/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftet fil
Fra : creamygirl
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 17-07-05 16:44

Hej

Når jeg modtager E-mails, (Outlook Express) hvor der er vedhæftet en fil, sker det at jeg ikke kan åbne filen?!

I mine forsøg på at åbne disse filer - dukker der en boks op, hvor der står:

Citat
Windows kan ikke åbne filen

Windows skal vide, hvilket program der har oprettet filen for at kunne åbne den.
Windows kan skifte til onlinetilstand for at søge efter det automatisk, eller du kan manuelt vælge det på en liste over programmer på computeren.

Hvad vil du foretage dig?!

* Brug webtjenesten til at finde programmet
* Vælg programmet på en liste

Hvad er det så liige at jeg gør?!

På forhånd tak

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 17:12

Vælg program fra liste, feks Words

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 17:13

Og hvis du vil have Words til altid at åbne disse filer, så husk at sætte kryds, til venstre i menuboksen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 17:37

Hvad hedder den fil du modtager (filendelse). Hvis det er en type du ikke har noget program til skal du jo først have et program der kan åbne dem.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-07-05 17:38

Det kommer jo lidt an på hvad det er for filer der er tale om??

Tilsyneladende er der tale om filer der tilhører et program du ikke har installeret.

SÅ hvad er det for filer?

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 17-07-05 17:40

Som refi skriver så find ud af filendelsen og skriv her ind for det kan være det er forde du mangler et program

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 17:47

Rådet fra smxxx virker i hvert fald ikke!!

Jeg valgte Word fra listen - og nu sker der absolut nada, når jeg klikker på clipsen..Boksen jeg ellers fik frem før (med de to valgmuligheder) er VÆK!!

Ja, jeg tænkte nok at folk ville have filens navn! Menøhh, hvor ser jeg det

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-07-05 17:48

Hvad hedder filen?

Givetvis hedder den xxx.xxx

De tre bogstaver efter punktum er filens "efternavn" og dem vi skal bruge for at hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 17:51

Hvis den er vedhæftet står der jo også hvad den hedder

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 17:51

Se under egenskaber for filen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 17:53

Når du trykker på klipsen for vedhæftet fil står der hvad den hedder.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 17-07-05 17:56

nu er det en fil du ved hvor kommer fra ????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 17:56

Nu ikke stresse mig, vel?!

Jamen så hedder den: dyrksport!. pps (449KB) håber jeg

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-07-05 17:57

Det er en Powerpoint fil, har du Powerpoint installeret?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 17:57

Jo jo, den kommer fra min mor

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-05 17:58
Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 17-07-05 17:59

kan paint ikke åbne den ?? ellers skal du ha det prog Backtee skriver.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:00

hehe, næste spørgsmål. Hvor ser jeg efter det Backtee?!

Driller bare. Nej det har jeg ikke installeret - men det har min mor, så jeg må vel låne et eller andet af hende, eller hvad?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:01

Nååå, ok jeg kigger lige på dit link Backtee

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:02

DEn kan du åbne med Powerpoint.
Hvis ikke du har powerpoint (og det har du sikkert ikke når den ikke selv ksan finde ud af det) kan du hente en Viewer her

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&displaylang=en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:03

Nu har du 2 - så må en da virke

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 17-07-05 18:03

refi..

du er bagude

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:05

Næh - jeg så det da før dig

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:06

Tak for svaret Backtee. Du er en skat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:06

Med så mange ENS svar - kan det ikke gå galt

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:07

Fik den forkerte point, eller?!

Det er linket der løser mit problem jo..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:14

Ja - og det var samme link - det var det der var det grinagtige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:15

pps filer kan da åbnes med internet explorer ????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:17

Mirit, for pokker da også!!

Gider du lige lade være med at komme med gode ideer....nu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:19

det er vel for hulan da lige meget

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:20

Og noget helt andet er, at efter jeg forsøgte at åbne filen i word, da skete der et eller andet mystisk..

Når jeg klikker på filen nu - kommer boksen med de to valgmuligheder ikke længere frem...

Der sker nada

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:22

Da ikke uden powerpoint er på maskinen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:23

det har du ret i refi - sorry creamy !!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:25

hvis du har downloadet powerpoint wiever er det den du skal åbne med da

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:25

Helt i orden Mirit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:25

Hvad fa... skulle du også i word efter.

