentar
Fra : aske5000

Dato : 04-09-05 12:34

vad syntes i så nu er den bedre nu jeg har fået købt mig et digital kamere og taget nogen billeder. det bliver også lavet et billed arkiv så man kan se alle mine billeder frem over. lyder det som en god ide ?