/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Biocity popcorn
Fra : Birgit7400
Vist : 7510 gange
50 point
Dato : 15-07-05 23:28

Hvor mange dl popcorn er der i et "børne" bæger popcorn fra biocity? I ved de bæger man få sammen med en lille sodavand og en lille ting til børnene...

Hilsen
Birgit7400

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-07-05 23:47

2,5 - 3,0 dl tror jeg. bægeret er jo ikke meget større end et yougurtbæger med 2 dl. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 15-07-05 23:55

Hej Arne

Tak for svaret,
men det er nok ikke samme bæger vi tænker på... Dette bæger er ca. 3-4 gange større end et yoghhurt bæger, og popcorn fylder jo mere en yoghurt, så kan desværre ikke gi' points for det.

Mvh
Birgit7400

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-05 23:58

Hvis bægeret er 3-4 gange så stort som et 2 cl yougurtbæger indeholder det 6-8 dl. Dl er et rummål og det er derfor ligegyldigt om man måler vand, yougurt eller popcorn.

Godkendelse af svar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:02

Tak for svaret Arne

Tja det kan du jo endligt ha ret i, tænkte jeg ikke lige over *Griner*

Mvh
Birgit7400

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 00:05

Birgit7400

Når du spørger om dl popcorn mener du så de poppede eller majskernerne.

100 g majskerner ca. 1 dl giver en stor skål færdige popcorn.

Jeg vil mene at i et bæger, som det du beskriver der der brugt ½ dl majskerner.

Er det fedtprocenten du vil regne ud?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:06

Ok Birgit Går ud fra at 7400 er postnummeret, så er vi altså bysbørn.

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:08

Hej Ans

Jeg er på Weight Watchers kuren, så det er point's jeg gerne ville vide *Smiler*

Og det er de færdig poppede korn jeg søger point's på...

Men hvad er fedtprocenten da? *Griner*

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:09

Hej Arne

Jamen det er rigtig nok Herning jeg er bosat og født i *Griner*
Et lidt sjovt!

Mvh
Birgit7400

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:11

Fedtprocenten afhænger af hvordan de er tilberedt, med eller uden olie? Dem man laver i Microbølgeovn er altid næsten uden olie, laver du dem derimod i gryde på den gammeldaws facon med svinefedt er de MEGET olieholdige. Hvordan de laver dem i Biocity må du hellere spørge dem om.

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:15

Hej igen Arne...

De bliver lavet i en stor gryde med olie *Smiler*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:19

Så er de møjfulde af fedt. Sorry - selv et børnebæger er for meget hvis du er på "Skrump"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 00:22

og det er så forkert som arne.jakobsen skriver.
For de popcorn man laver i microovn feder mere end de andre + at det fedt der bruges er af den usunde slags.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:24

Tja det var også det jeg tænkte, med der står at jeg må få 10 dl popcorn for 2 points, hvilket svare til 1 rugbrød med ost... Og det var der jeg tænkte... Kan det passe!!!

Weight Watchers er noget indviklet noget *G*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 00:24
Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:26

Hej Dov...

Tak for linket!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:29

dova - den undersøgelse omtaler KUN Microbølgeovns Popcorn og overhovedet ikke noget om Popcorn lavet i gryde med olie. Jeg kendte IKKE den undersøgelse, men den beviser altså IKKE at Microb.popcorn feder MERE end gammeldaws.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 00:29

Jeg har nu aldrig poppet "corn" i svinefedt, men tidligere brugte jeg palmin.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:30

Den beviser KUN at de feder mere end de lover på emballagen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 00:32

ans. Når jeg har kogt flæskesvær, bruger jeg altid noget af fedtet til at lave popcorn i. Det giver en dejlig smag. Palmin smager ikke af en disse.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 00:34

Jeg har værte inde og se på antal kalorier og fedtenergiprocent på popcorn, og jeg synes, det lyder helt vildt. Jeg vil høre, om de tal I har skrevet er for popcorn der er poppet MED eller UDEN fedt. Hvis det er med, hvor mange kalorier er der så i popcorn poppet uden fedt, og hvad er fedtenergiprocenten? Jeg vil meget gerne have svar pr e-mail.
Hmm... jeg tror aldrig jeg har set popcorn poppet uden fedt men jeg skal da ikke afvise det. Vær blot opmærksom på, at mikrobølge popcorn ikke er uden fedt!
De tal der er på listen, kunne fx. været taget fra et sæt mikro bølge popcorn. Hvis jeg tager et bestemt mærke popcorn ("Danish Mikro Pop), så er der
10 g protein
64 g kulhydrat
24 g fedt
Det giver 2.170 KJ pr. 100 gram (som også er en portion) og en fedtenergiprocent på 42%.
Prøv at se på de popcorn du har derhjemme - er der ikke en ingrediensliste og en næringsindholdstabel?
(SE OGSÅ NÆSTE SPØRGSMÅL)

