/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Vudering af hjemmeside
Fra : Anden_90
Vist : 458 gange
40 point
Dato : 16-07-05 18:08

Hej

Jeg ville høre om I ikke kunne slå et smut forbi min hjemmeside? www.mindesiden.tk
Jeg vil høre om der er noget der skal ændres eller noget jeg kan gøre bedre? Har llidt svært ved det, da jeg nødigt vil overdrive... Og hvis I så alligevel læser siderne, så gør det ikke noget i skriver i gæstebogen...

MVH

Mikkel Skovlund

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-07-05 18:43

Jamen, Mikkel, det er der væsentligt er om DU synes siden er fin nok.!

Jeg mener siden skal holdes enkel som nu og ingen fancie farver.!

Siden indeholder efter min mening det den skal nu, men det kan være som tiden går du får bygget mere på. Det kommer også an på hvor velbegået du er i hjemmesider. Er det din første ser den fin ud.

Men du skal være opmærksom på de støttegrupper der er for unge mennesker der mister forældre. Nu står der ikke hvor gammel du er, men du henviser til skole og et opvasker-job, så du er nok ikke gammel. Siden er jo en bearbejdsmåde du har valgt, men tænk over det med støttegruppen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 18:47

For mange pop-up's på siden

Dette kan man betale sig fra ...hvis det betyder så meget

.men indholdet skal nok 'læses' subjektivt?

</OVERDOMMEREN>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 18:50

Det er ikke min færste side har denne også: www.akdc.dk

Jeg er 15 og som du kan se har jeg en søster på 12... Det er lidt svært det med støttegrupper... For min søster har længe ønsket, at komme i en støtte/sorggruppe, men har fået afslag, da de mente det ikke var det hun havde brug for, så det er lidt svært... Jeg har ikke selv ønsket det, da jeg mener jeg kan bearbejde tingene på denne måde...
Men ved ikke helt hvad man gør ang. min søster, min mor er kan ikke fatte hun fik afslag og min søster er ked af det... Men mener jeg har læst i børnekonventionen at børn har krav på hjælp, kan dette passe? Og hvor meget indflydelse har den så i Danmark?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 18:53

Molokyle...

Det med popup er rigtig nok, men har man popup blokker så er den jo ikke længere...

Jeg forstår ikk helt hvad du mener med den skal læses subjektivt?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-07-05 19:00

Nu ved jeg ikke hvilke grupper I har haft kontakt med, men jeg fandt lige det her:
http://www.sitecenter.dk/familielivet/sorggruppeforbrnogunge/

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 19:02

Det var Børns Vilkår, de havde ikke plads... Og den anden var Odense kommunes egne sorggruppe, som sagde nej...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 19:12

Anden_90 -> Pop-up ..og stillingtagen til disse, mener jeg forplumrer 'budskabet'

Har man respekt nok til at mindes et stort menneske og udbrede sin mening derom? evt. for interesse for andre? ...så kan man også betale sig fra pop-up'er ...ellers virker det på mig useriøst ... dermed en subjektiv opfasttelse af ,hvorledes et sådant minde-site præsentere sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 19:14

Ja okay... Men ved ikke hvordan jeg for de skide popup væk... og hvis jeg ikke kører den over .tk så er det jo en rimelig lang side, da den er oprettet ved TDC... Ville det være noget forkert i at oprette det som et subdomain ved min anden side så?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-07-05 19:31

Jeg synes den er ok, men jeg må indrømme at jeg hader hjemmesider med musik, med mindre det er joke sider.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 16-07-05 19:38

Hvad er det foresten for nogle popups i fabler om, i bruger vel en browser med blokering. Siden for mig i øvrigt til at tænke på mine egne forældre, min mor er kun 5 år ældre, og arbejder røven ud af bukserne. Men jeg er bare glad for at jeg ikke mistede nogen i den alder.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 22:38

Der er nogle der får popups, jeg får den heller ikke... Kan godt forstå du er glad for du ikke mistede nogen i den alder, men livet skal slutte for alle på et tidspunkt så brug den tid I kan sammen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 22:41

Det første jeg ser og straks lukker - er denne TK domain reklame.
Jeg ville nok ikke ha' sådan en til at dukke op på en mindeside.
Det er da egentlig meget pænt med lidt afdæmpet musik.............men den gentager jo sig selv - så hvis man vil dvæle lidt, virker det lidt irriterende.

