/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ophænge lamper i gipsloft
Fra : svak
Vist : 7639 gange
100 point
Dato : 14-07-05 21:24

hej

jeg har gipsloft i min nye lejlighed, hvordan får jeg lamperne op at hænge uden at lave kæmpe huller i gipsen.

har forsøgt med en krog, men den holdt ikke længe....

pft.

svak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-05 21:28

Gå i byggemarkedet og få nogle specielle ophæng til formålet. Husker ikke lige deres navn men hvis du bare fortæller hvad du har gang i, ved de det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 14-07-05 21:39

Så har arne ret igen -- jeg kan heller ikke huske deres navn !!

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-05 21:42

-butterfly raupluks....???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-05 21:44

Rigtigt Michael. Guttermand. Bortset fra at de staves Butterfly Rawlplugs.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-07-05 21:47

Nåhh ja.. bare de holder

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-07-05 21:50

Til svak

Måske du kan finde noget her .......
http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=14&id=8130
og her
http://www.danogips.dk/dok/GDS_3_0_Nye_glatte_lofter.pdf se næst sidste side, der er det du skal bruge.

Hilsen
Grethes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-07-05 21:51

Man kan nu også få nogle der hedder gipsdybel.
og nogle hvor du får en kæmpe skrue med groft gevind, hvor du skruer en alm skrue i bagefter
Og så lige en sidste, der kan også fåes en hvor der er en pal der vipper på bagsiden FISCHER KD6, men den kræver at der er hulrum oppe over.

Fijala

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-07-05 21:58

Der er også den mulighed at man sætter lampen der hvor der er bræder at skrue i...
Gipsplader skrus op på et "flat plankeværk af bræder" dog nogle gange på et metal konstruktion...
Men man kan sagtens finde noget at skrue i med lidt snille og øjemål...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-07-05 17:51

alt efter hvor meget lampen vejer og om det er 1 eller 2 lag gips så er der DRIVER plug den passer til en krog

Godkendelse af svar
Fra : svak

Dato : 15-07-05 22:51

Tak for svaret michaelmoeslund.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 16-07-05 09:04

Jamen velbekommer...