/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Originalfarve til Honda NC50 Express?
Fra : Cheezdippers
Vist : 1240 gange
280 point
Dato : 18-07-05 17:05

Jeg er ved at renovere en gammel Honda Express, men kan ikke finde ud af hvilken maling jeg skal bruge. Den skal have original farve.

Er der nogen der kender farvekoderne til de farver Honda Express er kommet i. Eller evt. kender et sted hvor de kan skaffes?

Kommentar
Fra : magma

Dato : 18-07-05 17:12

Mit eneste Bud sådan uden vidre er vel hos en forhaldler...

De kan vel altid sende dig vidre til en der ved det... Ellers har honda vel en central her i DK man kan få fingerne i :)

Håber det hjælper lidt...

Mvh Magma

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 17:22

aner ikke en disse om de der cykler med motor - men ville da tro man burde kende årgangen ???

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 18-07-05 17:24

Hmm det er jo en ret gammel knallert? (fra slutningen af 70erne)

Har de oplysninger om så gamle knallerter?

Men ja det er vel et forsøg værd. :)

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 18-07-05 17:26

Fra : miritdk    Dato : 18-07-05 17:22

aner ikke en disse om de der cykler med motor - men ville da tro man burde kende årgangen ???
[Blink]

Kender ikke den præcise årgang, men modellen er lavet fra 78 til 82 - mener jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 17:27

en forhandler kan se på stelnr eller hvad ved jeg hvilken årgang det er

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 18-07-05 17:33

>Fra : miritdk    Dato : 18-07-05 17:27
>en forhandler kan se på stelnr eller hvad ved jeg hvilken årgang det er

Hmm ja men sålænge jeg får den i de farver min model er udgivet i er jeg tilfreds. ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 17:35

jamen så er alt jo godt - hvis det lykkes

Hvor filan er dova ?????????????

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-07-05 12:27

De er godtnok tysker, men nok Europas største honda fanatiker/eksperter prøv at spørg dem.
http://www.honda-dax.de/

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 280 point
Dato : 21-07-05 14:46

used to indicate various suppliers or improvements for the same part. Also any potential color code is tacked at the end of the classification number as digits (letters) 4 & 5.
NC50,77/78/79/80 147 Pearl Raspberry Black
NC50, 81 193 Pearl Crystal White
NC50, 82/83 GA6

http://www.cmsnl.com/about.php?category=2

http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/BHondaRecognition.htm
Her står der: Italian red; Granite blue; Pearl crystal white

Så din knallert er solgt i flg. farver: Italian red; Granite blue; Pearl crystal white;Pearl Raspberry Black
Men nok også i flere farver.
Tit er der klæbet en farvekode på stellet tæt ved stelnummeret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 22-07-05 14:51

Det vil altså sige at jeg kan gå hen til en farvehandler og spørge om de nævnte farver og det vil så være originalfarverne?
Det lyder jo dejligt.

Nej der er ikke klæbet en farvekode fast.

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 22-07-05 15:57

Har lige fået stellet sandblæst og et nummer er dukket frem på stellet:
WAR-X DK-K-024
Kunne det være en hjælp?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-05 17:24

Ja du kan gå til en farvehandler og få de nævnte farver, som er orginalfarver.

WAR-X DK-K-024
Det er ikke koden for farven, men:
W = Fremstillingsland/samlested: Westdeutschland
AR= Model
X= Er muligvis koden for Japan
DK: Sælges i Danmark
K: År 1973
024: Det er nr 24 der er lavet det år (1973) da man hvert år starter på nummer 001
K=1951---1973---1994 Så skal vi ikke sige din knallert er fra 73

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Cheezdippers

Dato : 22-07-05 17:33

Det kan jo ikke blive bedre. Tak for svarene. :)

Godkendelse af svar
Fra : Cheezdippers

Dato : 22-07-05 17:35

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-05 18:10

Held og lykke med knallerten.
VH Palle Hansen