/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Shine up af kabine, Volvo 940 st. car
Fra : Malkekoen
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 19-07-05 00:46

Kabinen i min fars aldrende Volvo 940 st. car fra 1995 er ved at se noget ramponeret ud. Der skal skiftes indtræk flere steder, og muligvis skal forsædet også skiftes.

Jeg ville derfor høre om der var nogen der kunne hjælpe med det til en fornuftig pris? Han har ikke råd til at få det gjort hos Volvo. Bilen befinder sig i Køge, men kan køres til alle dele af Sjælland (eller andre dele af landet om nødvendigt). Det behøver ikke at være originalt indtræk - bare det ser anstændigt ud.

Håber meget, at en eller andet har tid og lyst til at hjælpe os - vi kan desværre ikke gøre det selv.

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 19-07-05 01:12

prøv at stille spørgsmålet på www.volvo200.dk de ved hvad de snakker om.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-07-05 01:24

Det prøver jeg. I mellemtiden må I andre utroligt gerne svare og komme med råd/adresser osv :).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 11:31

Der findes ingen genveje til den slags.
Du må i gang med at finde de enkelte ting hvor de er billigst.
Noget et sted og noget andet et andet sted.
Hvis du skal have "fremmede" til at lave den slags, kommer du til at betale.
Det dyre i dit projekt er ikke delene men timelønnen.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-07-05 11:58

Ja, det ved jeg.... men hvor kan jeg overhovedet finde indtræk, der passer til en Volvo 940, når det ikke skal være hos Volvo?

Vi vil også prøve at lave lidt af det selv, men kommer nok til at betale os fra meget af det. Du ved, 10 tommelfingre :).

Jeg ville blive meget glad for links og gode råd.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 19-07-05 12:03

Ja, det ved jeg.... men hvor kan jeg overhovedet finde indtræk, der passer til en Volvo 940, når det ikke skal være hos Volvo?

Vi vil også prøve at lave lidt af det selv, men kommer nok til at betale os fra meget af det. Du ved, 10 tommelfingre :).

Jeg ville blive meget glad for links og gode råd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 12:05

Rundt omkring på autoophug o. lign.

På svenske autoophug kan du sikkert finde en del af det du søger, om ikke det hele. Der kører nok flere rundt end her og dermed bliver også flere skadet osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 12:10
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-07-05 20:35

Her kan du finde div. autosadelmagere: http://www.harleyguiden.dk/Sadelmager.asp
alimak

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 20-07-05 16:21

Tak for forslagene. Flere?

Hvordan finder man autoophuggere i Sverige? Hvad hedder de? Nogle links?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 16:37
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-07-05 16:47

Her er mange i Sverige:http://www.fbt.se/asp/cars/default.asp
alimak

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 20-07-05 21:19

Så tror jeg ikke jeg kan bede om flere informationer :)... TUSIND TAK!

Jeg mangler faktisk kun en venlig sjæl, der kan hjælpe min far med at montere det :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 21:23

Din fars nabo - Bare sig vi har sagt han skal

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-07-05 00:54

Du hjælper vel din far?
alimak

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 13:28

hehe - gid jeg kunne :)..... Er der ikke en af jer, eller en I kender, der kunne tænke sig opgaven?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:32

Nej tak - restaurering af biler er noget folk sysler med i deres fritid - og varer tit årevis

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 13:41

Nu er det kun indtrækket omkring førersæde og passagersæde samt dør beklædning der skal skiftes......... burde ikke tage lang tid - en weekend ???

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 13:45

og så skal der forresten sættes 1 eller 2 forsæder i - men de gamle skal jo under alle omstændigheder ud når gulvtæppet skal skiftes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:46

Alligevel - ellers tak.

Men forhør dig hos familie, naboer, venner og bekendte - det er da det mest åbenlyse valg.

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 13:50

Kender desværre ingen "gør-det-selv" folk eller mekanikere :(... Ej heller gør min far - vi har ellers været hele vejen rundt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 13:51

Så må du den "hårde" vej og betale dig fra det....

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 14:37

Det er det jeg prøver nu - bare ikke til "Volvopriser" :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-05 14:41

Så find et lille lokalværksted og aftal en pris - nu ved jeg jo ikke hvor du bor - men på "landet" er da da lidt muligheder.

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 21-07-05 21:50

hvor i landet bor du, opgaven virker overkommelig, ca. 3 timer max. kender en god mekaniker i nordjylland,tæt ved aalborg billig og meget fair (laver kun volvo )

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 21-07-05 23:33

Lyder spændende! Bor på sjælland, men den kan muligvis komme til nordjylland. Skriv til mig på tsoelund@hotmail.com med tlf.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 22-07-05 17:52

dørerne er ikke slemme at ombetrække, min søn på 18 år har selv lige gjort det, han købte noget der skulle ligne læder i stof og stil i Roskilde til kr. 40 pr meter, pillede dørene helt fra hinanden, og brugte det gamle som skabelon, det nye blev så limet/hæftet på..... dette kunne så være en start. Nyt sædeovertræk kan købes færdigt uoriginalt flere steder

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 12-08-05 01:08

Tak for svaret Nordsted1.