Det var så min subjektive opfattelse.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 16-07-05 22:49

Jeg ser om jeg kan gøre noget ved denne popup... Eller er der den mulighed at jeg laver siden som et subdomain til min anden siden så kommer den til at hedde: www.mindesiden.akdc.dk

Er den idé bedre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 23:45

Ja - og det gør ikke noget at den er subdomæne til din kaffeklub, for en evt. henvisning går jo direkte til siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-05 13:48

Jepper -> Du køber et domæne hos hostmaster.dk : http://www.dk-hostmaster.dk/

(Læs : http://www.startguiden.dk/domaenenavn/0/1/0 ). Du tilknytter dette domænenavn til en eller anden billig betalingsside uden pop-up's (...den behøver ikke være særlig stor 5 mb. ..eller mindre og kan fås for under 20 kr. pr. måned). Denne side får så et eller andet sigende navn du har valgt hos hostmaster.dk og det eneste indhold du har i index.html siden, er denne kode :

Kode
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=http://www.mindesiden.akdc.dk/">
</head>
<body>
</body>
</html>

..når man så går ind på det sigende domænenavn, bliver man automatisk omdirigeret til www.mindesiden.akdc.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-05 13:51

Kandu.dk driller

target="_blank"> ...fjerner du fra ovenstående kode. Det er ikke noget jeg har sat ind!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 17-07-05 13:58

Hehe... Okay... Men kan ikke helt følge dig... Køber et .dk domain til de 100 kr om året... Og så tabte du mig... Får køber jeg et nyt domain kan jeg jo bare få plads der hvor jeg har min anden hjemme side... Har jo 1 gb der så der er jo plads nok... Eller har jeg helt misforstået det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-05 14:07

Det har du ret i Anden_90

..min 'løsning' var bare noget der lige faldt mig ind og var måske ikke helt gennemtænkt ...selv om det ville virke

Under alle omstændigheder slipper du af med pop-up'en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 17-07-05 14:12

Ja men så tror jeg at jeg køber et .dk domain... Kan jo bare købe det ved gratisdns

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-05 19:43

[hør] Ok. ..men så må du leve med *.dns.* som mellemnavn, istedet for *.akdc.* ..så vidt jeg har forstået?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-05 19:47
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:00

Kun 75kr. om året for et domainname.
Men 100 kr. det første år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:15

Hvis du har adsl
tilsluttet konstant
sætter en lille comp som server
så kan du bruge det navn du har købt hos gratisdns
og gratisdns betyder jo netop at der bliver henvist til din IP xxx.xxx.xxx.xxx.
ved forespørgsel på www.navnet. dk

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 17-07-05 22:32

Ej mit andet domain er købt ved gratisdns og der er inden mellemrum... Jeg kører det bare over samme server så er den klar jo...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 17-07-05 22:35

Det er 100 kr første år og 69 andet vist... Men køber et der og så får jeg det tilsluttet min anden server... Har ikke ADSL...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 21-07-05 04:24

Så er der lavet nu forside og siden er flyttet, så der ikke længere er nogen reklamer... Den nye side hedder: http://mindesiden.akdc.dk

Hvad synes i så nu?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 12:18

Alletiders.... Meget bedre.
Ryk evt. lige menuen ude i venstre side lidt op, så dens øverste kant flugter med den nedeste kant i billede-banneret. Så vil du også få en startside uden scroll.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 21-07-05 13:46

taliskoko -> Der er da ingen scroll i 1024X768 ! (..i hvert fald ikke i Opera og Firefox, medmindre man bruger store ikoner, værktøjs- eller div. søgelinier ; Google/Yahoo)

..at den vises i IE er en helt anden sag. Da er der to mulighede :

1.) I <body> markøren indsættes parameteren : scroll="no"
2.) ..eller med lidt CSS :
Kode
<style type="text/css">
html {
overflow:hidden; /* gets rid of the scroll bars in IE6 */
}

body {
overflow:auto; /* to add scroll bars if required */
height:100%;
width:100%;
margin:0;
border:0;
}
</style>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-07-05 13:49

Molokyle> Jeg reagerer blot på hvad jeg ser...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-05 17:30

Yes yes... taliskoko

Anden_90 -> Du er ikke den eneste, som har søgt hjælp (..og fået den) i en svær tid

http://www.ingehvid.dk/

</RESPECT>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 21-07-05 18:32

Kender godt siden... Det er godt lavet... Bryder mig bare ikke om, at man gør så meget ud af det, det kan hurtigt gøre indtryk på en dårlig måde...

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 23-07-05 00:31

Tak for svaret molokyle. Dine svar er altid lange og uddybbende... Synes jeg fik mest ud af dig... Fortsat god sommer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-05 12:52

Tak skal du have og i lige måde

</MOLOKYLE>