/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Wheel spacer. For korte bolte! Hvad gør ~
Fra : Tobster
Vist : 2159 gange
50 point
Dato : 15-07-05 20:04

Hvis man gerne vil forøge sin sporvidde i bag f.eks., så kan man jo montere disse "Wheel spacer".
Men hvad gør man så med boltene? De bliver jo for korte, og så kan man ikke få fat i dem med møtrikkere...
Hvad gør man lige ved det problem... Kan man få længere bolte? Så skal det vel være hele "skiven" der skiftes....

Link til wheel spacer:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=521179323&n=1225937564&pn=1226009943

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 15-07-05 20:26

Jeg ville nok købe ægte sporviddeforøgere, med bolte og det hele som passer til din bil.
De der universale "wheel spacer" kan godt give uballance, hvis de ikke passer helt.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-07-05 20:32

Okay... Hvad er "ægte sporviddeforøgere" så, og hvordan virker de?
Jeg er lidt grøn på området

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-05 20:47

De centrerer
Der er passende bolte til
de er godkent af bilfabrikanten

Men her kan du læse lidt:
http://www.viebjerg.dyndns.dk/323f/forum/topic.asp?TOPIC_ID=215

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-07-05 20:50

Hvad koster "ægte sporviddeforøgere" og hvor kan de købes?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-05 20:54

Spørg i en af de klubber som styler biler, eller en mærkeklub, som passer til dit mærke.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-07-05 00:38

Med sporviddeforøgere ændrer du også belastningen på lejerne, så du må absolut kun montere nogen, der er godkendt af fabriken

Kommentar
Fra : KASO

Dato : 19-07-05 14:33

Tidligere har det ikke været tilladt at anvende "spacere" - bl.a. på grund af den forøgede belastning. Desuden risikerer du at komme ud over den tilladte sporviddeforøgelse - så check lige, om det du ønsker er lovligt!

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 17:47

Tak for svaret Eyvind.