/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP på AMD K6-2
Fra : lars_boye
Vist : 372 gange
100 point
Dato : 08-10-02 18:13

kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
eller er det bedre med windows 98 se.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-02 18:16

Ja uden problemer det gør den ihvertifald flere steder som jeg kender til.

Og des mere ram des bedre, men det kommer jo også an på havd du skal bruge maskinen til....

Windows XP er klart mere stabil, det er der ingen tvivl om, det vil alle som har forstand på dette også win 98se nikke bekræftende til.

Nok MS bedste OS til dato.

Men som sagt det er dine behov der afgør hvilket OS du har mest brug for, men du kan sagtens køre på den omtalte maskine, ingen problemer der.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 20:22

lars_boye wrote:
> kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
> eller er det bedre med windows 98 se.

Jeg prøvede på min gamle K2-2 400 MHz med 128 MB ram. Den ville ikke en gang
boote op første gang. Frøs i det blå billede hvor man vælger profil...
Win2000 kører til gengæld uden problemer, og har alle de features som man
skal bruge (nu min mors PC...)

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:19

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
news:anvb85$pk4$1@sunsite.dk...
> lars_boye wrote:
> > kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
> > eller er det bedre med windows 98 se.
>
> Jeg prøvede på min gamle K2-2 400 MHz med 128 MB ram. Den ville ikke en
gang
> boote op første gang. Frøs i det blå billede hvor man vælger profil...

Det kan skyldes en hardwaredel, som winxp ikke kan forliges med.

Jeg har set xp på flere pc.er med nogenlunde samme konfiguration som
ovenstående, så det kan godt lade sig gøre. Men man kan være uheldig at have
hardware, som xp ikke kan lide.
Lad det komme an på en prøve!

Kurt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:20

I news:anvb85$pk4$1@sunsite.dk
skrev Martin K dette:

> lars_boye wrote:
>> kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
>> eller er det bedre med windows 98 se.

Den overholder minimums kravene, men jeg ville nok smidde 98 se på den med
mindre man havde en specifik grund til andet.

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/sysreq_hom
e.asp
* Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233
MHz;* Intel Pentium/Celeron, AMD K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor
anbefales.
* 128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes - kan begrænse
ydeevne og visse funktioner).
* 1,5 GB ledig plads på harddisken*.

> Jeg prøvede på min gamle K2-2 400 MHz med 128 MB ram. Den ville ikke
> en gang boote op første gang. Frøs i det blå billede hvor man vælger
> profil... Win2000 kører til gengæld uden problemer, og har alle de
> features som man skal bruge (nu min mors PC...)

Det kan jo ske på selv en P4 :).

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard
Onani gør fri! -Legalize it

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 12:21

"lars_boye" <lars_boye.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zsFo9.84452$Qk5.3792573@news010.worldonline.dk...

> kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
> eller er det bedre med windows 98 se.

Kender en der kører XP på en P2 400 MHz med 64 MB RAM.
Swapfilen bruges flittigt, men du har jo lidt mere RAM at gøre godt med.
Personligt ville jeg hellere have 98 end XP på sådan en maskine, men det
kører OK med XP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 21:18

Jeg har en K6-450 mz med 280 bm og det fungerer helt fint - jeg tror det
afgørende er en rimelig god og hurtig harddisk.

mvh

helge
"lars_boye" <lars_boye.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zsFo9.84452$Qk5.3792573@news010.worldonline.dk...
> kan og hvor godt vil XP pro køre på en amd K6-2 400 Mhz. 192 mb ram.
> eller er det bedre med windows 98 se.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>