/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
den gode lim
Fra : Pete.Sinner
Vist : 682 gange
50 point
Dato : 18-07-05 21:54

ok jeg.....jeg skal bruge en god lim...... findes der en rigtig god lim der kan lime næsten alt..... ikke 2 sec lim....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 21:56

Der findes ingen GODE lim der limer alt, men GODE lim til hvert sit formål.

Så det kommer jo lidt an på hvad du skal bruge det til.

Kommentar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 18-07-05 22:00

ok..... skal vi sterte med plast legetøj.......

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 18-07-05 22:02

Hej Pete
Nu er indlægget kommet ind under møbel reparationer så det er vel et møbel der skal fikses..
De fleste gangbare trælime er gode til formålet.
Du skal sørge for at området er godt rengjordt og slebet så det er pænt.
Og husk at det skal mindst have den anbefalede tørretid.
Er der rester af en behandling møblet har fået ( voks, olie eller andet ) så slib det rent med.
med venlig hilsenPer

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 18-07-05 22:04

Plastlegetøj ... ikke smart at lime det.
Børn har en tendens til at smage på det de leger med--

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-07-05 22:23

Hæ hæ...

Jeg er så af den mening, at plasticlegetøjet sikkert er mere giftigt en limen...

Min favorit lim er til hver en tid kontakt lim..-kræver bare lidt tålmodighed, da bedste resultat fåes ved at smøre lim på begge flader, og så vente til fingrene ikke klæber fast til limen, også først der samle de to dele...-det holder!!!

Men er ellers enig med refi..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:25

"michaelmoeslund"

Jeg vil nu hellere give børnene plastlegetøj end kontaktlim

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-07-05 22:29

-hehe så ved man da hvor man har dem!!!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 23:36

epoxy..2 komponent det dur sq.. men kommer jo an på til hvad det skal bruges, jeg ville nok også tænke mig om 2 gange inden jeg putter det på børnelegetøj. om plastiken er giftig eller ej, så er der ingen grund til at tvære mere gift i hovedet på dem..

Accepteret svar
Fra : karsten77

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-05 04:03

Køb Noget Cyano lim og aktivator som bliver brug inden for RC området.. det er satme noget der virker, og det limer stort set ALT,,

http://www.el-fly.dk/grp76.asp

Prøv evt der

Karsten

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-07-05 09:19

refi har ret. Der findes næsten lige så mange forskellige slags lim som der findes produkter. Hvis man laver en Universal-Lim, får man en Lim der limer næsten alt, men den er ikke god til nogen ting. Hvis du selv ved hvad du vil lime, kan du søge specifikt efter dette. Plastic/PVC: Søg efter PVC/Plastic Lim - Træ: Søg efter Træ Lim o.s.v. Vi kan alligevel ikke give dig en komplet liste. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-07-05 17:50

UHU laver en lim, der hedder ALL-PLAST. Den dur dog ikke til "fedtede plaster som polyetylen eller PTFE (Teflon) og heller ikke til skumpolystyren, men til så meget andet, selv vinyl. Opløsningsmidlet fordamper, så det færdige resultat er næppe meget giftigere end plasten.

Godkendelse af svar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 17-09-05 04:07

Tak for svaret karsten77.