/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Golf 4. Forrudevisker kører langsomt ~
Fra : hasfeldt_dk
Vist : 2006 gange
50 point
Dato : 16-07-05 14:06

Jeg har en VW Golf 4, hvor forrude viskeren kører langsomt og går istå, efter lang tid uden brug. Jeg har smurt med wd40, men uden held. Det virker ikke som om det er akslerne der sidder fast, snarere viskermotoren, som er blevet sløv.

Er det en kendt fejl og er der et forslag til en løsning?

Venligst Ole.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-05 14:55

Jeg har skiftet nogle gange de aksler som viskerarmene er skruet fast i. Det er en slags ramme med aksler og læd og som visker motoren sidder fast på. Jeg har prøvet og smøre men det hjælper ikke. Man må købe ny.Tager ca. en halv time at bytte.
alimak

Kommentar
Fra : pims

Dato : 16-07-05 15:34

Selve elmotoren plejer at sidde lige under forruden, prøv at afmontere den og sæt så strøm til. Hvis den kører ubesværet, er det ledene det er galt med.
Pims

Kommentar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 16-07-05 21:27

Tak for jeres svar, jeg har splittet det ad, efter først at have hjulpet viskerne lidt for meget og noget knækkede. Det viste sig at være aluminiums konsollen med akslerne, så der skal nyt til. Det var også meget irret/rustet sammen, hvilket var årsagen.
Er dimsen (konsollen, altså alt mellem viskerblade og motor) til at skaffe til en rimelig pris, hvor og hvor meget ?
Venligst Ole.

Godkendelse af svar
Fra : hasfeldt_dk

Dato : 10-04-06 22:04

Tak for svaret alimak.