/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dårlig PC Perfomance
Fra : Lion38
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 15-07-05 21:37

Min PC's specifikationer er: 1,8 Ghz AMD Athlon XP 1800+ processor, 512 DDR RAM, GeForce 2 MX200 grafikkort, WinXP, jeg har AVG, Ad-aware, ZoneAlarm og Spybot Search and destroy installeret.
Min PC er en ud af tre der er i huset, og udfra specifikationerne den bedste, alligevel er det den dårligste, langsom, upålidelig (mange programmer går ned, programmer som køre uden problemer på de to andre maskiner).
Jeg er en smule manisk hvad angår sikkerhed og checker ofter min PC for vira osv.
Mange har kigget på min computer uden at kunne forklarer hvad der er galt, er der noget der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-07-05 21:52

Tror du ikke bare det er lidt rigeligt anti-alt-muligt der dræner din PC?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-05 22:14

Hvis mange har kigget (og de ved hvad de har med at gøre) og de ikke kan finde fejl, så kan vi garanteret heller ikke.

Den er sikkert bare fyldt med så meget sikkerhed at den slet ikke har andet at tænke på, og så bliver der ikke meget tilbage til programmer.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 15-07-05 22:32

jeg har her lavet en lille regfil som du kan køre , men husk lige at tage backup af registreringsdatabasen inden du går igang
og du kan tage backup med dette prog
http://www.snapfiles.com/get/erunt.html

og så er det også en god ide´at få rydet op i reg databasen for al mulig junk
og det kan gøres med dette prog
http://www.winaso.com/

her er så den lille reg fil som jeg kalder quick.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"ShutdownWithoutLogon"="1"
"SfcDisable"=dword:ffffff9d

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\AlwaysUnloadDLL]
@="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\ServiceProvider]
"Class"=dword:00000008
"DnsPriority"=dword:00000001
"HostsPriority"=dword:00000001
"LocalPriority"=dword:00000001
"NetbtPriority"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"PowerDownAfterShutdown"="1"

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-07-05 22:37

Jeg har en gammel Intel 650MHz pc med 256Mb RAM, et skod grafikkort (ATI Rage128 16Mb ram) med windows2000 - og nøjagtig samme sikkerhedshalløj - dog uden problemer. Måske du skulle lave en defragmentering, sætte maksimum datamængden for midlertidige internetfiler ned, og checke om du har en masse unødige processer kørende.

Eksempelvis vil Acrobat reader, winamp, mediaplayer, quicktime, realplayer, javascript updater, skype, icq, messenger og en hel masse andre programmer, meget gerne pr. default have processer kørende så du "lynhurtigt" kan aktivere programmerne bl.a. via genvejene nederst til højre i skærmbilledet. Nogle programmer ligger blot "på lur" og venter på du skal bruge dem. Det dræner hurtigt kassen for kræfter.

Så slå alt fra du ikke bruger hele tiden (altså meget ofte) - det tror jeg vil give dig gevinst.

Derudover - hvis swapfilen ikke har plads nok (hvis du har fyldt harddisken med programmer, billeder, dokumenter, spil ... ) så bliver dyret også sløvet ned. Så sørg for at have rigeligt med harddiskplads .

mvh berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-07-05 05:53

Mangler du nogle drivere? Er der gule advarsels ! under enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-07-05 11:26

Ja en grundig oprydning i pcen´s database ville gøre godt Tweaknow Regcleaner den er rigtig god og den tag automatisk en backup inden den du sletter det den siger er sikkert og fjerne,og 1 Antivirus prog og 1 Firewall og 1 Adaware prog er godt nok mere skal du ikke bruge og huske og slet GIF* filer også,de ligger også og fylder en masse.Med wintask5.0 kan du se alle de prog du har på din pc og hvad de høre til osv og der fra kan du så fjerne dem som ikke skal være der,men det er et købe prog men kan få det på prøve i 30dage og det kan godt betale sig og lige se de prog og filer man har kørende på sin pc og hvad de høre til,men slet aldrig noget du ikke er sikker på!!.

Kommentar
Fra : Lion38

Dato : 16-07-05 11:32

Jeg har kørt diskfragmentering på maskinen, jeg har slået alle unødvendige programmer fra som starter op når PC'en tændes, jeg har ingen advarsler i enhedshåndteringen, min sidefil (swapfil) er også fin (er netop forøget, uden nogen ændring i performance) - det eneste jeg mangler undfra jeres kommentare, er at kigge på databasen, så det vil jeg så gøre og krydse fingre for at det hjælper, gør det ikke, har jeg en billig PC til salg.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 16-07-05 11:44

kunne jo også godt være den trænger til en formatering har den sikkert ikke været i mange år??

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 50 point
Dato : 16-07-05 11:48

Hej Lion38.

Du skulle tag og invistere i en router med firewall istedet. Så er du fri for at have alt det sikkerheds software installeret på din pc. Disse sikkerhedprogrammer, tagere en h****** masse system ressourcer, fordi de hele tiden er aktive. De sløver ens pc helt vildt. Prøv selv at gå i Job listen og se hvor meget de hver i sær trækker af dit system.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 16-07-05 11:50

Selvfølgelig skal du stadig have installeret et antivirus program samt spyware appz. Man kan godt få router/firewall med dette indbygget også, men så er de ikke billigere længere.

Kommentar
Fra : Lion38

Dato : 17-07-05 10:24

Jeg har flere gange reinstalleret min maskine helt fra bunden og dermed også formateret alt hvad der kunne formateres, men kun for at se at det intet hjalp. Men måske Gobling er inde på noget rigtigt, bare utroligt at selv simple spil ikke kan køres, selvom der altså skulle være ressourcer nok til det.

Kommentar
Fra : Lion38

Dato : 17-07-05 10:44

Det skal lige tilføjes at selvom jeg kobler maskinen af nettet og derefter firewall'en fra, så giver det ingen ændring.

Godkendelse af svar
Fra : Lion38

Dato : 17-07-05 21:22

Tak for svaret gobling.