/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan kun logge på og logge af
Fra : eln
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 18-07-05 20:49

jeg har været inde og køre et program der hedder virus 112 for at kigge efter virus og fandt også nogen som programmet slettede på nær 3 der hedder noget med W32/funner A som programmet ikke kunne slette men de havde ingen skade gjort før så jeg lod dem være,jeg vidste forøvrigt heller ikke hvordan jeg skulle fjerne dem. Næste gang jeg tændte computeren kunne jeg kun logge på og logge af , har også prøvet fejlsikret tilstand men der kan jeg også kun logge på og af håber der er nogen der har en løsning

mvh.eln

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 18-07-05 20:52

www.arlet.dk - hent hijackthis og send ham loggen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 20:55

jeg ville formatere det hele - så var jeg også sikker på der ikke var skidt på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 21:07

Hvad sker der da når du logger på ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-07-05 21:21

Kan du systemgendanne fra fejlsikret tilstand?
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 21:28

Logger du på som
administrator
og din kode
Hvor langt når du ind i windows normalt
Hvor langt når du ind i windows i fejlsikret tilstand.

Jeg går udfra at det er XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 21:37

obs - w32.funny filen er den første orm der blev spredt gennem messenger - så den skal ud - en spreder sig !!

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 21:37

det er xp ,jeg kan logge på både som administrator og på mit navn det betyder vel ikke noget om det er med eller uden kode? normal windows eller fejlsikret er det samme det skrev jeg også i mit spørgsmål
mvh.eln

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 21:40

Ja men kommer du ind i windows og hvor langt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 21:44

Stadigvæk - Hvad sker når du logger på ?????

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 21:46

hvis jeg formaterer det hele så mister jeg jeg vel alle data eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 21:48

Ja

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 21:50

det eneste jeg kan gøre når jeg logger på det er at logge af og lukke computeren der er ikke andre muligheder

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 21:55

start/boot fra xp-cd. Så er der vist en mulighed med reparer ,
På min win-me kan vælge trinvis opstart, du kunne måske noget af det samme, så ser du måske hvor at den går i stå.

Når/hvis den kommer om at køre, vil jeg foreslå dig at:
virusscanne http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp den er online men beder sikkert om din accept, klik yes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 21:57

Har du fået et nyt logon-vindue hvor der står ctrl + alt + del
Hvis du aldrig har brugt logon som
administrator (så prøv det)
password (har du ikke noget password så find på et - og husk det)
Så håber jeg du kan komme lidt længere end til logon/logoff.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 22:00
Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 22:00

jeg har prøvet med xp-cd den vil ikke starte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:05

Hvis den når så langt som til at bede om logon, må CDen da kunne starte - den kommer da på før.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 22:08

Har du fået et nyt logon-vindue hvor der står ctrl + alt + del

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 22:33

den ber ikke om et logon og der kommer ikke et logon-vindue .jeg tænder computeren der står velkommen ,musikken spiller 2 gange ,mener kun den plejer at spille 1 gang når jeg tænder ,derefter klikker jeg på mit navn ,den gemmer indstillingerne og det gør den hver gang jeg klikker på mit navn indtil jeg bliver træt af det og går ned i venstre hjørne hvor der står =luk computeren=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:37

Så må CDen også kunne starte - den er på længe før

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 22:43

det er muligt at cden kan starte men så er det fra bios eller hvad det hedder ikke når windws starter normalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 22:51

Det er da ligemeget hvor den starter fra - bare den starter.
Så kan du enten rep. eller lægge winXP ind påny - i værste fald formatere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-05 22:56

Gå ind og kig på denne her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Og hvis du skal bruge din win XP CD så skal den ligge i skuffen når du starter comp.

Men læs nu den fra hcma.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 23:11

Springes Bios boot rækkefølge over i xp. ?
Det tror jeg nu ikke i bios er det vel nødvendigt at cd starter før hd.

eln prøv når din pc er så tændt som den nu kan blive, at trække strømstikket ud af vægkontakten.
vet et par min. sætdet i igen og prøvså at tænde.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 18-07-05 23:35

jeg har læst den fra hcma eyvind , men mit hovede kunne ikke blive ved med følge med , måske i morgen

mvh.eln

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 19-07-05 03:07

Din host-file er inficeret af W32/funner A. Instruktion til manuel fjernelse her:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.funner.html

//aaron

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-05 16:07

Ok................. så følg lige aaron og se om det hjælper.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 31-07-05 12:58

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 13:01

selvtak - fik du ram på skidtet ?????

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-07-05 14:21

det gjorde jeg, men det er en længere historie,jeg starter med virus, så jeg ikke kan bruge min computer,får så min gamle computer til at virke ,så jeg kan komme på nettet,den virker een aften så kortslutter den og det er værre end virus for den er hel død ,får så hjælp pr. telefon, for jeg var efterhånden blevet klar over at det kunne jeg ikke selv finde ud af , fik så fjernet virus den vej,det eneste problem nu, er en meget langsom opstart men det må jeg prøve at finde ud af senere.

mvh.eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 17:40

pyyyyyh da også !!!!!!!!!!!!!!!