/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kopiere menuer til udskrift
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 379 gange
400 point
Dato : 16-07-05 07:47

Jeg har brug for at få udskrevet diverse små menuer (vinduer) fra Word, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at kopiere en menu, sætte den på et dokument og skrive den ud. Jeg synes, jeg har prøvet alle muligheder i hjælp-funktionen, men den dumme hjælpekat forstår ikke, hvad jeg mener. Håber, der er nogen derude, der gør - og som kan hjælpe.
Måske kan det slet ikke lade sig gøre, så jeg bliver nødt til at tage et foto af skærmen med menuen fremme og så lægge billedet ind på siden i stedet.
God Weekend til alle!!
Hej
Petra

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-05 07:54

tag et skærmbillede ved at trykke på Print Screen knappen! Og sæt så billedet ind i Word ved at trykke på indsæt (fra udklipsholder) eller bruge Ctrl + c

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-05 07:56

Eller rettere højreklik et tomt sted i dokumentet og tryk på sæt ind i den menu der kommer op!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 08:31

tedd's forslag er, så vidt jeg kan se, den eneste mulighed. Altså HELE skærmbilledet. Du kan IKKE nøjes med blot én menu. Det betyder også at det du får, IKKE er en tekst men et billede som du kun kan redigere eller klippe i som billede.
Hvis du har Adobat Acrobat Writer (ikke Readeren), kan du printe dit skærmbillede ud og dernæst scanne det ind som tekst, med Writeren kan du så redigere i teksten. Det er noget besværligt og Writeren er et købeprogram. Om der findes nogle gratisprogrammer hvormed du kan redigere i en indscannet tekst, ved jeg ikke. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 410 point
Dato : 16-07-05 08:46

ALT + PrtScrn kopier kun det aktive vindue til udklipsholderen
Janus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 08:53

JanusN -> Nu drejer det sig om en DropDown-menu, og i samme øjeblik du blot rører Alt-knappen forsvinder Menuen, i øvrigt virker Alt+PrtScrn som en specialmetode for at slå Store bogstaver til (Handicap-hjælp). Jeg kan ihvertfald ikke få dit råd til at virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 09:01

Tag et billede af hele skærmen med tasten [print scrn]
Hele skærmen print screen
Et vindue ALT+print screen
Åbn word >h-klik i skrive området > vælg indsæt
H-klik oppe på væktøjslinien>tilpas>kommandoer>tegning>rul næsten ned i bunden af "kommandoer" >find beskær>træk med venstre mustast beskærknappen op på værktøjslinien.
Nu kan du beskære den.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-07-05 09:21

Printscreen 2000 plejer jeg at bruge, hvis jeg f eks. skal klippe i et billede og andet, freeware
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-07-05 09:27

Tak til alle, Specielt JanusN og Ejvind, der havde det samme svar. Det virker. Hurra.
Jeg giver pointene til JanusN, der kom først - og laver så lige et nyt "spørgsmål" til Ejvind med tilsvarende point.
Knus
Petra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 12:19

hvaderikkeibrug.........det er spild af point - jeg kan ikke bruge de point til noget.
Men tak alligevel, og det er godt du kan bruge det.

Ps. Du kan stadig nå at lukke det spørgsmål. http://www.kandu.dk/dk/last25.asp

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-12-05 07:29

Tak for svaret JanusN. Jeg har lige opdaget, at jeg har glemt at acceptere svaret vedrørende kopiering af menu'er. Undskyld forsinkelsen - håber det er bedre sent end aldrig. Og så i øvrigt glædelig jul og godt nytår.
Petra