Højreklik på den .pps fil og "ÅBN MED" - Nu vælger du den viewer du har hentet (den er på listen der kommer frem)
Husk så at sætte hak i "åbn ALTID med dette program" - så skulle DET være løst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 18:27

LÅN den powerpoint af din mor creamy - lol

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:28

Hold da op med at råbe af mig

Hvad hulen ved jeg?! jeg gjorde bare som jeg fik besked på!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:28

Det skulle da være første gang du gør det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:30

Til din orientering Refi, så kan jeg IKKE åbne filen ...endnu!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:33

Hvad fa... deler du så point ud for

Luk din mail op og GEM den vedhæftede fil på dit skrivebord.
Hvis ikke du har hentet den viewer - SÅ GØR DET NU og installer den.
Så højreklikker du på den fil på skrivebordet og trykker "ÅBN MED" osv..

Er den hjemme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:34

Når jeg højreklikker på den pps fil, så har jeg kun mulighed for at gemme den - og det gider jeg ikke. Jeg er interessert i at åbne den..

Nååå - du kom først Refi. OK jeg prøver om en times tid. Skal for hulen da lige have noget føde..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:36

DU SKAL GEMME DEN FØRST - SÅ DET DER WORDKLUDDER KOMMER VÆK.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 18:37

Ja ja

Rolig nu!

Jeg har gemt den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:40

sågørdubaresombeskrevet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 18:41

Du skal bare indstallere en fuld office-cd.................så kan du læse PPS.
Eller bede din afsender om at gemme den som selvkørende med viewer.
Filer>rejsepræsentation > og følge guiden.
Eller hvis du har powerpoint > gem som > powerpoint 97-2000 0g 95 præsentation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:44

Hun har jo ikke powerpoint - men har fået en viewer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 18:54

Refi - >>Filer>rejsepræsentation > og følge guiden<< så behøver du ikke powerpoint
Man kan jo ha' en powerpoint som er ældre end den der sendes (gammelt windowsproblem)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 18:57

Eyvind

Du har fuldstændig ret, men nu har hun jo wieveren så kan hun jo ligeså godt bruge den
Men hendes mor skal bare lære at pakke det rigtige bånd omkring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:12

Nu skal man faneme også betale for at svare på spørgsmål der allerede er godkendt af spørgeren

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:16

Så så Refi! - Nu er jeg her igen.

Jamen hvad er det så jeg skal gøre?!

Alt det viewer halløj (jeg er altså ikke så snild til det med at installere nye programmer) så gør jeg det - er der meget stor risiko for, at der kommer et nyt spørgsmål om lidt

Kan jeg ikke bruge Eyvinds metode?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:19

rejsepræsentation?!?! - hvad er det?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:25

Det er noget din mor skal lave inden hun sender det til dig.
Det kan hun hvis hun har powerpoint.
Når hun laver det sker der det at den wiever du har hentet allerede er i pakken og starter automatisk.
Men nu har du jo wieveren og den kan du roligt installere - derfor kan din mor godt prøve det andet.
Det der var problemet nu - var vel at dine pps-filer vil åbnes med word - det var det vi lige kunne ændre igen når du havde vieweren.

Faktura

160 point
moms 40 point
IALT 200 point

AT BETALE INDEN 14 DAGE

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:31

...Du er sq da en gigantisk nød Refi*LOL*

Tror du skal have et øgenavn!

Refil refi *L*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:32

Og jeg har altså ikke hentet denne wiever - men gør det nu, hvis ellers jeg kan finde ud af det!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:37

Første problem!
***********************
Instruktioner
Sådan installeres denne overførsel:

1. Hent filen ved at klikke på knappen Hent ovenfor og gemme filen på harddisken.

Jamen der er ikke "en hent" ovenfor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:37

Taaaak

Så siger du bare til når du er klar - så laver jeg kaffe imens

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:40

Nu må du jo læse lidt - så står der nok DOWNLOAD

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:41

På engelsk
******************

Instructions
To install this download:

1. Download the file by clicking the Download button (above) and saving the file to your hard disk

Der er ikke en "Download button" (above)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:42

ER DU KLAR

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:42

Ok, lav så den kaffe - så læser jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:42

ER DU KLAR NU

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:43

Jeg kom i klemme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:44

Så er hushjælpen sat på opgaven med kaffe og kage.

