/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
wanna be pudsning af mur
Fra : CCjunior
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 18-07-05 15:01

Vi er igang med at sætte stuen i stand og konen har købt vandskuring til indendørs brug.. til at smøre på vægen så den ser lidt mere grov ud..
er der nogen der har erfaring. jeg ved godt at man kan bruge en pensel, men hvordan kan man ellers gribe det an..

Junior

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 18-07-05 15:26
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-07-05 15:49

Er der tale om en murstensvæg der ikke er pudset i forvejen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 15:54

en pudset indendørs væg.. vi har lige pillet tapetet af og lappet div små skader..

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-05 23:06

Hvis i vil have en vandskuret væg (en rigtig vandskuret væg) skal i hugge al pudsen af, så mustene står helt blanke (rene). Væggen vandes, så det sidste støv kommer af og derefter vandskurer eller filtser i. Nu er det jo ikke sikkert at væggen er muret helt så pænt, hvis det har været meningen at den skulle pudses lige fra start. I så fald vil en berapning nok være bedre - altså smøre mørtlen på i et ret tyndt lag og køre overfladen sammen med en græskost. Det giver et noget grovere udseende.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 23:14

Tak for svaret Jorgen_ros.

det er nogen lunde sådan vi har gjort...er lige blevet færdig..