/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
mc kørekort?
Fra : Sofuzz
Vist : 3009 gange
100 point
Dato : 18-07-05 15:27

Hej, jeg står og vil købe mig et mc kørekort! men for den da... det er jo dyrt!!!

Jeg gav 5000 for kørekort til bil for 10 år siden! er der en der kender et billigt sted? eller weekendkursus, eller bare en anden mulighed (udlandet).
Jeg kan se at det koster mellem 7000 - 9500! det går jo ud over motorcyklen hehe...

Venlig Hilsen Sofuzz

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-05 15:43

7000,- det lyder da billigt hvis du kan få motorcykelkort for det.

Det tror jeg ikke du finder meget billigere andre steder, og hvis du gjorde, skal du jo også regne med omkostninger til transport/rejse o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 18-07-05 17:18

Mener jeg gav 5kilo for mit, men det var sammen med bil-kørekort.

Prøv og ring rundt, der er stadig nogle som er til at handle med.. Dog meget få. Men det burde da kunne fås billigt hvis du bor ved en større by, som fx. århus, aalborg eller københavn.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 18-07-05 17:21

5.999,- for hele lovkravet til MC - Pakketilbud hos København''s MC-Skole
Link:www.kbh-mc.dk

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 19-07-05 10:03

Til martinussen, jeg ved ikke hvor du har fået denne pris fra? når jeg regner det hele sammen og trækker rabatten fra, ender det med 7775.-
og dertil kommer transport fra østfyn til kbh. pyha... det bliver dyrt!

så jeg spørger igen, er der en der kender et billigt sted? eller weekendkursus, eller bare en anden mulighed (udlandet).

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-05 10:24

Jeg fandt prisen på dba.dk, jeg har ikke været inde og kigge på deres hjemmeside, men ring og spørg.. Men okay, der er da et pænt stykke.

Jeg vil anbefale at du bare ringer rundt til de lokale istedet, eller få fandt i en i odense. Undskyld men du havde ikke skrevet hvor du kom fra, så det er jo svært og finde et lokalt sted..

Evt. kan du se om du kender nogle unge i dit lokal område som snart skal have kørekort, for hvis I samler nogle stykker er det nemmere og handle.. Vi var 2 med kørekort, og mig med kørekort + mc.kørekort. De sparede hver 1000 kr. og jeg sparede 3.600 kr.

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 28-07-05 05:36

Tak for svaret martinussen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 28-07-05 09:40

Det var så lidt.. Held og lykke med kortet!