/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
LPT1 printer og Mac
Fra : greenluck
Vist : 617 gange
150 point
Dato : 19-07-05 13:08

Hejsa.
Jeg er skiftet til mac og opdaget at min printers brede LPT1-stik ikk lige kan bruges i min ibook. KAn man købe en adapter eller et andet kabel så den kan gå i USB??
MVH G.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 13:16

Kommer jo lidt an på hvad det er for en printer - de kan ikke alle bruge USB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 13:35

Måske her www.sandberg.it
produkter >I/O produkter > I/O udvidelser til bærbar>

1 Sandberg USB to Parallel Link
1 Driver CD
1 User guide in English, Danish, Norwegian, Swedish, and Finnish
1 Warranty card

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 19-07-05 20:08

Til Refi.
Det er en brother HL-1230 laser printer. Går den?

Til Eyvind.
Mac osX er ikke på listen over operativsystemer på sandbergs hjemmeside så den går vel ikke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:17

Den kan sikkert klare det

The newer model, the HL-1430 now has a USB socket if required

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 20:50

Næ det tør jeg ikke love. Men så kommer det an på om det MAC-styresystem er lige så stærkt som win 2000 og XP så den selv har driver med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 20:55

Prøv lige at tjekke om ikke din printer har USB indgang på bagsiden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 23:57

I dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/70905
tales der om ukendt billedfil efternavn >> CDFS <<
Er det noget du kender som MAC-bruger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 00:14

"Eyvind" - Det er en linux-fil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 00:18

Ok - men vi havde lige en MAC-bruger her.

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 20-07-05 09:13

Printeren har ingen USB-port så det må være sådan en adapterløsning, der skal til. Så ved jeg bare ikk hvor jeg skaffer en der kan køre med osx platformen?

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 20-07-05 09:13

Printeren har ingen USB-port så det må være sådan en adapterløsning, der skal til. Så ved jeg bare ikk hvor jeg skaffer en der kan køre med osx platformen?

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 20-07-05 09:14

Printeren har ingen USB-port så det må være sådan en adapterløsning, der skal til. Så ved jeg bare ikk hvor jeg skaffer en der kan køre med osx platformen?
.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 17:06

Lav den om til en netprinter. (converter/switch)
forbind med et krydset netkabel.

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 22-07-05 18:35

Eyvind, den må jeg nok lige have udspecificeret helt?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 19:25

Jeg prøver at finde den converter/switch, som jeg mener at du kanbruge.

comp/netkort.........(LAN).........converter/switch/parelelstik.........printer
jeg mener at den findes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 19:27

Hvad har du af udgange på din comp.
netstik
USB
9 bens comport

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-05 19:46

Jeg tror du har et printerproblem - for hver gang jeg finder noget, er der ikke drivere til din MAC.

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 23-07-05 11:15

Jeg har kun usb udgange på min computer som jeg kan bruge til en printer. Ellers har jeg de gængse andre udgange til net, firewire mm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-05 11:24
Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 24-07-05 00:34

Jeg har ikke bluetooth

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-05 00:38

Nææ - men det kunne du vel få.

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 28-07-05 13:59

Skal jeg så have blutooth som en dims jeg sætter i mit USB-stik? Jeg tror ikke helt jeg er med..

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-10-05 11:33

Porten på Brother HL-1230 laser printeren (LPT) er en parallel port. Men porten (USB) på din Mac er seriel. Du har altså brug for en adapter der kan konvertere fra seriel (USB) til parallel (LPT). Prøv f.eks. den her:
http://www.usb-port.com/bf1284.html
Et andet problem er så at der tilsyneladende ikke findes driver software til denne printermodel for Mac's styresystem.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-10-05 11:44

HOVSA! den adaptor jeg netop henviste til er vist ikke så god. Den her er meget bedre:
http://www.usb-ware.com/usb-parallel-printer-adapter-uc-6c.htm
Den er nemlig kompatibel med Mac og der er jo ligesom hele ideen her!

Kommentar
Fra : greenluck

Dato : 23-10-05 12:17

Okay Ulrik. Stikket er jeg med på. Det lyder som den rigtige løsning. Kan jeg gøre noget ved den manglende driver i
OS X?