/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Afhentning af brugt fryse/køleskab?
Fra : Axelise
Vist : 7493 gange
200 point
Dato : 18-07-05 22:55

Vi har lige købt et dejligt nyt køle/fryseskab over nettet, da jeg fandt et sted, hvor jeg kunne få det 1800 kr billigere end udsalgsprisen i både Punkt 1, Køle Møller og dem allesammen. Ulempen ved at købe over nettet er, at de ikke tager det gamle køleskab med. Men eftersom vi sparer ialt 1500 kr (når fragten er regnet med), mener vi alligevel at have gjort en god forretning, da vi i værste fald må ud og leje en varevogn, så vi selv kan stille køleskabet på lossepladsen/genbrugscentralen.
MEN....mit spørgsmål er:
Kan det gøres nemmere? Findes der nogen firmaer, som (selvfølgelig mod betaling) kommer og afhenter ens gamle køleskab og sørger for at kassere det?
Hvis vi nu havde købt køleskabet hos Køle Møller eller en anden, ville vi kunne få bragt skabet og fået fjernet det gamle på samme gang.
Hvad vil være det smarteste at gøre? Er der mon nogle hvidevare forretninger, som gider at hente ens gamle køleskab, selvom man ikke har købt et nyt hos dem? Eller er der andre løsninger? Vi bor midt i København på Frederiksberg.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-05 23:00

Kender ikke reglerne i København, men i langt det meste af landet kan man ringe til kommunen og bede dem om at tage det med som storskrald, når de alligevel henter skrald. De fleste steder er det såmænd gratis....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-07-05 23:01
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-07-05 23:07

"Kølemøbler" er storskrald.

Reglerne for Frederiksberg Kommune er her

http://www.frederiksberg.dk/upload/storskrald_nov_2002_-_særlige_best_001.pdf

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-07-05 23:08
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-05 23:13
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-07-05 23:15
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-07-05 23:25

Hej Axelise hvis jeres gamle køleskab stadig virker, vil jeg foreslå at I ringer til en genbrugsbutik og spørger om de vil have.....og selv afhente det

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-07-05 23:48

Axelise

Hvor har du købt dit køleskab?

Jeg er selv i den situation at mit køleskab skal udskiftes.

Jeg skal nok gi' dig point

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 19-07-05 08:09

Virker det stadigvæk vil jeg foreslå at sætte det i den blå avis som "gratis".
Der er mange folk som gerne vil have en sådan gratis. Sæt den i og vent en uges tid, så skal du bare se.
(måske virker det kun sådan i Jylland, hvor alle har en jydekrog, så man kan nøjes med at låne/leje en trailer frem for at leje en varevogn ?)

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 19-07-05 08:14

Lille kommentar til invisible: Her i jylland lejer vi ikke trailer og varevogne. Det hører med til standardudstyret når man bor her. Man behøver dog ikke selv eje, hvis bare nabo eller svigersøn har trailer - så har man automatisk.

Men som du siger: I DBA med det, der skal såmænd nok være nogen der vil afhente det.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 19-07-05 10:07

Jeg bor selv i Jylland, og har alt i "standard" udstyr, jeg tænkte mere på om man kunne få nogen på Sjælland til at hente en sådan sat til salg i DBA, da man i KBH ikke har "standard" udstyret iorden

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-07-05 15:47

Hej ans
Jeg vil meget gerne have lov til at give dig et godt tip "gratis" ! Det skal da ikke koste dig points!
Firmaet finder du på www.ahvidevarer.dk
De har et stort udvalg af forskellige hårde hvidevarer og sælger til langt under udslagsprisen i butikkerne. Hvis du går ud og finder det køleskab, du gerne vil have, kan du gå ind og finde prisen på ovennævnte side og sammenligne priser.
Fragt koster 300 kr pr. genstand man køber, - dog max 600 kr hvis man køber flere genstande, så genstand nr. 3 og derover bliver gratis.
Hvis du bor i etageejendom skal du betale lidt ekstra hvis du bor højere end i stueetagen.

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 19-07-05 19:33

Du kan aflevere det på din lokale genbrugsplads

Mvh
Joeson

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-07-05 21:22

Jamen joeson, - det er den sidste udvej, for vi kan ikke bare sådan "aflevere" et stort køle/fryseskab på 180 cm uden en varevogn. Og den varevogn vil koste os nogle penge at leje.
Vi skal ringe til kommunen i morgen og forhøre os, for udfra de links jeg har fået anvist, lader det til at Frederiksberg Kommune vil afhente storskrald gratis. Men det skal jeg lige være helt sikker på. Andelsboligforeningen hvor vi bor, har nemlig forbudt alle beboere at sætte hårde hvidevarer, computere, tv og lignende til storskrald, da det koster ekstra at få afhentet.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 30-07-06 17:12

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : hipetiflopp1

Dato : 22-03-11 21:34

Hey
man kan bruge www.storskrald.dk der får man lagt sine ting ud på siden hvor folk kommer og henter det gratis og du får hentet dine ting, win win situation. Nu står jeg og mangler et køleskab selv så jeg vil gerne komme at hendte det hvis du stadig har det og er det med fryser?? Bor i kbh v