/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
boot, partitioner og drevbogstaver.
Fra : grovfugl
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 19-07-05 11:23

Hej, et par spørgsmål:

Jeg kører med windows 2003 på første partition på harddisken, xp på anden. Og det virker fint, skønt jeg er lidt irriteret over, at xp-drevet automatisk bliver kaldt e. (d-drevet bruger jeg til programmer). Jeg kunne have tænkt mig, at "systemdrevene" kunne hedde det samme i 2003 og xp. Jeg ved ikke, hvad jeg havde forestillet mig; måske at drevbogstaverne "repræsenterede" partitioner og drev snarere end øat være "bundet til dem". Men sådan er det altså.

Det andet spørgsmål går på, om det er muligt, efter at man har installeret XP, at ændre drevbogstavet på den partition, hvor det ligger på. Jeg går ud fra, at det i givet fald involverer en frygtelig masse rettelser, men er der ikke et stykke software, der kan tricket. På forhånd tak, GF

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 19-07-05 12:16

Det er måske fordi XP ikke ligger på en primær partitiom men på en extended.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 12:17

Programmet partition magic kan det du vil. ca. 600 kr.

Godkendelse af svar
Fra : grovfugl

Dato : 05-08-05 09:24

Et godt hint tak for det. GF