/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
SOS?
Fra : mango
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 07-10-02 21:17

Hej
Min søn spurgte mig hvad bogstaverne i "SOS" egentlig står for? Er der nogen der ved det?
Mango

Kommentar
Fra : susho

Dato : 07-10-02 21:34

save our souls - frels vore sjæle

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 07-10-02 22:08

Hej mango.

Jeg glemte at skrive, at den første telegrafiske besked i morsekoden blev sendt den 24 maj 1844.

På denne nedenstående adresse er der en mulighed for at skrive i alm. tekst, og derefter bliver denne tekst oversat til morsekode. Det kan være din søn synes det er skægt. (Det kommer an på hvor gammel han er!!)

http://www.spejderportal.dk/idekassen/moeder/morse/morsekode.htm

Mvh
Ram2

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 08-10-02 08:07

Tak for svaret ram2.
Jo min søn er 12 år og han ville sikkert synes at det er sjovt, tusind tak for dit gode svar.
Venlige hilsner
Mango