/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
bark/pyntebark
Fra : snusi
Vist : 2221 gange
100 point
Dato : 14-07-05 14:19

Hvor kan jeg købe pyntebark/bark til billige penge? Jeg synes det er lidt dyrt at købe de små sække, især når jeg skal bruge meget.

snusi

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-07-05 14:42

Vores lokale vognmand kan levere sådan noget i ladninger op til 50m3. Prøv at høre din egen lokale vognmand. Ligeledes ved jeg vores henter det på et af de lokale savværker - der kan man også selv hente på anhænger til gode priser.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 14-07-05 14:52

Hej Snusi

Prøv

http://www.bigbag.dk/product.asp?product=52

der får du 500L for 750 kr. ...eller 1500L for 1350 kr

mvh steen

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 14-07-05 14:52

Hmm der var også en udsendelse i TV, Rabatten, eller en af de andre overskrugende TV spare programmer... :)

Der blev hentet meget for ingen penge på en trailer.

Et godt spørgsmål kan også være hvormeget og hvor i landet. (skal du kun bruge en trailer er det nok smartes selv at hente, men skal du bruge 20m2 så tager det lang tid med en trailer)

Michael

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 14-07-05 15:37

rabatten: http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/8_barkflis.htm

Hvis du bor i sorø, eller omegn kan du få det ned til priser på 140 kr / m2 - dvs. 140 pr 1000l

http://www.tjo.dk/Priser/TJOpriser2005.pdf

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-07-05 16:50

Hvis du har en have kan du leje en flismaskine der laver små stammer, grene og lign. om til frisk flis.
Så kan man jo samtidig få fældet, klippet og beskåret det der trænger

Kommentar
Fra : janh

Dato : 14-07-05 19:09

Hej
Hos Gørslev skovindustri www.gorslev.dk
pris for 5m 1275 kr. leveret
jan

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 14-07-05 19:19

Hej

Jeg kan se at det ikke bliver helt nemt at komme udenom de små sække. Jeg bor i Sønderjylland og der er ingen vognmænd der sælger det til private. En flismaskine kan det ikke rigtig betale sig at leje, da min have er meget lille og de to træer jeg har bestemt ikke skal fældes.

snusi

Accepteret svar
Fra : joeson

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-05 10:12

Hej snusi.

Du kan få det leveret i store sække, som indeholder 1000 - 1200 L.

Forhør dig hos planteskoler, for skal du bruge meget er det træls med de normale 50 L sække.

Held og lykke med det

Mvh
Joeson

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 16-07-05 21:09

Tak for svaret joeson.

Det lyder måske som noget jeg kan bruge, har ikke tænkt på det. Håber bare prisen er rimelig, det er dyrt når man vil have haven dækket med bark.

snusi

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 17-07-05 11:51

Hej snusi

Tja alt er jo reletivt , og hvis du vil have hele haven dækket skal der jo en del til. Søg evt. på nettet efter pyntebark, måske det er muligt at finde nogen der levere i løsvægt med lastbil. Regn med at en Big Bag med 1500 l. vejer ca. 1 ton.
held og lykke med projektet.

Joeson