/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
relæ/sikringer skoda favorit 94
Fra : luffe10
Vist : 1039 gange
200 point
Dato : 15-07-05 15:56

min blæser og elbagrude er stået af efter jeg har skriftet nogle sikringer i en anden gruppe end den med blæseren og elbagruden, har lige tjekket alle sikringer og de er fine alle sammen, men der er stadigvæk ikke gang i blæseren og el ruden....kan det være et relæ?

håber der er nogle der kan hjælpe mig....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-07-05 17:24

Du finder en værkstedshåndbog på biblioteket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-07-05 20:16

Det er nok omme på bagsiden af sikringskassen, hvor der er et virvar af ledninger, som forsyner strømsiden af sikringerne, og afgange til de enkelte forbrugssteder. Deromme er der nok hoppet et fladstik af.
I det hele taget er det netop Favorits svaghed, hele strømsystemet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-07-05 23:54

Der går en stor strøm til blæser og elbagrude, så forbindelserne skal være faste og rene,
anskaf dig en polsøger, koster nogle få kroner, sæt tændingen til og tænd også for blæseren og elruden, men en af gangen, sæt polsøgerens ledning til stel og polsøgeren til
den sikring der hører til henholdsvis blæser og rude, den skal så lyse på begge sider af sikringen. Hvis det er svært at komme til så hiv den ud og sæt det ene sikringsben på batteriets + og polsøgeren på det andet, så kan du undersøge om der er forbindelse gennem den,(altså om den er fin) med polsøgeren kan du eventuelt gå videre efter sikringen og se om der skulle være en afbrydelse, eller løs forbindelse. Det kan ikke være et relæ, fordi de bruger hver sit relæ. du har forårsaget en løs forbindelse ved at rumstere med sikringskassen. Det værste ved at reparere gammeldags radioer var, at når man havde skiftet en komponent, var der opstået 3-4 nye fejl når man var færdig. Held og lykke med dit autoelektrikerarbejde. Mvh K.