/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Træde på missen...........
Fra : smxxx
Vist : 410 gange
300 point
Dato : 18-07-05 21:41

Hej,
Ønsker at vide hvordan jeg undgår, at træde på min HUNKAT, med stort herre i huset, og omegn.....
Hun har for vane, altid at vil følge mig efter fødderne, med det resultat, at jeg sommetider, kommer i konflikt med hendes poter, med et VRÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLLLL til følge, ingen biden eller noget der.....
Men nu er jeg efterhånden ved at begynde at gå/se meget dårligt, og kan ikke altid se om katten ligger an` til et angreb på mine fødder. Og det ville sgu, være synd, at træde på hende,,,, da hun ikke ligefrem er en kat der kan lide andre mennesker/dyrlæger, hun er en enegænger, der kommer hjem, når hun vil kæles for, eller bare bange "NYTÅR" , vil jeg ikke overlade den til nogen, heller ikke dyrenes værn, da jeg ved, at hun ikke kan, på mit sprog holde et sådant sted ud.
Hun ligger som regel altid en mus, eller fugl, i live,,,,,,,,,til mig.
Som bliver lukket ud igen, hvis de ikke fejler noget.......
Hun er vokset op i min seng, hvor jeg, ligger med dårlig ben/fødder der altid ryster/kramper, kan hun ? tro, at det muligvis var en legekammerat ??????
Skal siges, at jeg har haft hende i 5 år, hun skulle have været smidt i en Å af en !!!!!!!!!men overtog den, da den var ikke større end den kunne ligge i min hule hånd, hun pissede overalt, nok ikke af/tilvænnet af moderen, men det gik hurtigt over, hun lærte selv/af mig at knække nakken på en mus, "med bid" LAD VÆRE AT SPØRGE.....
Håber jeg fik alt med, hun er på P Piller......Og total kælen, hun ligger sig ned på mine knæ, på ryggen, og strækker sig ud, så hun ligner et klaver, og så skal der bare KLØES på, ellers får jeg en venlig pote, kan DU komme igang,,,,,,,
HJÆLP min kat,,,,,,,

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 18-07-05 22:17

ved du hvad - katten er ikke dum - hvis den bare en eneste gang synes det ikke er rart og vræler op så er den klar over at dine ben er til fare for den .
Jeg har selv en af slagsen - og efter at jeg også begyndte at komme i nærkontakt med fødderne - ingen vrælen bortset fra en enkelt gang - fandt jeg på at bruge indesko der kunne høres - hvis jeg så ikke er helt klar på hvor hun er - så går jeg lidt hårdt til - eller snakker fordi det som regel giver respons ( det er en siam som elsker at snakke og så kan jeg jo lokalisere hende)

Katten skal nok vogte sig hvis du kommer til at træde den over en pote eller hale - og huske det - så vil den helt naturligt undgå at vandre rundt lige omkring dig

Et godt råd fra en dyrlæge var - sørg for at støje hvis du er i tvivl - det har jeg sådan set efterlevet - og især i køkkenet virker det formidabelt.

Som du skriver det har hun det jo godt - så hvis du tænker dig om så er der jo ikke noget problem

Hun skal da ikke væk - hun trives med dig - hun er tryg ved dig - og hun nyder dit selskab - oven i det - katte er og bliver "sin egen" - så hun skal nok holde til det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:20

Du skal da kun være glad for at katten kan lide dig. Alle katte render om benene hvis de er vant til at få et eller andet.
Vi havde for mange år siden en stor hankat. Den fulgte med min datter i skole og gik sågar med ind i klasseværelset.
Hun kunne simpelthen ikke jage den hjem. Vi måtte altid sørge for at katten var inde når hun gik.
Så vær du glad for din kat og løft benene lidt mindre når du er hjemme.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 22:34

Hej,
DIG IGEN, godt ord igen, min kat er altså total ligeglad med hvor meget jeg larmer, når jeg om natten ? SKAL GÅ HURTIGT. hun står nærmest og venter på, at jeg går ind i hende,
Går selv i strømper eller sutsko, men katten er der, med det samme,,,,,, det gør ondt på missi, men for f,,,,,hvor gør det altså ondt i mit sind, at skulle tænke på, er det i dag, jeg render katten ned,,,,,,,,,,,,,,,,,,for som sagt hun flytter sig ikke......
Og der er derfor jeg tror, at det må have været noget med mine rystende fødder at gøre, da hun nogle gange, som lille altid lå, OG BLEV KÆLET AF MINE FØDDER, der rykkede frem og tilbage, om natten, ubevist.
Selvfølgelig har det godt, hvad skulle vi ellers med "mennesker" hun holder liv i mig........

