/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken benzin Græstrimmer
Fra : zakdk
Vist : 908 gange
50 point
Dato : 16-07-05 07:21

Jeg er på udkig efter en græstrimmer, et, og prismæssigt skal
den helst være under de 1500,-.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-07-05 07:30

http://www.tgkshop.dk/product.asp?product=308&sub=4&page=1

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ellers tag til en maskinforretning, der får du ofte gode råd.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-07-05 07:31

glemte lige, når du har fået de gode råd, kan du jo sammenligne priser her på nettet.

Accepteret svar
Fra : kennethskou

Modtaget 60 point
Dato : 16-07-05 08:19

Man skelner mellem græstrimmere og buskrydder.
Hvis det kun er til en stor have og alm. græs kan du med fordel købe en af de elektriske.
Der er meget meget mindre vedligehold.
Hvis du til gengæld har brug for at kunne sætte tyk tråd på trimmeren til bredbladet ukrudt og også skal bruge klinge
til at rydde kraftigt ukrudt og mindre selvsåede træer m.m. skal du købe dig en ordentlig maskine fra starten af.
Der findes ikke noget værre end dårlige små benzin maskiner der ikke er det værd de er lavet af.
En buskrydder skal være med lige rigrør, dvs, det rør der går fra motor til vinkelhovedet hvor du sætter dit udstyr på.
Gode maskiner koster ca. 3000 og opefter.
Du kan indimellem finde gode maskiner på specialtilbud eller evt. modellen fra sidste år.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-07-05 08:59

Hvis det kun er til græstrimning så køb en lille Jonsereds benzindrevet de er gode og du er fri for den irriterende ledning, og de elektriske er altså ikke meget værd til at slå med men som Kennethskou skriver så undersøg dit behov og køb ikke for lille, de små maskiner bruger tynd tråd der knækker lettere når du rammer en sten, gren eller lignende, men som sagt er det en prydhave du har og kun skal trimme græs kan en lille maskine også gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 18-07-05 23:28

Tak for svaret kennethskou.