/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Forbedre kvalitet af film?
Fra : HanHundenKarl
Vist : 521 gange
220 point
Dato : 15-07-05 14:01

Jeg har optaget nogle film med min 3 tlf.
Dem har jeg så lagt på min computer.
Mne de er ikke så gode i kvaliteten. Ligesom de heller ikke var idet hele taget på mobilen.

Men kan man på nogen måde gøre dem bedre?

Eller er det umuligt nu når de jo ER den kvalitet de nu engang er?

Lukker helt sikkert spørgsmålet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-05 14:06

Ja du kan da "lege " lidt med dem i diverse billedbehandlingsprogrammer.

Visse ting er muligt, så det kommer an på hvad det er du vil forbedre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-07-05 14:09

Almindeligvis er du fanget lidt på den kvalitet telefonen nu kan præstere, med hensyn til opløsning osv videre.

Flere programmer kan lave lidt manipulation. Men godt bliver det ikke, hvis grundmaterialet er noget skrammel.

Kommentar
Fra : HanHundenKarl

Dato : 15-07-05 14:12

refi->
Mener du lege med mine film? Det tror jeg ikke du har lyst til

3773->
Ja grundmaterialet er ikke så godt.

Men hvilket program kan i anbefale til det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 230 point
Dato : 15-07-05 14:17

Nu skrev jeg jo netop lege i gåseøjne.

Du må jo prøve dig lidt frem - originalen gemmer du selvfølgelig så du ikke ødelægger noget.
Da jeg ikke ved HVAD det er du vil forbedre er det jo lidt svært - diverse programmer kan diverse ting.
Derfor må du prøve dig frem.

Men her er da et der er af de bedre.

http://www.ulead.com/vs/runme.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-07-05 14:23

Refi mener at man ikke kan trylle. Dvs uoprettelige ting som overstyring forvrængning ikke lader sig genskabe. Men oftest kan man eksperimentere lidt med farver, lys konstrast, skarphed.

Men manipulation har altid en omkostning, hvorfor du skal beholde originalen, som back up, og lege med en kopi, idet mange af manipulationerne er "destruktive" forstået at du ikke kan fortryde (nogle programmer kan, andre ikke).

Godkendelse af svar
Fra : HanHundenKarl

Dato : 15-07-05 14:40

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-05 14:45

Selv tak

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 15-07-05 14:49

søg på google efter en 3gp konverter til avi
jeg har kodet en del af mine engen 3gp filer om men der er ikke meget kvalitet at hente