/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
loppe eksem hos hund
Fra : madamme
Vist : 10116 gange
200 point
Dato : 17-07-05 11:42

hvad skal jeg gøre ved loppe eksem ved min hund ? den har ikke lopper, trimmer den hver gang vi har været ude at gå tur, for at se om der er lopper eller æg, og jeg kan ikke se eller finde nogen, det kom efter at jeg fandt 1 loppe på den fra en gå tur. jeg giver den hvidløg hver dag og har gjort det i 8 måneder nu. jeg har fået afvide af en at jeg kan smører den med atamon der hvor der er loppe eksem for at dræbe bakterierne..
har i et godt råd hvad jeg skal gøre..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-05 11:46

Tal med din dyrlæge.

Atamon er ikke godt, da der kan være stoffer i der er skadelige hvis de trænger gennem huden.

det er jo heller ikke sikkert at det er loppeeksem, men kan være så meget andet.

Men ofte kan hunde også have mange lopper selv om man ikke lige kan se dem.
et tip til at finde ud af det, er at få hunden til at stå på et fugtigt hvidt lagen mens man børster den, så vil loppeekskrementerne falde ned som små sorte grums, der så farves røde.

mvh dova

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 17-07-05 11:52

vi har selv haft en lille hund der fik udslæt når han havde lopper. I forbindelse med anden dårligdom grundet alder, herunder gigt og grøn hinde over øjnene gav vi ham Chlorella den grønne alge specielt til hunde (den findes også til mennesker) det er naturmedicin og baseret på tang. Da han begyndte at få de piller forsvandt hans udslæt ved loppeangreb også + han fik mere energi + hans gigt problemer og begyndede grøn hinde forsvandt.. Han blev 18 år og fik chlorella de sidste 6 år, hvor han bare havde det godt.

Jeg ved ikke hvad det er som virker, men det var tydeligt at det var pillerne da det var efter han begyndte på dem at han fik det godt igen.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 11:55

jamen det er jo det jeg gør lader hende stå på et hvid håndklæde og der er ikke noget
kan jeg prøve med noget kløe stillenen shampoo og vaske hende i inden jeg tager til dyrelæge

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 11:57

min amstaff er kun 1 år

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-07-05 12:05

Hej. Synes du skal prøve "oberwelt"s forslag. Det kan også dreje sig om allergi. Kontakt event. også dyrlægen, da hudproblemer hos dyr tit er et større problem at finde ud af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 12:07

Få din hund til undersøgelse hos dyrlægen først og fremmest !!!!!!

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 17-07-05 12:09

jeg er enig med miritdk

men chlorella skader ikke og er ikke kun til ældre hunde - betragt det som et kosttilskud

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-07-05 12:12

Det er nok at en loppe bider din hund, hvis den har loppe eksem, du når sikkert ikke at se den ene angriber. det eneste middel, der mig bekendt er dokumenteret virksom, er dem du drypper i nakken af hunden så lopper og tæger dør inden de når at bide.
Ang. atamon tror jeg ikke hunden tager skade, jeg har i mange år brugt det i skyllevandet når mine hunde er blevet vasket, men efekten på overfølsomhed som loppe eksem det tvivler jeg på.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:13

har i en web side hvor jeg kan finde " Chlorella "
men jeg vil lige prøve at give hende et kløestillene bad.
ingen af hendes forældre har allergi

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 12:13

oberwelt

Dét vil jeg skrive mig bag øret.
Tak!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:15

jeg har bare altid bruge presset hvidløg i ders mad da vi har 2 andre amstaffer også og der er ingen af dem der har haft lopper i de 2 år vi har giver dem hvidløg, så derfor er det lidt uviden overfor mig dette her.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 12:16

det er vigtigt af det er sygdommen og ikke symptomerne der behandles - så dyrlæge hvis du holder af din hund

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-07-05 12:18

Jeg synes du skal starte med at give den en gang loppegift, som du køber på apoteket. Lad være med selv at ekspermentere når du har konstateret en loppe, så er der flere. Og de er primært i omgivelserne. derfor skal disse også behandles, husk også bil. Det gør du med det som hedder absolut-d, det er kun til omgivelserne -ikke hunden. Du skal gøre det hele på en gang.

Nu skriver du ikke hvor eksemen sidder og hvor voldsomt det er, men er det betændt i et begrænset område skal du vaske det i sæbespånervand og tørre godt efter. Hvis det betændte område er mere end 10-15 cm i diameter synes jeg du skal gå til dyrlægen for at få en gang penicilin som kan slå betændelsetilstanden ned.

