/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Addware/spyware
Fra : epidedymittis
Vist : 403 gange
62 point
Dato : 17-07-05 21:16

Jeg er kommet til, at installere et activex-agtigt objekt, der foresager, at min computer bliver udsat for ting, der ikke er meningen. Jeg har kørt virusscanning samt chekket for spyware med to forskellige programmer. På trods af dette har jeg nede i højre hjørne et ikon, som bliver ved med at sige, "Your computer is infected!" "You need to use antivirus software" Dobbeltklikker man på ikonet kommer man ind på en side der vil sælge mig AVG antivirus. Ikonet kan hverken fjernes via. startmnuen, eller via. kontrolpanelet.

Nogen der har et løsningsforslag?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 17-07-05 21:23

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-07-05 21:28

Prøv at installere Easycleaner, det er et godt "renseprogram"
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-07-05 21:38

Haløjsa
Har du prøvet at downloade AdAware og køre det. Det plejer at kunne fjerne den slags advertysing-programs. Og en anden ting, det der med en side der vil sælge AVG antivirus lýder lidt mærkelig, da AVG er gratis, godt nok kun i den ene version, mennnnn????? Du har vel ikke / eller har haft AVG installeret, og valgt ja til at modtage besked om opdateringer osv...?? AVG's officielle hjemmeside er her på dette link: http://www.grisoft.com/doc/1
og til gratisversionen:http://free.grisoft.com/doc/1

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-07-05 21:41

Hej igen linket til AdAware er: http://www.lavasoft.de/ det kan godt være lidt bøvlet at finde frem til gratisversionen. Husk sprogpakken, hvis du altså ikke vil beholde programmet på engelsk.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-07-05 21:45

Jeg har prøvet adaware, men den finder intet. Jeg skrev vidst forkert før, det er ikke AVG men AVGold!

http://www.antivirus-gold.com/?wm=&swm=

Jeg har prøvet at køre easycleaner og de 2 andre programmer, men det virker bare ikke.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 17-07-05 22:08

Har du gjort som arlet skrev. De andre programmer kan ikke fjerne den slags.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 17-07-05 22:13

hejsa

Her er et link der omtaler den nævnte avgold:
http://www.f-secure.com/v-descs/avgold_d.shtml#summary

Her er en onlinescanner:
http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Skal dog siges at jeg ikke kender onlinescanneren, og derfor ikke ved om den fungerer og lign

Håber det løser sig
Lyhne1

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-07-05 22:29

prøv at hente en 30 dages demo af Webroot Spy Sweeper.. den har endnu ikke fejlet..den har fundet " snavs " hvor adaware har opgivet..

ellers så er det bedste at gå ind på www.spywarefri.dk hente programmet HiJackThis køre det og ligge resultatet ud i deres forum.. de har sq styr på pisset

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-07-05 02:53

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på dette pgm. 'a-squared HiJackFree' fra http://www.hijackfree.com/en/
gratis, kræver ikke instalation , brugervenligt, og med masser af funktioner.

god sommer.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-07-05 01:01

Jeg har prøvet alle de programmer i foreslår, men kan stadig ikke fjerne lortet!

Jeg kan ikke "finde" det program der åbenbart bliver startet, mha. programmet HijackThis?

Er der nogen der måske kan vejlede, og fortælle mig PRÆCIST hvad jeg skal gøre?!

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 62 point
Dato : 20-07-05 09:40

Haløjsa
Prøv at åbne stifinder, klik på C:\-drevet for at markere det, klik på søg, klik på filer og mapper (husk også at søge i skjulte og systemfiler), skriv så deal i søgefeltet, check alle de filer der fremkommer, kig specielt på datoen, finder du noget der ser lidt mystisk ud så slet filen, hvis du får en advarsel om at filen er i brug, skal du nok starte maskinen i fejlsikret tilstand og forsøge igen. Prøv også med søgeordet advert. Flyt/slet i første omgang filerne til papirkurven, så kan du jo fortryde, hvis det viser sig at filen var en der skulle brubes af et program.
En kolega havde et lignende tilfælde, her kom en boks frem nede på startbjæken, hvor der stod noget i retning af 'Your computer is infectet with virus, doobleclic to heal', der stod godt nok ikke noget om at besøge AGV's hjemmeside. Denne boks slap vi af med ved først at slå gendannelse fra, derefter køre AdAware i fejlsikret tilstand, derefter genstartede vi maskinen normalt, kørte NBGCleanRegistri-programmet og slog gendannelse til og lavede et nyt punkt, og boksen har ikke vist sig igen den forløbne uge, så den er nok væk ind til videre.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-07-05 16:05

Tak for svaret Brassovitski.

Jeg slettede bare en eller anden internetfil, og nu er skidtet fjernet! Perfekt!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-07-05 18:47

OK Fint du slap af med skidtet!