ER VI KLAR

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:45

Yes, jeg er klar, men jeg ved bare ikke til hvad?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:47

Nu fandt jeg "hent knappen"

Hvor skal jeg gemme den?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:53

Pssstt Refi! - er du ved at konsumere kagen?!

Jeg henter ikke den tingest - før du fortæller mig, hvor jeg skal gemme den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:53

På skrivebordet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:54

Ok, det kører bare derud af, hva?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:55

1/4 sekund hurtigere - fik lige en krumme galt i halsen.

Jeg kan lugte rejerne - muuum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:56

Når du har hentet den dobbeltklikker du på den.

Nu gør du som der står.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 19:56

En rejekage?!

Aldrig hørt om det før *S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:57

Når den siger installationen er afsluttet siger du lige til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 19:58

Du skal ikke bekymre dig om rejerne - dem har jeg styr på

Madderne skal lige smøres først...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:01

Det var pærelet

Jeg er klar til mere..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:03

Nu gemmer du den fil din mor har sendt dig - PÅ SKRIVEBORDET.

Og lad være med at spørge hvorfor - BARE GØR DET

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:09

ja ja*LOL* - er gjort!

Sig mig Refi, har din kone aldrig fortalt dig, at du er en anelse flabbet?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:18

Masser af gange - men bliv nu i topics

Nu højreklikker du på filen (denfra din mor selvfølgelig ) og trykker åbn med.

Derefter finder du Powerpointvieweren i den liste der dukker op og sætter hak i "åbn altid med dette program" eller sådan noget lignende.

Nu toner dit billedsjov hen over skærmen - og det vil jeg gerne have bekræftet.......

PS - det med flabetheden er bare fordi der ikke er kamera - ellers ville du kunne se at jeg er ved at dø af grin.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:22

SKER DER NOGET........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:25

Jeg glemte lige de 10 point dette her kostede mig

Du driver mig jo på fallittens rand

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:25

Det er lige før du fortjener at få denne fil tilsendt, som tak for hjælpen

Virkelig morsom

Beklager at jeg stavede ordet forkert! Du er sikkert ikke spor flabbet
Men flabet, det er du sq *L*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:26

Det er defor du kaldes for Refil Refi *L*

Når pointposen er næsten tom, så tja, gæt selv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:27

Virker det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:29

Yes det virker, men jeg fik godt nok ikke budet om "altid at åbne med dette program"
Den åbnede bare skidtet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:34

Så gør det lige igen - højreklik osv.

Og sæt hakket inden du vælger programmet.

Bagefter kan du slette begge filer på skrivebordet - fremover kan du åbne dem direkte fra din mail.

Renterne på de 210 point kan vi jo tale om ved lejlighed

PS: Jeg er ikke flabet blot født molbo med SORT humor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:35

Så er det rejemaddernes tur

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:36

Refi!!!

Du gider sikkert ikke bøvles mere med mig, men der er altså ikke noget sted, hvor jeg kan sætte et "hak"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:41

Rejsepræsentation > er en mulighed som ligger indbygget i powerpoint.
Programmet er netop lavet til at tage med sig på rejse og vise frem.
Og så er det ikke så smart hvis dem i den anden ende ikke har PowerPoint.
Derfor har den selv en viewer med sig indlagt i filen.
Men det kræver lige at den bliver gemt som Rejsepræsentation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:42

Jo - Når du højreklikker på filen kommer en boks hvor programmet allerede er fordi du har installeret det.

Vælg istedet "vælg program" nederst - nu åbner en ny boks - der sætter du hak og vælger igen powerpointen og trykker OK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:42

Selvfølgelig højreklik "åbn med"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:44

Eyvind

Nu må du ikke gøre det endnu mere forvirrende

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:48

Hvem siger det har været forvirrende?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:51

Fik du det ordnet - så prøv at dobbeltklikke på filen i mailen - nu skulle den også gerne åbne.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:52

Nu har jeg fundet "hakket" Tak

Se seneste 25. "Refi er du KLAR"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:53

Refi - Det var bare svar på et tillægsspørgsmål længere oppe i tråden:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:53

Ja mor kommer nu

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-07-05 20:55

Det var pænt af dig Eyvind

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 20:58

I know - men det var faktisk OGSÅ besvaret