/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvordan sætter man styring på en johnson~
Fra : flames
Vist : 1105 gange
100 point
Dato : 14-07-05 19:31

Hvordan får jeg Teleflex styring på min 15 HK Johnson motor fra 1974?

Nogen der har en tegning over det eller et link til en side hvor det er beskrevet eller noget i den retning.. står nemlig og skal ha' ratstyring i båden, men ved ikke hvordan jeg får sat gas'en til på motoren:S..

Mvh
Mads

Håber i kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-07-05 21:40

Så vidt jeg ved, er det noget med at skrue selve gashåndtaget af, og monterer en "kabelovergang" i hullerne fra gashåndtaget, som så griber fat i den fortanding håndtaget havde fat i

-tror jeg nok....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-07-05 07:26

Gashåndtaget skal IKKE skrues af. Med fjernstyringens kabel til gas, monteres dette ved fastgørelse af selve kablet i det hul med to slidser, som "drejes ½ omgang" i dette hul. Kablet fastgøres ved gasreguleringen. Jeg har selv en Johnson - dog uden fjernstyring. Hej fra alka

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-07-05 08:36

ok ok så nøjes jeg med at udtale mig om noget jeg ved noget om.....

Kommentar
Fra : flames

Dato : 15-07-05 11:55

dvs. den IKKE skal ind i det hul hvor STOP Knappen normalt sidder?.. og skal der ikke sidde en pin eller noget på modsat side af gear'er?.. er det ikke den gasen skal sættes til?.... sådan en dims sidder der nemlig ikke på min:S... er der nogle idioter der har pillet af den engang ;S

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-07-05 12:23

-Men hvorfor du/I vil ha et gashåndtag til at sidde og dingle der, når det ikke ska bruges.... det må guderne da vide??!!??

Kommentar
Fra : flames

Dato : 15-07-05 12:38

Hva ævler du om Michaelmoeslund?

Kommentar
Fra : kongvox

Dato : 09-05-06 20:56

øhhhh flames du er helt ved siden af ... gashåndtaget skal afmoteres og det er en indgang til teleflex kablet , som man motere det i ... ikke en stor operration.... har lige gjort det ved min egen johnson , det er godt noken 25hk.....

håber at du kan bruge det til noget .... ellers ring til johnoson importøren i dk og få tlf nr til deres mekaniker.....