/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nokia 6230i bluetooth og pc suite
Fra : nipmads
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 13-07-05 22:04

Hej,

Jeg har netop købt en nokia 6230i, og vil gerne synkronisere den med outlook, installere programmer etc. Bruger så en bluetooth dongle jeg har haft i et par måneder og brugt uden problemer til sony ericsson, synk, internet etc.

Så vil jeg forbinde nokiaen til denne, kan den også, og overførsel af filer etc fungerer uden problemer, og det samme med oprettelse af serial port... (IVT blue soleil)

Så henter jeg pc suite, og prøver at oprette forbindelse via blue soleil bluetooth, gør alt hvad der står, uden det virker, den siger at 'tilslutningstypen kan ikke bruges. Kontroller, at al nødvendig hardware og software samt alle nødvendige drivere er installeret' Alt dette er installeret, tager jeg min sony ericsson og vil synche, virker det fint, bare ikke med nokia... har prøvet alt muligt, nogen der har fået det til at virke, eller har et tip til hvordan man skal forholde sig

med venlig hilsen,
Nipmads

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-07-05 22:30

Prøv, om der er noget her, du kan bruge!

hELD OG LYKKE

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-07-05 22:31

Ups!! *flov*
Jeg prøver liger igen!

Prøv, om der er noget her, du kan bruge!

hELD OG LYKKE

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Nokia+PC+Suite+6%22&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 13-07-05 22:34

Måske er denne mere direkte!

C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\Readme.htm

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 13-07-05 22:35

kære Nipmads

tro det eller ej det er held at få en 6230i til at funger via blutool jeg har selv haft en 6230i men der står at den ikke er kompatibel med symbi 40 platform (står med meget småt i starten af inst af sync programet) men kun symbia 60 og 70 platform og en 6230i er en symbia 40 jeg har haft snakket med nokia flere gange og jeg har også haft kunder der brokker sig over at det køre a h t nokias råd til mig og kunderne er køb en datakabel så virker det jeg har gjort dem obmærksom på at man kan da ikke lave et program der kun virker en gang i melle og henter man det nyeste sync progam fra nette så har de rette "fejlen" med at programet kan køre med en symbi 40 tlf så nu vil den slet ikke og er ikke er kompatibel med blutool til en symbi40 tlf så det er 2 ting at gøre køre med det sync program der fuldt med (men det er kun held hvis det virker ) (mit virket i 5 min så gik det ned) eller køb et datakabel og håb det løser problemet eller skift tlf jeg havde kun min 6230i i 4 dage for jeg lever af at kunne sync min tlf og det kan de programmer som laves til nokiaen ikke klare desvære er det de kedlige erfaringer jeg har med nokia 6230i

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-07-05 08:13

har ingen problemmer med bluetooth og nokia 6230 og 6230i det der er vigtig er at slette alt program filer mm til din dongle slet pc suite geninstaller dongle herefter pc suite gå ind i "bluetooth programmet" søg eneder acepter nokia pc suite mf det kan give problemmer hvis der ligger nogle gamle filer mf

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 14-07-05 10:16

dvs. at nokia pc suite agerer som en bluetooth enhed overfor mit bluetooth program? så jeg har 2 enheder, nokia 6230i og nokia pc suite? Eller er det i pc suiten du mener?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-07-05 12:48

nokia pc suite skal have acepept af dit bluetooth progarm her kan det gå galt så derfor slet dit bluetooth progem og nokia pc suite gen indstaller begge prgrammer igen der efter skaldu gå ind i bluetooth prorammer og tilføje/aceptere at nokia pc s må bruge din dongle

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 14-07-05 13:26

jeg er nu ved at formattere comp, befængt med virus, prøver igen... har snakket med nokia, prøver med nyeste version af blueoleil...

Kommentar
Fra : magic811

Dato : 25-07-05 08:41

HUSK at have telefonen opdateret med det nyeste software - kan gøres gratis gennem Nokia indtil telefonen er 1 år gl. mener jeg. Aflever telefonen i den butik hvor den er købt og bed dem om at sende telefonen ind - tager ca. 3 uger.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 27-07-05 09:54

har snakket med nokia i en time, angående bluesoleil etc. intet af det der virker, så har købt et datakabel...

Kommentar
Fra : ranger1

Dato : 28-07-05 13:48

hvad version af pc suite bruger du ?
der er kommet en ny version 6.6.16 denne skulle være bedere til bluetooth med blue soleil drivers jeg har selv haft sådan en bluetooth dongle og jeg var hvergang efter min computer var slukket nødtil at vælge at pc suite skulle bruge den driver, jeg skiftede så dongle ud til en fra sitecom der bruger widcom driver men havde stadigvæk det samme problem men nu med den nye version har der ikke været noget problem.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 30-07-05 11:13

Jeg har samme problem som nipmads...!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 30-07-05 23:17

jeg bruger den sidste version af nokia pc suite, har alle drivere alt installeret, alle windows opdateringer etc... har endda formatteret windows, prøvet på en anden computer... lige meget hjalp det.

ebay.co.uk, .de, eller .com kan man købe et datakabel til 1$ og fragt på 4$... kan det ikke blive billigere, træls det skal være så svært, når med sony ericsson det er så let.. er det vel ikke noget at gøre,

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 21-02-06 18:03

Goodfriends lytter med på dette problem

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 15-03-06 18:10

Havde samme problem.

Løsningen var for mig.
Afinstallere ALT (Blue Soleil software + nokia PC Suite)

Download opdateret Blue Soleil software - og installere dette. (Det medfølgende software var uddateret...)

Installere PC Suite igen.

Nu virker det UDEN problemer.

vh L