/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG vaskemaskine 6955
Fra : ds23
Vist : 5887 gange
100 point
Dato : 15-07-05 21:32

Hej,

Jeg har en AEG øko-lavamat 6955, hvor låsen til "lugen" i den faste
del er ødelagt.
Kan man selv udskifte låsen, og kan man købe reservedele til den?
Hvis ja, vil jeg gerne have en rep.anvisning.

mvh.
/steen b.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-05 22:30

Låsen kan købes mange steder.
Sluk for strømmen.
Du krænger gummibælgen ved lågen af, stikker hånden ind så låsen ikke falder for langt ned, når du skruer de 2 skruer af udvendig.
Træk låsen til dig og tag de 2 ledninger af, og sæt på den nye lås, osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 15-07-05 22:43

OK Palle,

Gummibælgen sidder godt nok fast!!!!!
har du telf.nr på reservedelsmand i nordsjælland?
Kan man tage gummibælgen af uden at fjerne frontpladen?
/steen b.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 15-07-05 23:29

Hej Steen b.
Jeg havde det samme problem med min aeg vaskemaskine den stod bare og klikkede i låsen. Du kan bare afmontere toppladen istedenfor gummibælgen. Stikke hånden ned og strue de 2 skruer ud der holder låsen. Så kan du nemt løsne de clips der sidder på låsen der holder multistikket fast.
Jeg er lidt nærrig, så jeg skilte låsen ad og fandt fejlen. det var en fjeder der var hoppet af. Det var rimelig nemt, at se hvor den skulle sidde.maskinen har virket upåklageligt lige siden.
VH Jan

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 15-07-05 23:37

Hej Jan.
Også ok til dig,
vil gerne lidt mere info inden jeg starter på rep.
mvh.
/steen b.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 15-07-05 23:41

Prøv at fortælle hvad maskinen gør eller ikke gør
vh jan

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 16-07-05 00:00

hej Jan.

Det er "kun" låsen i den faste del til "lugen" der er ødelagt.
Ellers har der ikke været andre problemer med maskinen.
Låsetøjet gik sønder ved et kraftigt smæk med "lågen,lugen"
mvh.
/steen b.

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 16-07-05 00:08

Hej steen
Min kone har indrømmet, at det var sådan vores vaskemaskine gik istykker.
Kan du hører om den klikker som et tandhjul der kammer over hvert 5-10 sekundt ?
jan

Accepteret svar
Fra : Dansende_T

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-05 01:33

Hvis du vil købe en dørlås til en AEG øko-lavamat 6955 ... går du bare ind til din lokale en-installatør og bestiller den, hvis ikke du kommer alt for sent på dagen kan han få den med posten dagen efter (Normalt har grosisterne deadline klokken 15)

Normalt kan JEG få AEG - låsen fisket op og ned igen gennem toppen af maskinen, men hvis du har store arme kan det ikke lade sig gøre... Så skal du ganske rigtigt have gummiringen pillet af. Det gøres ved at trække den metalring af der sidder rundt om den yderste gummiring, og så bare krænge gummiringen af... Det er straks noget sværere at få ringen sat på igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-07-05 10:00

Hvis det er svært for dig at sætte gummiringen på, så giver du den bare noget sæbe, feks. opvaskemiddel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sickdog

Dato : 05-08-05 15:47

http://sparepart.dk/

her kan du købe reserve dele til din maskine

Kommentar
Fra : sickdog

Dato : 05-08-05 15:49

og ellers er der en luge åbner nede ved trævle si'en i bunden på fronten af maskinen, den skal bare drejes med en mønt eller andet der passer i

Kommentar
Fra : sickdog

Dato : 05-08-05 15:52

Glemte lige at sige jeg har alle fejl koder til maskinen, jeg er selv reperatør (tidligere)

Kommentar
Fra : sickdog

Dato : 05-08-05 15:52

Glemte lige at sige jeg har alle fejl koder til maskinen, jeg er selv reperatør (tidligere)

Godkendelse af svar
Fra : ds23

Dato : 05-08-05 16:18

Tak for svaret Dansende_T.
Låseringen er godtnok besværlig at mont.

Tak Jer alle for råd.

men man jo ikke dele point (det var ellers fortjent)
/steen b.

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 25-11-05 03:19

Hej,

Fejlkoder til AEG vaskemaskiner, hvor kan man anskaffe disse?

mvh.
/Kunuk

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 25-11-05 03:22

Hej,

Fejlkoder til AEG vaskemaskiner, hvor kan man anskaffe disse?

mvh.
/Kunuk

Kommentar
Fra : Kunuk1966

Dato : 25-11-05 03:24

Hej,

Hvad betyder F9 på en AEG ØKO LAVAMAT 6955?

mvh.
/Kunuk

Kommentar
Fra : kego39

Dato : 03-07-07 22:23

Hej jeg har en god AEG øko lavamat 6955

men den viser pludselig fejlkode f9 hvordan afstiller jeg denne kode og kan man få oplysninger om diagram og koder venlig hilsen kego39