/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Rottweiler
Fra : SANTA2002
Vist : 897 gange
200 point
Dato : 08-10-02 10:56

Jeg har en bekendt som meget gerne vil have en hund (Rottweiler) og den skal være 15 måneder og max 2 år !!! Hunden behøver ikke have stamtavle og jeg skal bruge et telefon nummer som han kan kontakte "dig" på

Håber der er nogen som har en hund som de gerne vil af med enten som de ikke kan have mere eller som de gerne vil sælge

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 08-10-02 13:07

Dette er desværre ikke en markedsplads. Prøv den blå avis, eller en af de srote aviser søndag. Der plejer at være masser af hunde.
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 09-10-02 09:11

Ja det har jeg jo allerede svaret.

Kommentar
Fra : hbure

Dato : 10-10-02 11:23

Få din ven overtalt til at få en anden type hund,det er en hund der ikke er "for børn".
Jeg taler af erfaring , jeg har selv 2 stk. der er arbejdshunde.
Endvidere er "folk" enormt bange for rotter. Mine skal ind i soveværelset når der kommer gæster ikke p.g.a agressivvitet, men gæsternes frygt. Dette er et af mange ubehagelige eksempler.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-10-02 11:33

Jeg ved godt at en sådan hund ikke er børnevenlig men ham min bekendte vil have en hund som kan give ham lidt "modstand" siger han og han har før haft 2 Rottweilere og dem var han vist meget tilfredse med og jeg skriver jo bare dette indlæg på hans vejne idet vi begge har kigget i den blå avis og på internettet uden held

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-10-02 22:47

Hejsa Tkelstrup

klubben er for "avlshunde" osv og DE kan ikke købes for mellem 1000 - 2000 kroner

De Rottweilere som er der er udstillings hunde og de har formentlig også stamtavle de fleste af dem Ellers tak for kommentaren men jeg er nødt til at have en person som gerne vil af med en Rottweiller eller ved en som gerne vil sælge en

Kommentar
Fra : Tkelstrup

Dato : 11-10-02 10:56

Tja, jeg ville ikke købe en rottweiler uden stamtavle, da det kan blive en farlig hund, hvis den ikke er præget ordentligt som hvalp, eller der er aggression hos forældrene. Jeg ville i hvert fald være sikker på, at linierne er i orden. Du siger, at det vil koste mellem 1000 og 2000 kr. Har vedkommende tænkt på, hvor meget det koster at have en stor hund de næste 10 år? Så betyder et par tusinde nu ikke så meget for at være sikker på sindet hos forældrene.

Det er bare min holdning, og jeg tror ikke, du finder nogen på denne side, der vil af med sin hund, der opfylder kravene!!!

Kommentar
Fra : hbure

Dato : 12-10-02 11:37

Tkelstrup, du har fuldstændig ret. Hvis man vil have en Rottweiler der er "ordentlig" i hovedet må man indstille sig på at betale for det. En ordentlig opdrætter af Rottweilere laver mentaltest på dem for hele tiden at sikre sig at hundene er iorden.
Santa2002´s ven vil gerne have en hund der giver modstand. Hvilken modstand ?
Der er masser af vilje og gejst i en rigtig Rottweiler med stambog og der ved man hvad man får. Har din ven gjort sig klart hvad han går ind til? Det tror jeg faktisk ikke !
Min mand skriver tidligere at han bør vælge en anden hund.
Et Rottweiler er en skøn hund, men det kræver at der arbejdes hver dag, at man altid har de samme regler (også når det er søndag og man har tømmermænd) At man ikke bruger den til at indgyde frygt hos andre mennesker.
Så bed din ven om at tage ud og se på nogle "rotter" se hvordan de arbejder og snak med de mennesker der har dem. Jeg tror og håber at han skifter mening og køber en hvalp på 8 uger, med forældre der er avlsgodkendt i Rottweiler klubben så han får en hund der dur.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-10-02 16:47

Hej, Santa.
Jeg tror alligevel, du skal prøve Rottweilerklubben, for de kan have hunde, der skal omplaceres på grund af skilsmisse, allergi eller lignende. Og det er for det meste halvvoksne eller voksne hunde, som man ikke forventer fuld pris for. Det kan jo også være en hund, der er kommet tilbage til kennelen på grund af en tandfejl eller eksteriørfejl, så den ikke kan bruges til avl. Og hvis din ven har haft rottweilere før, så har han større chance for at kvalificere sig til en "brugt" rottweiler.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 16-10-02 12:05

Jeg prøver at høre ham ad inden jeg accepterer en af Jeres fine kommentarer

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 19-10-02 17:04

Hej, Santa.
Der er en 11 mdrs. bullmastiff/rottweilerblanding, han, i Sønderjylland. Kik på www.hunde-formidling.dk -De fleste "rene" rottweilere er nok stambogsførte.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Ronni_TD

Dato : 04-11-02 05:31

Jeg syntes at din bekendt skal Kontakt mig. da jeg har en bekendt der har en Rottweiler Til salg der er født den 5/01/01
med DKK stambog på Tlf: 28557974

" Men inden man Køber en hund skal man, Huske på alle ulemper ved at ha hund og Tænke på Racen da det har STOR betydning "

Med hensyn til om en Rottwerler er en go´ famile hun eller ej, er min personlige mening at opdragelse og ens egens formål med at have hund, spiller MEGET ind.
En hund skal have trygge rammer samt motion for at udvikle sig.

man høre tit at en rotweiler prøver at overtag styring, det ske TIT hvis der ikke der er klaglagte rammer i hjemmet, hvis der bliver skenderire i hjemmet er hunden tilbejlig til at bliver modvilig til tider.

Jeg har selv 4 stor hunde 2 Rottwiler og de krever TID MARGET TID, og rang orden er et MOST
at styre en hund krever i store trek "opdræglense"
at styre 4 på en gang krever i store trek "opdræglense" "race viden" "rang orden"

hvis man tag på skiferie og lad hunden passes af naboen er en rottweiler ikke lige den hund man skal købe.

Mit liv er med minne hunde !!

Att. Tkelstrup
Jeg giver dig ret
stamtavle er en go´ting ikke fordi hunde er minder farlige end dem uden stamtavle.

1. avleren ser på hundens Psyke (eventyelt ved en "mentaltest") samt "købers" og kan stå inde for hunde
2. ejeren er mere Angagerede i købet samt opdragelse "mentaltest"
3. ejeren bruger tit flere penge på hundes vælvære

Jeg vil aldrig sælger/sælger ikke en hund som Jeg ikke kan stå inde for og købern ikke kan håntere (mangle viden).
der er faktisk Kendler som sælger opdraget Hunde som er ca 2 år gammle( ved en overtalses på ½år - leder/ejer skift).

Med venlig Hilsen
Ronni_TD

Ps. ? jeg må ikke indlægge et Svar ?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 04-11-02 13:44

Det måtte du såmænd gerne Ronni MEN jeg kan lige så godt godkende din kommentar som jeg kan med et spørgsmål og jeg har lige ringet til min kammerat med dit telefon nummer så han ringer muligvis til dig iløbet af kort tid hvis han ikke har fundet ud af noget andet

Hvis du skulle være i tvivl om hvem personen er som er det jo klart nok *GG* Men han hedder Gunnar og kommer fra Horsens omegnen men det kan I jo selv lige snakke om når/hvis han nu ringer til dig

Håber I finder ud af noget til ham

Mvh
SANTA

Godkendelse af svar
Fra : SANTA2002

Dato : 25-12-02 15:25

Tak for svaret Birgitta.