/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tastaturproblemer-forkerte karakterer
Fra : fame
Vist : 1530 gange
200 point
Dato : 13-07-05 23:28

Tastaturproblemer

Mit tastatur skriver andre karakterer end dem jeg trykker, for at skrive denne sætning skal jeg holde på en tast hvor der står Fn. Hvordan skifter jeg tilbage ?. Jeg giver lige en tastaturprøve:

123456789/qwerty456*åäsdfgh123-ø'<zxcvbn0,,+

dette skulle være tallene 1 til 0 og hele alfabetet, men der kommer andre karakterer enkelte steder.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-07-05 23:37

Hvad står der i Kontrolpanel---> Tastatur ? eller hvad det nu hedder i din opsætning. Du vil vel køre med DANSK opsætning ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-07-05 23:43

Er der ikke en måde, hvor man kan "låse" fn-tasten, ligesom caps-lock?
Det er måske det der allerede er gjort, og derfor opfører dit tastatur sig underligt.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : fame

Dato : 13-07-05 23:44

Jeg har ikke via dit foreslag mulighed for at vælge andre opsætninger.
det er en bærbar pc forøvrigt

Kommentar
Fra : fame

Dato : 13-07-05 23:45

Hej CiViC
det er nemlig det jeg også tror, men ved ikke hvordan man kommer tilbage

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-07-05 23:47

Hvilken pc er det? (navn og model)
Har du ikke en brugsforvirring ;)

Hilsen
CiViC

Kommentar
Fra : fame

Dato : 13-07-05 23:54

Fujitsu Simens Amilo, jo jeg har en brugsforvirring ;) men hvis der nu lige er en der kunne sige at jeg bare skal trykke på det og det, så ville det være overstået, jeg er igang med at læse hjælpe funktionerne

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 13-07-05 23:57
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-07-05 00:03

Hej igen.
Prøv evt. at dobbeltklikke på fn knappen. Dette er måden at "låse" den på IBM computere

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : fame

Dato : 14-07-05 00:03

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-07-05 00:04

Selv tak

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-07-05 00:14

Har du en knap hvor der står "pad-lock" på?
Prøv at holde fn nede mens du trykker på den.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : fame

Dato : 14-07-05 00:28

Hej CiViC
Du var lige ved at løse mit problem men jakjoe havde det rigtige svar. Det hjalp ikke med at dobbelklikke på Fn og der er ikke en "pad-lock" knap, men du var tæt på.
Det er Fn der skal holdes ned og så skal der trykkes på F11
Et af jakjoes´link viser lige præcis at det er således med en Fujitsu Simens Amilo.
Hilsen fame

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 14-07-05 00:32

Så længe du fik det til at virke er alt jo godt :)

Hygge

CiViC