/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
emhætte-støjer
Fra : nejrup
Vist : 3507 gange
100 point
Dato : 17-07-05 18:32

afgang fra emhætte ø 150 til ø 110 i mur.
emhætten støjer ikke når slangen ikke er på,men når man sætter slangen på, så er det skidt,selv på laveste hastighed.
kan det være får at den ikke kan komme af luften.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 18:35

Der kommer jo højere hastighed i reduktionsstykket, som kan give støj.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 18:38

Hvis du har mulghed for det, så skift slangen ud med rør, da de ikke vibrerer så meget.
Eller isoler dem, med en klud eller lignende, det tager også en del af støjen, hvis det altså ikke er motoren.

Kommentar
Fra : nejrup

Dato : 17-07-05 18:40

det er som om det er motoren der begynder at støjer

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 18:43

Hej, så står menu`en nok på en ny emhætte, men de findes også til rimelige priser.
Tror næppe det kan betale sig at skifte blæseren, med mindre, der er tale om en design emhætte.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-05 18:49

Motoren med blæseren skal jo pludselig til at lave et vist tryk, er du sikker på den kanal den smider ud af, er ordentlig åben? Og er det vippegardiner den skal åbne med sit tryk? For så er det jo sværere for den, så kan du prøve at åbne dem manuelt, for at se om det er dem der laver ravagen, og der skal en anden type på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 18:50

mototeren vil støje hvis:
Den ikke kan komme af med luften
Er slidt
Er snavset på vingerne (uballance)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-07-05 20:28

Eller fordi hele emhætten, motoren, og pladerne kommer i ressonans.
Min helt nye larmer også, specielt når den kommer op i høje hastigheder, og det har kun hjulpet lidt at sætte lidt gummi ind mellem et par plader.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 100 point
Dato : 18-07-05 01:04

Det der er årsagen er formodentlig den pludsligt mindre rørdimension ... selvom det ikke burde være nok til at gøre udslaget...

Prøv eventuelt at tjek at der ikke er blevet bygget en fuglerede eller lignede der standser luftstrømmen i din aftrækskanal.

Når luftstrømmen fra en ventilator bremses opstår der et modtryk... og stik imod forventning AFLASTER det motoren.... Det betyder så at den går OP i omdrejninger, og det kan meget vel få den til at larme og ryste...

Princippet er det samme som når man holder hånden for sin støvsugerslange, så pisker motoren i støvsugeren op i omdrejninger

D_T

Godkendelse af svar
Fra : nejrup

Dato : 18-07-05 15:04

Tak for svaret Dansende_T.