/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra dvd ned på en alm. brænder cd via cd~
Fra : JacobS.
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 14-07-05 10:31

HEj

Jeg har nogle dvd film jeg gerne vil kopiret ( har den orginale, så der er ingen problem)

Hvordan får jeg en dvd til at ligge på en alm. brænder cd som har 700 mb, når man bruger en alm. cd-brænder og ikke en dvd brænder? Kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-05 10:35

Hej JacobS. Nej. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 10:40

Jo arne det kan lade sig gøre. Jeg kender en der har gjort det men han bor ikke længere i nærheden og har ikke numret.

Er der nogle eksperter tilstede?

Arne - Jeg orker dig simpelthen ikke mere....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-05 10:41

jacobs - dvd brænder til dvd - cd brænder til cd

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-07-05 10:41

du skal jo have en dvd afspiller på computeren så kan du lagere dem på din harddisk og så bruge programmer til at konvertere filmen mindre og til et andet format så kan du brænde dem ned på alm cder

Granslam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-05 10:42

hmm hvis det kan lade sig gøre så vil jeg søreme da gerne vide hvordan.

ps... nogen troede jeg kunne - fordi jeg havde en kombineret cd/dvd brænder

men - følger da spændt med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-05 10:44

granslam - mer !!!!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 10:47

Ja granslam - Jeg vil også gerne ha at vide hvordan man gør!!!

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-07-05 10:47

Jeg tror man kan encode dvdén om til divx eller svcd. Det er der garanteret nogle programmer på www.download.com der kan klare og som er freeware.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 10:49

tak for jeres svar men ville blive utrolig glad hvis jeg kunne få dirkete link til programmer som kan klare opgaven.

har ikke så meget forstand på det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 10:50

Uden DVDafspiller kan du INTET med en DVD. (andet end at lægge den i og tage den ud igen)

Du kan optage filmen fra en stationær DVDafspiller hvis du har TVkort i komputeren.

Men en eller anden DVDafspiller er du nødt til at have.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-07-05 10:53

Det er jo rigtigt at hvis du ikke har et dvd drev på din pcér så kan den ikke aflæse din dvd. Men hvis du har det, så prøv flg. program: http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=7635

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 10:54

jeg har et dvd drev - jeg prøver lige programmet.

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 210 point
Dato : 14-07-05 10:55
Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-07-05 10:58

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=126 hvor mange guides vil i ha ??

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-07-05 10:59

hov det skulle havde været den her http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=118

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 11:01

Hvis du har en DVDafspiller i komputeren - hvad er så problemet ??????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-05 11:01

fortsæt du bare granslam -

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-07-05 11:16

når du har konverteret filmen kan du oxo spitte den med filesplitter http://www.download.com/BigFileSplit/3000-2248_4-10391357.html?tag=lst-0-3

Granslam

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 14-07-05 11:18

Når du har en DVD afspiller i computeren, hvad er så problemet..... du skal selvfølgelig kopierer til en anden DVD skive. nemlig ja !!!!! Du har vel Nero installeret ??? Eller tilsvarende.
Brug DVD shrink det virker bare. : http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=31
Læs dette igennem det fortæller lidt teoretisk hvordan.
Held og lykke din kopi haj !!!!

Flemming

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 11:21

Hvis du bare vil lave DVDen om til f.eks. en .avi-fil og brænde den på en CD, så er her flere muligheder

http://www.dvd-ripper.biz/

Men det er jo ikke alt der er lovligt.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 14-07-05 11:56

Jeg ser nu ikke de store problemer i at splitte en dvd film op , hvis man har et dvd-drev og har en af de nyeste ver. nero og så brænder dem ned på x-antal cd'er. Men hvad formålet er med det, ved kun spørgeren. Jeg ville til enhver tid købe en dvd-brænder til formålet.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 14-07-05 12:15

Ved godt det er lidt udenfor spørgsmålet, men så vidt jeg ved er DVD skiver dyrere end CD skiver så kan godt forstå at spørger vil bruge CD skiver.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 14-07-05 15:46

det er squ ikke det vilde en dvd skive koster i dag vis man kigger sig lidt om på nettet eller skal et smut til Tyskland.Brug DVDshrink3.2 og lav den om til en ISO fil det er så nemt og lig den på din HD og så brug Nero el Alcohol 120% til og brænde over på en ny DVD du kan jo også rippe den så du ikke for en masse ting med fra DVDen så det kun er filmen og de under tekster du vil bruge,men pas nu på ikke alt er lovligt jo.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 19:14

tak for jeres svar - er igang med at brænde.

forresten... Hvordan afspiller jeg egentlig avi. filer? Kan jeg gøre det på min dvd afspiller? ( jvc home cinema system)
eller skal det være en anden format?

Fylder SVCD meget mere end avi. filer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-05 19:21

SVCD fylder mere - VCD fylder en anelse mere end .avi

Ikke alle stationære kan spille .avi men VCD skulle ikke være noget problem (mpg)

Alle komputere spiller .avi

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 19:36

kan det så lade sig gøre at lave fra dvd til vcd med et program?

Kan du evt. sende et link til program?

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 14-07-05 19:56

MANGE Tak for svaret granslam.