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-07-05 22:38

en af mine katte er nøjagtig lige sådan... Og jeg er da også mere end en gang kommet til at træde på hende... Jeg tror ikke rigtig, der er noget at gøre... kun fornøjes over en super-kæle-kat.... en forskel finder jeg dog mellem vores katte - min hapser, hvis man ikke lige kæler optimalt

Jeg tror, der kun er en vej frem i nattens mulm og mørke, og det er at slæbe fødderne hen ad gulvet, så der ikke er nogen mulighed for, at noget sniger sig ind i mellem dine fødder og gulvet

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:42

Det er lidt noget rod du skriver........

Selvfølgelig skal du da være glad for katten, men hvis det ligefrem er en pistilens for dig at katten hele tiden render efter dig, må du jo gøre noget.
Så enten lev med det eller forsøg at få den til at holde op - der er jo ikke så meget andet at gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-05 22:48

Nu skriver du, at du ikke vil overlade katten til nogen andre, da den ikke kan lide andre mennesker.

Så vil det også være synd at flytte sådan en kat på den alder.

Men hvis du så ikke mener du kan blive ved med at passe den, og du er bange for at træde på den, er der jo ikke så mange alternativer, og det bør da være absolut sidste udvej, når du er så glad for katten og den også er glad for at være hos dig.
Nu lyder det så nogen gange voldsommere end det er, når en kat giver lyd fra sig fordi man er ved at jokke den over tæerne.
Men jeg tænker nu også lidt på, hvis du nu selv falder over den og kommer til skade.

Hvad med om du løfter katten op og bærer den, når du "skal gå hurtigt", så falder du i det mindste ikke over den.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 22:59

vaxen.......
JO, den finder altid et eller andet, enten får jeg en pote, SÅ jeg er ved at skvatte, 100 m huurtigløb..........
Men som du skriver/som jeg ved, det er en kælekat, med stort KÆLE, men kun, når hun selv vil, og så er den virkelig gal, for så må jeg ikke gå fra hende, så står hun og mjaaaaaaaavuuuuuer og resten kender i sikkert
refi......
Har haft katten i 5 år / jeg tror jeg elsker min kat, ellers havde jeg givet den en kugle, første gang den væltede mig,,,,,,,,kunne ikke finde på det, den skal leve som den altid har levet, ellers, havde jeg jo nok ikke lavet dette indlæg,,,,,,, det er mig,,, der bare gerne ville være fri for at træde på den.
Katten er til tider total, frygtløs.
mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 23:07

Så må du jo gå og kigge ned hele tiden når du er hjemme.

Der er jo efterhånden ikke så mange andre alternativer......

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 23:12

dova.
Når man har travlt om natten, og lidt bedøvet, tror jeg ikke man ligefrem, har tid til at løfte katten, men, om dagen plejer hun altid, at blive FEJET til side, så hun nogenlunde ved, at jeg ikke vil træde/lege/kæle med hende.
At træde katten over poten med sko på, det holder ikke katten tilbage for, at forsøge igen, som sagt er hun nogengange totalt frygtløs, går jeg i haven, og luger med hakkejern,,,,,,,,,ups, var det kattens hale eller ?????
Tror det har noget med mangel på opdragelse at gøre, men nu går jeg ikke ligefrem og ved, hvad en katemor ville gjort ved sin killing, når der ikke er legetid, mere,

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-07-05 23:15

En kattemor ville have givet hende en klo og væset af hende... De er ikke milde og blide når de siger fra

Vaxen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 23:16

refi
Sender dig snart et billede, så kan du se min nakke, hænger sgu helt nede ved hagen,,,,,og det er ikke løgn.
Det er lige før jeg ikke kan stå normalt, kigger altid nedad,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 23:26

Hvis dit problem er SÅ stort er der jo intet at gøre - uanset hvad vi foreslår så enten gør du det allerede eller det er synd for katten.

