/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Fyrrum etableres....
Fra : Hausbaer
Vist : 981 gange
50 point
Dato : 19-07-05 07:49

Hej

Jeg vil gerne høre jeres sagkkynde mening omkring dette...

Jeg er ved at bygge om og vil samtidigt med det ha flyttet mit fyr ud i garagen... og dermed skal der etableres et fyrrum derude.

Hvilket materiale må jeg bruge?? Gulvet er et beton gulv.

Min tømrer siger det skal være muret op... min murer siger det godt kan være lavet af gipsplader (åbenbart nogle specielle)

Hvad siger i??

Henrik

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 19-07-05 08:29

du må godt bruge gips plader men det skal være 2 lag plader
det gælder både for væg og loft.
men spørg din skorstensfejer til råds,
han skal aligevel godkende det inden det tages i brug

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 19-07-05 09:54

Ja det er korekt. Du må gerne bruge gips på stålskelet. Spørg evt. hos din lokale tømrerhandler eller se vægopbygning på www.gyproc.dk der er gipsleverandør

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-07-05 10:58
Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-05 16:46

hej
som mad_nuser skriver få fat på skorstensfejeren da han skal godkende
for en del år siden skulle jeg selv flytte olie + fastbrændselfyr
jeg havde selv fundet ud af hvordant jeg gerne ville lave det
skorsten ca en meter højre en loven foreskrev
så jeg tilkaldte ham og vi fik en snak om det hele
da jeg fortalte ham det med skorstenen blev alt
godkendt på stedet dog med lidt ændringer
som dog ikke gik ud over sikkerheden
han var glad og jeg var glad

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 25-07-05 08:20

Har taget kontakt til skorstensfejeren og han siger også at jeg bare skal bruge 12 mm gips. han Anbvefaler så at bruge cement gipsplader så fugten ikke ødelægger dem.