/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
opladning af batterier..?
Fra : Nilsen2005
Vist : 3821 gange
150 point
Dato : 18-07-05 23:27

jeg er ved at købe en fjernstyret bil hvor der selfølgelig medfølger nogle batterier.
men med den oplader der følger med tager det 10 til 12 timer at oplade et batteri...
det er 7,2 volt med 3300milli ampære... nogen der ved om det kan gøres hurtigere uden at man skal investere i meget dyre opladere og uden at ødelægge batteriet..??

er der forøvrigt nogle der kender noget til det modelbilmærke der hedder hbx..??

på forhånd tak..!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 23:52

Du kan sagtens få ladere der lader hurtigere - men det ødelægger også dine batterier hurtigere - så det er der ikke meget ide i.

Alternativt kan du købe et par extra der så lader mens de første bliver brugt, eller lade dem lade om natten hvor du vel alligevel sover..

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 19-07-05 00:00

Hej Refi det med at købe nogle ekstra havde jeg også tænkt på men de er på tilbud til 400kr stykket og holder kun i 25 til 30 minutter og mit bugget er lidt stramt.. så det var mest en billigere og mere tidsbesparende løsning til opladning så jeg ville få mere ud af min tid med mit dyre legetøj...!!

MVH Nilsens søn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 00:06

Så er der jo netop ingen ide i en hurtigere lader - så varer det ikke længe før du er NØDT til at ofre det de nye batterier koster.

Du må lade om natten og lege lidt mindre om dagen

Eller ofre det flere nye koster - skal du lege meget er det jo hurtigt en 4-5 stykker.

Evt kunne du prøve om du kan købe nogle endnu kraftigere batterier der kunne holde lidt længere..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-07-05 00:13

genopladelige batterier koster ikke så meget på qxl jeg plejer at gi ca 12kr stykket for 2200 mah

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 00:22

Det er alm. AA eller AAA batterier - jeg tror dem her er lidt mere avanceret.....

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 19-07-05 00:54

Nielsen2005
Her er enside med den slags biler http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6252
Ja refi det er noget lidt avanceret.
Mvh.
Seipe

Kommentar
Fra : 5792002120

Dato : 19-07-05 00:58

jeg syntes ikke du skal købe noget bedre batteri-eller en oplader til 2000.kr.

i-stedet skal du købe LEGO mindstorm system 2.0 til 1800.kr
så skal man også lige lægge 6 genopladelige AA.batterier til (12kr pr.stk)
DET BLIVER 1872.kr.
http://shop.lego.com/product.asp?p=3804&cn=55&d=11&t=5
du kan bygge næsten alt med det der er en light senser,2tuch senser, 2 motere, et utrolig stort udvalg af specielle og normale klodser og og et program til computeren så du kan få robotten til at lave ting.

jeg er 10(snart 11(d.22.juli.)om 3 dage) og har haft meget sjov med det.
P.S. MAN BLIVER ALDRIG TRADT AF DET (men det kan man godt blive med en racer-bil).
P.S.2. hvis du ikke har en oplader SÅ SE AT FÅ DIG EN.
P.S.3. hvis du har en så er der jo intet problem.
P.S.4. den kan købes i toys-R-us.

Kommentar
Fra : 5792002120

Dato : 19-07-05 02:53

(P.S.4.(lego mindstorms 2.0))

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 19-07-05 03:58

Hejsa. Jeg er selv RC mand og roder en del med det..

Jeg har 2 af disse ladere og er KANON glade for dem http://www.el-fly.dk/x-peak3p.asp

Husk den kræver en 12volts strømforsygning...

Karsten

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 19-07-05 03:59

HBX er en kopi af Tamiya.. Det er en fin begyndervogn.. De koster jo heller ikke alvernden

Karsten