/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
simpel "programmering"??
Fra : lyhne1
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 18-07-05 08:09

Hejsa.

Jeg aner ikke om dette er den korrekte kategori??

Jeg har absolut intet kendskab til programmering og lign..
Jeg ville gerne kunne lave en cd, med en "autorun" fil, hvor jeg lægger x antal programmer ind på, og så kan jeg evt. sætte den til at køre program A og når dette er kørt færdigt køre program B OSV. OSV.

Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, eller hvordan, men det håber jeg nogen af jer ved???

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-05 08:28
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-05 08:34

..eller er det Windows applikationer du vil installere?

http://www.advancedinstaller.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 18-07-05 08:38

Start html,exe mpeg eller vad du vil Shellrun http://www.phdcc.com/shellrun/

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 18-07-05 08:41

øhm. Det jeg ville lave var en cd, med nogle scannere, som så kørte efter hinanden, for at kunne rydde op på en evt. inficeret pc..

jeg bliver tit sat i sving af diverse kammerater når de har kigget på for meget snask på netet og så er blevet ramt af diverse vira og lign... for at lette den opgave, ville jeg så lave en skive der kunne det hele

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 18-07-05 08:48

det jeg forestiller mig, er noget a lá:

Filnavn: Autorun
og så noget notepad lign. noget med 1. D: Scannerdims1 2. D: scannerdims2 3. D: scannerdims3 etc.

Men kan noget sådan lade sig gøre..

PerOlof - Ja, lidt i den retning, men bare hvor du ikke nødvendigvis får menuen frem... den gåt bare i gang selv..

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 18-07-05 09:10

Det kan du lave med Shellrun. Den viser ikke nogen meny uden kun starter op. Før at lave det du tænker har du brug før en batchfil. Shellrun starter batchfil som sen kør.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-05 10:54

I DOS laves en batch fil (*.bat) med omtalte funktionalitet således :

Kode
scannerdims1.exe
scannerdims2.exe
scannerdims3.exe
scannerdims4.com
scannerdims5.exe
osv...

For at starte en batchfil fra en anden batchfil skriver du i den kaldende fil :

Kode
call MIN_FIL.bat

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/batch.mspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 18-07-05 11:21

Lægg ShellRun.exe og AUTORUN.INF i roden på din CD.
I AUTORUN.INF skriver du:

[autorun]
open=ShellRun.exe dinstart.bat
icon=iconsomduvilpåhapåCD.ico

Så kør det efter som molokyle skriver.
Shellrun virker også på Mac-PC

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 14:36

Kan det ikke gøres ved at lave filerne om til iso, og så brænde dem, kun et forslag ?????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 14:37

De skulle så brændes til image.......

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-07-05 00:09

Ok. det skal jeg vist helt klart rode lidt med i morgen tidlig.. Lyder måske somom selv jeg kan finde ud af det..

Smxxx - Så vidt jeg ved, vil dit image sådan set kun lægge programmerne ind på skiven, men ingen autorun-funktion.. Tror jeg

Jeg vender nok lige tilbage med flere spørgsmål til emnet i morgen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 19-07-05 02:28

Ved det heller ikke , men alt kan åbentbart lade sig gøre,,,,,så derfor.
Men når man starter en image cd op, plejer den så ikke bare at køre til den er færdig.
Men så skal der jo, nok noget exe, på den også,,,,,,,så, ved det ikke.
Den kan jo heller ikke starte automatisk.............meningen var god nok
mvh.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 19-07-05 09:56

Jeg førstår ikke helt fidusen vorfør du skal lave det til et image Du skriver du sku ha en CD til dine vænner før at ryde op snask med. Et problem du kan ha er at hvis f.eks scannerdims.exe et eller andet vil ha bruger input eller har nogen mærkelig funktion så at batch processen stopper. Men det må du ju så prøve dig frem hvordan det virker

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-07-05 10:50

fidusen er simpelthen at jeg ikke behøver at være til stede, de skal bare lægge cd'en i, og så kører den af sig selv, men så vidt jeg ved, findes der jo ikke nogen særlig god scanner, som tager det hele (læs: det meste) derfor ville det være en fordel at kombinere flere scannere..

Det er i hvert fald min grund.. hvis nogen har en nemmere måde at rydde op i en com, hører jeg meget gerne efter

Ja, der vil selvfølgelig være lidt problemer med brugerinput, som ex. Stinger kræver at man clikker på Scan.. Men bare kommandoerne er så simple, tror jeg det går

Jeg har ikke haft så meget tid til at se på det endnu, men det burde være til at forstå, hvordan jeg skal gøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-05 11:25

De fleste Virus og Ad/Spyware scannere kræver da interaktion med brugeren, samt afslutning af programmet (..de færreste stopper bare selv) og/eller genstart af maskinen, hvis der findes noget 'snavs' ..og så er du da lige vidt.

Den bedste løsning er nok at samle programmerne på en CD-ROM og køre dem manuelt et ad gangen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-05 11:34

Ps. Du kan evt. lægge en *.html fil med en liste af link til div. programmer på CD-ROM'en, således at du kan starte de enkelte programmer med et enkelt klik

Dette kræver dog du på forhånd kender drevbogstavet på CD-ROM/DVD drevet hvorfra programmerne skal køres og det er jo ikke ens hos alle. Dette klares dog let ved at lave flere versioner af *.html filen. F.eks. en med d: drev som udgangspunkt, en med e: drev, en med f: drev osv..

..eller du kan designe *.html filen, således at du kan vælge drevbogstav fra en liste.

</MOLOKYLE>