(forsat fra forrige spørgsmål) Dem (popcorn red.) jeg spiser er ikke nogle, jeg har købt færdige. Jeg køber ganske almindelige majskerner, som jeg popper i en maskine der er specielt til det, hvor man ikke bruger fedt, men poppe dem ved meget høj varme. Kan du så eventuelt hjælpe mig med nogle tal. Det er jo egentlig bare tallene for ganske almindelige majskorn, jeg efterlyser, oig jeg kan ikke finde dem nogen steder.
ok - lad mig se. Det "store" amerikanske opslagsværk giver følgende mulighed:
Snacks, popcorn, air-popped, white popcorn
Det er velsagtens det du leder efter.
Her har vi pr. 100 gram:
KJ: 1598 Kcal: 382
Fedt i gram: 4,2
Dermed en fedtenergiprocent på: 10%
Selv om der er tale om en fedtenergiprocent på langt under de 30, så bid mærke i at der er ca. 1600 KJ i dine popcorn. Det vil sige, at der i 100 gram popcorn er ligeså mange KJ som der er i 70 gram chokolade - eller i 900 gram gulerødder

Fra www.lidtfedt.dk

Der kan du læse, at fedtenergiprocenten for micropopcorn er 42% mens den kun er 10 % for dem man laver på "gammeldags maner"

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:34

Må jeg lige sige at jeg synes både palmin og svinefedt lyder ret... ja undskyld... ulækkert... Har selv altid bruge oliven olie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 00:35

Ja, men birgit7400

det er palmin der er i dem man køber til microovnen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:37

Hej Dova

Ja der røg den med at popcorn er sund slik!!!

Tror jeg tager lidt chokolade næste gang... *Suk*

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:38

Hej igen dova...

Jeg ejer heldigvis ikke sådan en monster (microovn) *GG*

Mvh
Birgit

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 00:39

"Jeg ejer heldigvis ikke sådan en monster (microovn) *GG*"

det gør jeg heller ikke

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 00:43

Hej igen Dova...

Det er sq hårdt at måtte droppe de popcorn, men sådan er det jo når ens bukser lige pludselig er krumpet i vask...

*Rødmer*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 00:56

Næste gang vasker du ikke dine bukser på en kogevask

Jeg leder efter en side/test af popcorn poppet i en mikroovn og "hjemmelavede"

Der var mere fedt i de "hjemmelavede"

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 01:01

Hej Ans

Thi hi, kogevask...

Og du behøver ikke lede vidre... Jeg har fundet ud af at popcorn IKKE lige er det man skal spise sig mæt i!

Mvh
Birgit

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-07-05 01:24

Nu har jeg ledt

Pop-selv i gryde tæller ikke med i samlet vurdering, da man selv tilsætter fedt og salt til majskornene. Bortset fra transfedtsyrer og saltindhold ville pop-selv-popkorn i gryde score dårligst i testen. Forbrugerinformationen har målt, hvor lidt fedt man kan nøjes med til popkorn i gryde, og det lavest mulige var 30 g fedt pr. 100 g popkorn - det er det højeste fedtindhold i testen.
[/citat]

http://www.taenk.dk/tt/2003/tt37/popcorn/skema/

Jeg kender da flere, der har været på det pointsystem, men hvor meget chokolade svarer så til 2 point?

Kommentar
Fra : Birgit7400

Dato : 16-07-05 01:26

Hej Ans

Chokolade, er kan du tag 2 små fyldte chokolader... Men kan bare ikke få det med popcornene til at passe ind i skemaet... Med det kun 2 points!

Mvh
Birgit7400

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-07-05 01:30

Forresten så siger alle TV-Kokke at Olivenolie smager dejligt men IKKE må bruges til retter hvor den skal varmes meget op. Den tåler det ikke og kommer til at smage direkte grimt/branket/brændt. De anbefaler andre olier til det brug f.eks. Rapsolie der har et meget højere rygepunkt. Så IKKE olivenolie til popcorn.