/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word er låst
Fra : jacob_waino
Vist : 1520 gange
40 point
Dato : 07-10-02 23:10

Hvad gør jeg, Word er låst.
Når man åbner et nyt dokument kan man ikke skrive - heller ikke et eksiterende dokument, der står i bunden: "Denne kommando er ikke tilgængelig, fordi dokumentet er låst mod redigering"?
Jeg gøre som systemadministrator og jeg har en anden bruger der gøre med begrænset adgang, og det virker ikke nogen steder.
Systemet er Windows XP Home Edition med sammen Office XP version.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 08-10-02 08:07

Jeg ville starte med at lave en scandisk og efterfølgende defragmentering af harddisken, men det har du måske prøvet? XP sørger automatisk selv for at køre begge jobs efter genstart og ikke med win indlæst.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-10-02 11:05

Har du prøvet at gå ind i word's hjælpefunktion og skrive "adgangskode" eller "beskyttelse"?
I min Word2000 popper der så et vindue op der fortæller om ændringer/beskyttelse/ophævelse o.s.v.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:12

On Tue, 08 Oct 2002 18:36:43 GMT, "jacob_waino"
<jacob_waino.news@kandu.dk> wrote:

Det kunne ikke være fordi at Office pakken ikke er registreret? Sådan
at de 50 gange den kan bruges i uregistreret tilstand er brugt op.

Mvh

kli

>
>Hvad gør jeg, Word er låst.....

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 09-10-02 18:35

Mange tak for svarende indtil videre. Men desværre er det ikke løsningen.
Problemet ligger også i, at jeg ikke kan vælge alle de funktioner, som hjælpen foreslår. Der er ikke mange der overhovedet kan trykkes på. Jeg kan hente et eksisterende dokument, men jeg kan ikke redigerer det - eller udskrive.
Det er ligesom om at der er en lås sat til, men der bliver aldrig spurgt efter en adgangskode.

Håber det er mere præcist skrevet.

På forhånd tak......

Kommentar
Fra : stefanfuglsang

Dato : 26-10-02 16:53

Kan det være at der er en fejl i den skabelon, som Word indlæser ved start ("Normal.dot")?
Prøv at finde din "Normal.dot" (min ligger i "C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Skabeloner", ellers kan den ligge i f.eks. "C:\Programmer\Microsoft Office\Templates"). Omdøb filen til f.eks. "-normal.dot", så kan Word ikke finde filen og vil starte op uden.

Det kan vel i øvrigt tænkes at være en Word-virus, har du prøvet at scanne for virus?

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 30-10-02 14:18

Hvordan står det med rettighederne in Excel? Du må ikke glemme at Office skal installeres hos alle brugere.

Mvh
Henning

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 30-10-02 14:20

Hvordan står det med rettighederne in Excel? Du må ikke glemme at Office skal installeres hos alle brugere.

Mvh
Henning

Kommentar
Fra : philipolsen

Dato : 04-11-02 13:44

Det er fordi du bruger et kopi af Office pakken derfor bliver den låst

vh

philip

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 04-11-02 14:09

Det må da så være en forkert kopi, den jeg bruger er ikke låst!

vh

Henning

Kommentar
Fra : philipolsen

Dato : 04-11-02 14:35

Jeg brugte før et kopi og den låste også og så instalerede jeg et nyt "kopi" og nu kører det som smurt........................kan du hjælpe mig med en formel på excell der kan regne km/t ud f.eks 15 km kørt på 19.04 o.s.v ??????

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 04-11-02 16:38

Ja, hvis vi siger at A2 er km og B2 er sec, så kan du fx sige at du skriver formlen i C2 =(A2*1000)/(B2*3,6)
Prøv en gang..

vh

Henning *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 04-11-02 16:44

Philip du må undskylde den virker ikke! Du hører fra mig.

Henning

Kommentar
Fra : philipolsen

Dato : 04-11-02 16:59

Hej Henning
glæder mig !!!!!!!

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 04-11-02 19:30

Philip, her har du formlen. C2 =3600/A2*B2
A2 Sec, B2 km og C2 formlen (km/t) Du må ikke glemme at du skriver i A2 secunder.
Formlen lyder 60 sec per min og 60 min per time. 60*60=3600/sec*km
Jeg håber at du kan bruge formlen....

vh

Henning *<

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 17-01-03 18:24

Jeg har prøvet og prøvet... Jeg kan ikke finde ud af, hvad der er galt.
Jeg købte computeren for et halvt års tid siden og da jeg tændte computeren startede Windows XP - Home Edition sin automatiske installation. Da den var færdig havde den også lagt Office XP ind. Jeg fik mange CD'er med i købet - bl.a. en der hedder "Gen-installations CD - Microsoft Windows XP - Home Edition". Jeg har fået fortalt, at hvis denne CD bliver indsat, sletter den HD, og jeg har ikke mulighed for at tage en back-up af min HD, da jeg ikke har brænder!
De andre Cd'er jeg fik med har jeg alle set igennem og der ligger ikke en installation, der kan bruges til Office XP.
Jeg mener ikke det kan være korrekt, at man et produkt, og hvis det så ikke virker, så skal man ud og spendere flere hundrede kroner!!

Jeg takker mange gange indtil videre - og håber stadig der er en eller anden der kan hjælpe mig!!
Jeg har sat pointscoren lidt op - håber det kan hjælpe lidt

På forhånd tak...

Jacob

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-01-03 00:39

Brug automatisk søgning til at finde de seneste Microsoft Office
Produktopdateringer til din computer http://office.microsoft.com/danmark/productupdates/

Dette kunne måske afhjælpe

Kommentar
Fra : jacob_waino

Dato : 19-01-03 16:55

Det hjalp desværre ikke!! Under installationen spurgte den pludselig efter en fil der hedder Pro.msi!! Jeg ligger jo desværre ikke inde med CD (af en eller anden grund!!)
Så jeg er igen lidt på bar bund..

Ellers tak for rådet...

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 21-02-03 13:30

Hvad sker der, når du trykker på Filer>Ny?

JanneP