Du må leve med problemet eller få katten aflivet - der er jo ingen ide i at DEN afliver dig......

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 23:31

vaxen.
ville sikkert have gjort det samme,,,,,, men en kat der, kan ligge i min hånd, og får mos, får ingen klø af mig,,,,,muligvis jeg skulle have givet hende et nap, da hun var mindre, men det vil jeg ikke igang med nu, det er for sent.
Det burde jeg egentlig også vide.
Men man kunne jo håbe på en mirakkelkur !!!!!!!!!
Men takker for alle indlæg,,,,,,,,bare katten, ikke får brug for dem, indlæggene altså.......
Point, bliver nok givet til miritdk men hører gerne på kommentar, derom, da jeg ikke selv rigtig ved det, ellers kan i få et par point mere, betyder ikke så meget, men det GØR missen.....

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 23:38

refi.
Total ligeglad med mig selv........
Katten skal nok overleve mig !!!!!!!!!!!.
Ville bare gerne have et godt råd, da det kunne/gør ondt på katten.....
Aflivning,,,,,,,aldrig, selvom tanken er der daglig...
Men som sagt tak, for en pote til mig.
Mjuuuiiiiiiaaaaaaauuuuuhhhhhhhhhh.............av for pokker.
Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 23:42

haha smxxx - du skal nok klare den - ellers klarer katten det hele

vaxens råd om at slæbe fødderne om natten - den er faktisk rigtig god - svarer lidt til at stampe som jeg gør

Dejligt med en der holder rigtig meget af sit dyr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 23:45

et lille ps - katten er hamrende ligeglad med om du går dårligt og ser dårligt - bare den får sin tryghed - sin mad - vand - og den pleje der skal til - kan du ikke klare det sidste så allier dig med venner - bekendte - familie - naboer - så går det da ikke galt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 02:14

miritdk...
Min kat får mere mad end mig, mere tryghed end jeg fik, da jeg var lille, SÅ pleje, aner ikke hvad det er??????????????? måske en børste, som den æder, det kilder, jo det er pleje, også at gide lege,,,,,,,,den får kattemælk, temmeligt dyrt, men ikke nødvendig, men den elsker det, men kun engang imellem, hveranden dag en flaske, den regulerer det selv, mærkelig kat, selv rejer/fisk/kød vil den ikke have i større mængder, det er som den ved, at den MÅ mangle andre,,, VITAMINER, (har til enhver tid de større mærker tørfoder til stede, TØRT) og så æder den en mus lige under DENNE skrift,,,,,knas/godt for tænderne, men ikke ligefrem noget for sarte børn,,,,,,,,men sådan er dyr,,,,,,,,,, og lopper/orm, ? har den først lige fået, så ormekuren, det gør mere ondt på mig end katten,,, hun får pillen kamufleret,,,,,, og så siger katten, /SLETTET AF CENSUREN/, og giver mig et øje, og så er alt godt igen,,,,,,,igen
Skulle lige til at tage et billede, så i kunne se min missi,,,,,,no batteri...
Men sådan er det hver mandag, når hun skal have sin PP,
mvh. min kat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 10:16

høh - min fejl - skulle have skrevet "alm pleje" eller lign
Jeg er overhovedet ikke i tvivl om at du både tager dig af din kat eller at du er helt tosset med den -
(er vist også temmelig kulret med min - haha)
Jeg slap for p-piller osv - fik hende steriliseret da hun var en 10 mdr - og det har kun været godt. (heldigvis)

Tror bestemt at prinsessen her slet ikke ved hun er kat - sidder nok så venligt og kigger på fuglene og har aldrig fanget hverken mus eller lign. - Har lige pt en rede med solsorte der sidder meget lavt - og ungerne er lige kommet ud - katten sidder bare og kigger på dem når de basker rundt på plænen - temmelig underligt og ganske sjovt

Jaja de kære firbenede venner

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 19:55

Tak for alle svar

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 20:01

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 22:17

selvtak smxxx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-05 23:12

synes forresten ikke jeg har set så meget til dig idag - har missen revet dig

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-07-05 09:47

Hej, nej, men har pokkers ondt i ryggen, så har lagt lidt på langs.