/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vil stoppe med at ryge!
Fra : ValbyBakke
Vist : 443 gange
220 point
Dato : 19-07-05 12:06

Nu er jeg træt af at hærge min krop.
Vil stoppe med at ryge.

Jeg har stoppe før i 3 år. Og når jeg har klaret en dag så kan jeg holde den.

Men jeg kan ikke finde "den dag" igen?

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får et spark i Rø...?

Altså hvordan motiverer jeg mig selv til at fnde "den dag"?.

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 230 point
Dato : 19-07-05 12:25

Jeg ville starte med at afsætte en dag et godt stykke ude i fremtiden. F.eks en mandag minimum 6-7 dage senere.
Så ville jeg forberede mig på at starte med at træne den dag jeg stopper.
Find løbeskoene frem, eller meld dig ind i et træningscenter. Pak allerede nu dit træningstøj så det står klar til brug til den dag du vil stoppe.
Så skal du bruge hele ugen til at forberede dig mentalt.
Et godt trick jeg læste: Sig til dig selv at fra i morgen eller i overmorgen (Altså i rigtig god tid inden dagen oprander), så må du KUN ryge når du er helt alene.
Og under ingen omstændigheder må du bryde denne regel.
Så du laver et slags ritual ud af det.
Når du så er alene med din cigaret, så må du KUN tænke på at du sidder og ryger og KUN på det.
For hvert åndedrag du inhalerer skal du være 100% opmærksom på røgen der går op og ned gennem lungerne. Du må på INTET tidspunkt fjerne dit blik eller din opmærksomhed fra cigaretten. Det vil sige blikket er på cigaretten og tankerne på røgen konstant.
Det vil sige at når du ryger, så ryger du fuldt bevidst, hver eneste gang uden undtagelse. Og tænker KUN på at du ryger og INTET andet.
Hvis du bruger denne metode, så kan du for det første ikke klemme mere end 7-8 cigaretter ned om dagen, da det bliver meget koncentreret rygning, da du får udnyttet hele cigaretten i forhold til hvad du ellers får ud af en cigaret, når du ryger på normal vis hvor man f.eks sidder og snakker imens.
Så det er ret stærkt når du ryger på denne måde.
Samtidigt vænner du dig af med at ryge socialt. Dog ikke helt, på grund af den korte tid du har til projektet, inden dagen oprander for rygeophør, men det er en stor hjælp.
Så allerede her har du ændret adfærd i forhold til det at ryge.
Og du kommer ikke til at mangle noget (Nikotin) selvom du automatisk kommer til at skære ned på dig forbrug.
Bare rolig.

Men prøv den metode, den virker.
Har selv brugt den.

Og held og lykke med det

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 19-07-05 12:29

Og lån/køb en bog om rygestop. Det er ren selvsuggestion at læse en masse om hvordan man stopper osv.
Kan ikke lige diske op med en titel, men der er mange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 12:29

Bevæg dig ind et sted hvor der er rygeforbud - OG BLIV DER så længe det er muligt.

Alternativt kan du også beskæftige dig med noget som optager AL din tid.

Lige til slut:

Giv naboen eller en ven 5000 kr. - sig han/hun må beholde dem hvis du ryger i dag ellers skal de afleveres igen.

Vinder du skal du ikke købe smøger for pengene

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-07-05 12:54

Den bedste bog der findes hedder "Endelig ikke-ryger" den er skrevet af Allen Carr og findes også i kursusform

Easyway (www.easyway.dk) har en succesrate på noget der ligner 90% det er et kursus på 5 timer med to opfølgningskurser, prisen er 2000 kr og det er med garanti, hvis det ikke lykkes får du pengene tilbage.

Jeg skal lige for en god ordens skyld gøre opmærksom på at jeg er involveret i firmaet Easyway inden der er nogen der angriber mig for skjult reklame

Godkendelse af svar
Fra : ValbyBakke

Dato : 19-07-05 12:54

Tak for svaret Sygate. Den må jeg da prøve. Virkelig god ide

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 19-07-05 13:04

Rigtig god bog er :

Allen Carr: Endelig ikkeryger

Tag en fishermann's friends lige inden du tænder næste cigaret

Få et lægecheck, det kan være din læge fortæller dig at hvis du ikke holder er det slut.....plejer at virke motiverende.

snus/beundre det ugegamle askebægre.....mums!

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 11-08-05 20:51

Hej ValbyBakke
Jeg fik lige lyst til at bakke dig op i dit valg om rygestop. Hvis du er stoppet nu, så har du erfaret nogle af de fordele der ved at stoppe. Har du bemærket hvordan en ryger LUGTER når de lige har røget uha.
hvis du endnu ikke har sat en dato for dit rygestop, vil jeg også anbefale Allen Carrs bog, Endelig ikkeryger, jeg lånte, og læste den først i november 2004, og den 9 november stoppede jeg. det var mit livs sejre, normalt har jeg altid ondt af mig selv, men det her lykkes uden problemer. Så når en pyllerrøv som mig kan stoppe, så er der håb for alle andre.
Jeg håber du hænger i
mvh
Vibse