Det kan jo også være det ikke er lopper som er årsagen, her om sommeren har mange hunde tilbøjelighed til at få lign. betændelsestilstande pga. en fugtig pels som de klør i og dermed forurener med kløerne. Det skal behandles på samme måde.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:19

miritdk
selvfølgelig holder jeg af vores dyr de betyder mest for os, men man har da lov til at spørge om råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-07-05 12:20

madamme - helt klart - men ville anbefale dig at søge til dyrlægen trods alt - !!!!!!!!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:21

qfha
eksemen sidder ved haleroden og hun er helt hudløs

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-07-05 12:24

Ja, så er det lopper. Du må tage kampen op med lopperne.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 12:27

madamme

Hvor længe har dét stået på???????

Altså, dét MÅ da gøre ondt på hunden (selv om en hund ikke viser fysiske smerter, før det er invaliderende).
Jeg synes bestemt, du burde gå til dyrlæge imorgen tidlig - og så (ved siden af) vurdere, hvor mange af de gode råd, du osse vil gøre brug af.

Men dyrlægen ER et must!!

Alt andet er synd for din hund!

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-05 12:27

Da min gamle chæfer havde loppeeksem ved halen behandlede jeg ham med tee tree olie (apoteket, matas, føtex - ca. 40 kr.)
jeg bruger en godt våd vaskeklud og putter 3-6 dråber af olien på den våde klud og gnidder det ind der hvor der er eksem. Det fjernede eksemen fuldstændigt hos ham.
Et godt råd er dog at du lige tjekker om din hund tåler tee tree olien, alle de hunde jeg har behandlet har tålt det, men for en sikkerheds skyld.
Hvis det virker for din hund vil du kunne se det inde for ca. 4 dage

venlig hilsen og held og lykke
dorthe, nica, chicko og mia

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:29

Sannie
det kom i torsdags

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:30

itgrafen
jeg har det i creme ... kan det ikke bruges ?

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:32

Jeg spørger jo bare om råd fordi jeg vil kontakte min dyrelæge i morgen fordi det er skide synd for hende

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 17-07-05 12:34

madamme

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1766/sprog=1/grp=6/menu=3/

Det er en meget informativ side om chloella.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-07-05 12:35

NEJ. Du skal lade være at eksperimetere med din hund. Du kan vaske det i sæbespånervand. Og gå så til dyrlæge i morgen, så du kan få lidt vejledning.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-07-05 12:36

Det kan være et begyndene hotspot, som kan skyldes loppebid eller mygstik, så du bør søge dyrlæge, for hvis det er hotspot (vådeksem) kan det udvikle sig meget hurtig.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 17-07-05 12:37

jo, du kan sikkert godt bruge cremen - jeg har ikke prøvet det selv. men jeg ville prøve hvis der ikke er for mange andre tilsætningstoffer i cremen.
Vi er forresten helt alergi og eksemfri her, og jeg er ret overbevist om at det er fordi jeg kund fodrer med økologisk foder fra magnusson.

vh
dorthe

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:38

jeg takker af her for alle jeres gode svar og rådgiven og vil søge dyrelæge i morgen og i vl hører nærmere om hvad det er .
fortsat god søndag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-07-05 12:44

Det er godt at du kontakter din dyrlæge

Her kan du læse om loppeallergi

http://www.netdyredoktor.dk/sw7716.asp

Hilsen ans og god bedring med din hund.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:47

jeg giver hende lige et kløe stillene bad og smører hende med tee tree creme og så fortæller jeg i aften om jeg kan se om det virker lidt på hende.
takker for alt jeres gode venlighed og hjælpsomhed

Godkendelse af svar
Fra : madamme

Dato : 17-07-05 12:56

Tak for svaret itgrafen.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 28-07-05 01:31

jeg vil bare fortælle jer som lovet at nu har jeg smurt min hund med tee tree creme mange gange hver dag siden sidst jeg skrev her og det har hjupet helt enormt. Dyrelægen sagde til os at det var loppe allergi, og der var ingen loppe æg eller lopper på nogen af vores hunde, så det er nok bare en loppe hopper på hende og hopper af igen.. så starter hendes allergi igen, så vi skal være lidt mere varsom med det, selv om vi børster og trimmer dem hver gang vi har været ude at gå tur...