/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Hvilket Linux?
Fra : gangster50
Vist : 431 gange
51 point
Dato : 14-07-05 18:32

Hej, jeg er total n00b til linux, har ikke prøvet det før, så tænkte; hvilket system skulle jeg vælge hvis jeg vil installere Linux på min bærbare?

(CPU) 1-AMD Athlon™ 64 Processor 3500+, 994MHz (0% Load)
(RAM) usage: 440/1023MB (43.01%)
(GFX) ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 Series, (Display) 1280x800/32bit/60Hz
(OS) Windows XP Home Edition, Service Pack 2 (5.1 - 2600), (installed for) 2w 3d 1h 33m, (uptime) 9h 43m 42s
(HDDs) 54.0GB/74.5GB(72.5%) free

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 18:40

Du kan lægge en hvilken som helst Linux på den frie del af din harddisk.
Men jeg ville lægge den i en extended partition.
Fedora er god.

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 14-07-05 18:47

ville helt klart vælge Fedora 4.0 for det første fordi der findes en trin for trin guide til den på www.linuxin.dk og fordi det er nok den linux distro som ligner dit nuværende windoze mest.... den er på dansk (kan være) og er blevet ret god hvis du følger den guide på linuxin.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 14-07-05 18:53

Jeg ville sige Mandrake/Mandriva Linux -- men Fedora er fin også.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 19:04

Lyt til H_Blunk......................han ved en del om Linux.

Jeg vil ikke henvise til Henriks nyhedsbrev om Linux - det må han selv gøre.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 14-07-05 22:24

Tak Eyvind fordi du huskede det. Jeg glemte faktisk at nævne linket, men man kan læse en del på mit domæne, og tilmelde sig det gratis nyhedsbrev om Linux på www.linux-svar.dk

Er ved at skifte webhost, så domænet kan være nede en af de nærmeste dage mens skiftet sker til WebUnion. :'-(

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund